וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בנירים: שניים ממייסדי הקיבוץ נהרגו בתאונה בדרכם לחתונה

25.3.2017 / 0:45

מירה וסם וייסל, בני 80 ומוותיקי הקיבוץ שבעוטף עזה, נסעו לתל אביב לחתונת נכדתו של אחד מחברי הקיבוץ. ליד גן יבנה, התנגשו במשאית. ראש מועצת אשכול: "היו אנשי עשייה ואהבת אדם"

צילום" מד"א, דוברות המשטרה

בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול קיבלו אתמול (שישי) את הבשורה המרה על מותה של שניים מוותיקי הקיבוץ, בני הזוג מירה וסם וייסל. השניים, כבני 80, היו בדרכם לחתונת נכדה של אחד מחברי הקיבוץ, וליד גן יבנה התנגשו במשאית ונהרגו.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול וחבר קיבוץ נירים, ספד לשניים. "עצב כבד נפל היום על נירים. סם ומירה מוותיקי ומייסדי הקיבוץ, היו שניהם דמויות מוכרות ואהובות מאוד. אנשים ערכיים, לבביים, אנשי עשייה ואהבת אדם", אמר. "עם קבלת הידיעה המרה, התכנסנו חברי הקיבוץ וכעת אנו נערכים להלוויות ולתמיכה והסיוע הקהילתי, ככל שיידרש. הייתה לי היכרות אישית עמוקה איתם ואני משתתף באבל הכבד של בני המשפחה. קהילת נירים היא קהילה חזקה ונדע לתת את מלוא התמיכה גם בשעה קשה זו".

"סם ומירה היו הומניסטים בהכרתם", סיפרו מקורביהם. "בעלי תודעה חברתית ופוליטית והשתתפו בפעילות של ארגוני שלום".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פרשנות: המפלצת של דאעש גוזרת עוד קופון, אבל בריטניה לא תהפוך את עורה
המפכ"ל זימן את השוטר שתועד נוגח בפלסטיני לשימוע לפני פיטורים
מרקל נפגשה עם אבו מאזן: "אין חלופה הגיונית לפתרון שתי המדינות"

מירה וסם וייסל, ממייסדי קיבוץ נירים שנהרגו בתאונה, מרץ 2017. תמונה באדיבות קיבוץ נירים, מערכת וואלה! NEWS
"הומניסטים בהכרתם". מירה וסם וייסל/מערכת וואלה! NEWS, תמונה באדיבות קיבוץ נירים
הקטל בדרכים - הרוגה ופצוע קשה בהתנגשות בין רכב למשאית בכביש 4 בסמוך לגן יבנה. מד"א
מכוניתם של בני הזוג/מד"א

השניים עלו לישראל בשנת בשנת 1958 עם תנועת השומר הצעיר ממלבורן שבאוסטרליה. סם התמחה בבניין ועסק במשך שנים רבות בניהול ותכנון בנייה בנירים ובתנועה הקיבוצית. מירה למדה מדעי החברה ועסקה בהנחיית קבוצות שיח, בחינוך ובריכוז שירותי הבריאות בקיבוץ. הם הותירו אחריהם שלושה ילדים - יונה, נוגה ורון.

הרוגה ופצוע קשה בתאונה בכביש 4, ליד גן יבנה, 24 במרץ 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת התאונה/חטיבת דובר המשטרה

צוותי הצלה ממרחב לכיש של מגן דוד אדום שהגיעו למקום ביצעו במירה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה בזירה. סם פונה לבית החולים קפלן שברחובות כשהוא בהכרה, עם חבלות בחזה ובבטן, אך מת מפצעיו כעבור שעות אחדות.

פרמדיק מגן דוד אדום יקי אטרקצי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב פרטי מעוך לאחר שהתנגש בחלקה האחורי של משאית. ברכב נלכדו גבר ואשה כבני 80. האישה הייתה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו להם טיפול רפואי ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מניין ההרוגים מתחילת שנה עומד על 74 בני אדם. באותה התקופה המקבילה אשתקד נהרגו 73 בני אדם. מתחילת חודש מרץ נהרגו 11 בני אדם. חודש מרץ 2016 הסתיים עם 21 הרוגים.

(עדכון ראשון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully