וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל זימן את השוטר שתועד נוגח בפלסטיני לשימוע לפני פיטורים

24.3.2017 / 15:10

באגרת שהופצה במשטרה, כתב אלשיך כי שוטר היס"מ שהכה תושב מזרח ירושלים שפגע במכוניתו הפרטית, נטש את ערכי המשטרה בצורה בוטה: "זהו אירוע חריג שאין לו מקום במשטרת ישראל, עלינו לשמש דוגמה"

צילום: אחמד טוויל

השוטר שתועד מכה אזרח זומן לשימוע לפני פיטורים - כך הודיע בצהריים (שישי) המפכ"ל רוני אלשיך. אתמול פורסם סרטון שבו נראה שוטר יס"מ ממחוז ירושלים תוקף נהג משאית, שלטענתו פגע במכוניתו הפרטית.

באגרת ששלח אלשיך לכלל השוטרים, כתב אלשיך: "זהו אירוע חריג שאין לו מקום במשטרת ישראל. אנו ארגון אוכף חוק, ועלינו לשמש דוגמה ומופת בסובלנות ובכבוד כלפי כל אדם ולפעול על פי החוק ועל פי ערכי הארגון. בניגוד לטעויות מקצועיות, או טעויות שבשיקול דעת שראוי שיקבלו גיבוי ושימשו בסיס ללמידה ושיפור עתידי, הרי שנטישה בוטה של ערכים, לא תוכל לקבל גיבוי משום סוג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האירוע שבו תקף השוטר את האזרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוטר התנצל אתמול בחקירתו, ואמר: "טעיתי, אני מתבייש במה שעשיתי". הוא נחקר במשך שעות ארוכות על ידי חוקרי מרחב ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים בבירה, שם הודה כי היכה את הפלסטיני לאחר שזה התנגש ברכב.

"כעסתי על הפגיעה ברכב ואיבדתי עשתונות, זו הייתה טעות", טען השוטר. למרות התיעוד הקשה, בתיאום עם עורכי דינו שי לוי וגיא מימון הוחלט במח"ש שלא להאריך את מעצרו והוא שוחרר למעצר בית עד יום שני.

בסרטון המקרה, שצולם על ידי נהג פלסטיני אחר, נראה השוטר והנהג מאזן שוויקי מתווכחים על חניה ועל שריטת רכב, ובשלב מסוים נוגח השוטר בחוזקה בראשו של הפלסטיני ובועט בו, תוך כדי שהוא מקלל אותו.

המפכ"ל: בקרוב תדעו אם הולכים לבדיקה או לחקירה בפרשת בנק הפועלים. מור שאולי
"נטישה בוטה של ערכים לא תקבל גיבוי משום סוג". המפכ"ל אלשיך/מור שאולי

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר אתמול: "שוטר שנגח באזרח לא יכול להיות חלק ממשטרת ישראל. אלה תמונות קשות שפוגעות במשטרה ועושות עוול נוראי לאלפי שוטרים שנמצאים 24 שעות ביממה בשמירה על אזרחי המדינה. לאף שוטר אין סמכות להפעיל כוח שלא לצורך. שוטר צריך להיות סמל ודוגמה לשמירת החוק".

השוטר, קצין לשעבר ביחידת דובדבן בן 34, משרת זה כמה שנים בתפקידים שונים ביס"מ. הוא מתגורר במרכז הארץ, אב לשני ילדים. לפני כמה שנים הוגשה תלונה נגדו בגין אלימות. התיק נסגר לאחר שלא נמצאו ראיות מספיקות לבסס את האשמה כמתחייב בהליך פלילי. בעקבות הראיות שנאספו בתיק הנוכחי, תישקל פתיחת התיק הקודם לצורך חידוש חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully