וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המשטרה פרסמה את תמונת המחבל מלונדון כדי לקבל עזרה מהציבור

במסגרת המשך החקירה, פורסמה תמונתו של חאלד מסעוד בן ה-52יחד עם שמו המקורי טרם התאסלמותו, אדריאן ראסל אג'או. עוד דווח על מעצרם של שני חשודים "משמעותיים" במעורבות במתקפה שבה נהרגו ארבעה

צילום: סרטוני גולשים ו-CNN, עריכה: יוסי אלטר

משטרת בריטניה עצרה היום (שישי) כי עצרה שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון שלשום, שבו נהרגו ארבעה בני אדם. עד כה נעצרו תשעה חשודים בסיוע למחבל חאלד מסעוד, שחוסל בזירה. המשטרה גם פרסמה את תמונתו של מסעוד וביקשה מכל מי שמכיר אותו ומזהה אותו להעביר לה מידע עליו.

במשטרה הגדירו את שני המעצרים החדשים "משמעותיים", ונמסר כי השניים גילו להם את שמו המקורי של מסעוד - אדריאן ראסל אג'או, שהיה מוכר למשטרה בכמה זהויות בדויות. הוא היה אזרח בריטי מלידה שהתאסלם, וכי שמו נקשר בעבר בשולי חקירות של מקרי טרור באי הבריטי.

בלונדון מורגשת גם היום, יומיים לאחר הפיגוע, נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון. במשטרה אמרו כי כוחות חמושים ולא חמושים ימשיכו להיות פרוסים ברחובות ימים הקרובים. יו"ר ועדת המודיעין והביטחון של הפרלמנט הבריטי אמר היום כי תגבור קבוע של הכוחות יהיה רעיון שגוי.

זירת הפיגוע בלונדון בוקר לאחר האירוע, 23 במרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בלונדון/רויטרס

לדברי יו"ר הוועדה, דומיניק גריב, אמר כי אין ראיה לכך שניתן היה לעצור את מסעוד ולמנוע ממנו להגיע בכבד לגשר ווסטמינסטר. "היו כ-12 נסיונות שנעצרו בשנה וחצי האחרונה, היה לבריטניה מזל גדול. נס שזה לא קרה קודם".

מסעוד נולד בעיר קנט, והתגורר לאחרונה בווסט מינדלנד, המחוז שבו נמצאת העיר ברמינגהאם. הוא הציג עצמו מורה, אף שמעולם לא לימד בבית ספר, ואף שמעולם לא הורשע במעשה טרור, ראש הממשלה תרזה מיי אמרה כי הוא נחקר בחשד למעשי אלימות קיצוניים. "החקירה שלנו מתמקדת בהבנת המניעים, דרכי הפעולה והשותפים שלו", אמר הקצין הבכיר בממלכה המופקד על סיכול טרור, מארק ראוולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully