וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג דיפלומטי: החלטה ישראלית בנושא הטרדות מיניות התקבלה באו"ם

24.3.2017 / 18:57

ההחלטה, שמגנה את תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה ועוסקת בהעלאת המודעות למניעת התופעה, התקבלה פה אחד בוועידת האו"ם למצב האישה. זאת, למרות שבוועידה חברות גם מדינות שנוהגות להתנגד להצעות ישראליות. דנון: "הישג בהשתלבותה של ישראל כחברה משמעותית בגוף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"גאים לקדם זכויות אדם באו"ם". דנון/מערכת וואלה, צילום מסך

אחרי יותר מחמש שנים שבהן לא התקבלה החלטה ישראלית באו"ם, ועידת האו"ם למצב האישה (CSW) אימצה היום (שישי) פה אחד הצעה ישראלית העוסקת במניעת הטרדות מיניות במקום העבודה. מדובר בהישג ישראלי חשוב בגוף הבינלאומי, שהגיע אחרי שבועות ארוכים של מגעים דיפלומטיים עם המדינות החברות בוועידה. ועידת האו"ם למצב האישה מונה 45 מדינות חברות בעלות זכות הצבעה, בהן גם מדינות שנוהגות להתנגד למהלכים ישראליים באו"ם, כמו איראן וקטאר. ואכן, אחרי אימוץ ההחלטה ניסה השגריר האיראני לקטוע את דבריו של שגריר ישראל באו"ם דני דנון והטיח האשמות בישראל תוך שהוא מכנה אותה "מדינת אפרטהייד".

ההחלטה מגנה את תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה ומעודדת את המדינות החברות להיאבק בה באמצעות שורה של צעדים אפשריים. ההחלטה עוסקת גם בהעלאת המודעות ובחינוך למניעת התופעה וכן קוראת למזכ"ל האו"ם לפרסם דו"ח מצב מקיף בנושא ההטרדות המיניות במקומות עבודה ברחבי העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה לאזרחיה המבקרים בישראל: "אל תגידו פוץ ושמוק"
אחרי ארבעה ימים: סבב השיחות על הבנייה בהתנחלויות הסתיים ללא הסכמות
ברוב דחוק: אושר סופית מינוי דייוויד פרידמן לשגריר ארה"ב בישראל

אילוסטרציה. ShutterStock
"גאים לפעול נגד התופעה הפסולה הזו"/ShutterStock

דנון בירך על אימוץ ההחלטה, שלדבריו "מהווה הישג חשוב בהשתלבותה של ישראל כחברה משמעותית באו"ם". הוא הוסיף כי "ישראל גאה לקדם את הנושא החשוב הזה ולפעול נגד התופעה הפסולה הזו. המאבק בהטרדות המיניות והצלחתן של נשים בשוק העבודה הם נושאים בעלי חשיבות עליונה ומן הראוי שיזכו ליחס ההולם כאן באו"ם".

מדובר בהחלטה הראשונה שישראל מעבירה בתחום זכויות האדם. הצעת ההחלטה הישראלית היא הראשונה לעסוק בסוגיית ההטרדות המיניות במקום העבודה ומהווה תקדים בנושא. טרם אימוץ ההחלטה חתמו 16 מדינות על תמיכתן הרשמית בהחלטה, בהן ארצות הברית, יפן, דרום קוריאה, קנדה, יוון וקולומביה.

יועצת זכויות האדם במשלחת ישראל לאו"ם נלי שילה, שקידמה את ההחלטה, הוסיפה על ברכותיו של דנון ואמרה: "אנו מודים לכל המדינות שתמכו בהחלטה החשובה הזו שמטרתה לשים סוף לתופעה מסוכנת ולסייע לנשים רבות ברחבי העולם. ישראל גאה לקדם זכויות אדם גם על בימת האו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully