וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נאשמים בסחר במידע פנים בעסקת מובילאיי: "גרפו מיליונים"

24.3.2017 / 1:50

לפי הרשות לניירות ערך בארצות הברית, אריאל דרבסי ואמיר ולדמן ניצלו את קשריהם עם האוניברסיטה העברית, שפיתחה את הטכנולוגיה של החברה שנמכרה לאינטל בכ-15 מיליארד דולר, כדי לרכוש מניות מבעוד מועד ובכך לגרוף לכיסם מיליוני דולרים. בית המשפט במנהטן הקפיא נכסיהם

צילום: בני בן סימון

כתב אישום הוגש הלילה (שישי) נגד שני אזרחים ישראלים בארצות הברית בגין סחר על פי מידע פנים בחברת מובילאיי, שנרכשה החודש על ידי חברת אינטל העולמית בכ-15.3 מיליארד דולר. הרשות לניירות ערך בארצות הברית מסרה כי שני הנאשמים היו בקשרים עם גורמים בחברת מובילאיי ורכשו מניות לפני ההודעה של המכירה לענקית ההייטק.

לפי תלונה שהוגשה נגד שני הנאשמים, אריאל דרבסי ואמיר ולדמן, הם ניצלו את קשריהם עם גורמים פנימיים בחברה בשל קרבתם לאוניברסיטה העברית שבירושלים, שפיתחה את הטכנולוגיה שבה משתמשת מובילאיי - המייצרת חיישנים ומצלמות לכלי רכב ללא נהג. הם מואשמים שרכשו מניות זמן קצר לפני ההודעה על המכירה, ובכך גרפו לכיסם סכומי כסף גבוהים

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חקירות סייבר חובקות עולם: כך אותר החשוד באיומים על מרכזים יהודיים
מסתמן: המשטרה תמליץ לפתוח בחקירה נגד ח"כ ניסן סלומינסקי
השוטר שתועד מכה פלסטיני לחוקריו: "טעיתי, אני מתבייש במעשיי"

בניין חברת מובילאיי, הר חוצבים ירושלים. מרץ 2017. אמרי סדן, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
מניות החברה זינקו ב-28.2% ביום הרכישה. מובילאיי/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

לפי הוועדה לניירות ערך ולבורסות בארצות הברית, וולדמן הרוויח כ-4.5 מיליון דולר מרכישת המניות, ואילו דרבסי גרף לכיסו כ-427 אלף דולר. מניות החברה זינקו ב-28.2% ביום הרכישה. דרבסי, תושב מבשרת ציון, הוא פרופסור לגנטיקה באוניברסיטה העברית וולדמן, שמתגורר במושב ירקונה שבשרון, הוא טכנאי עצמאי. שופט בית המשפט המחוזי במנהטן, ריצ'רד ברמן, הורה על הקפאת נכסי הנאשמים בשל בסיס סביר להפרת חוקי הסחר בארצות הברית על פי מידע פנים.

דרבסי לא מסר תגובתו וולדמן סירב להגיב. חרף העובדה כי בכתב האישום אין טענות נגד החברות אינטל ומובילאיי, השתיים סירבו להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully