וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות סייבר חובקות עולם: כך אותר החשוד באיומים על מרכזים יהודיים

24.3.2017 / 1:00

מאות איומים טלפוניים וחודשים ארוכים ללא קצה חוט הסתיימו במפתיע באשקלון, בדירתו של צעיר בן 19. מעקב אחר כתובות IP הוביל את המשטרה אל החשוד – אך המניע לפרשה, שהעסיקה גם את הבית הלבן, עדיין נותר בגדר תעלומה

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

במשך שלוש שנים ניסו חוקרים ברחבי העולם לעלות על עקבותיו של האיש שהעביר מאות איומים על פצצות במרכזים יהודיים - עד למעצרו של צעיר תושב אשקלון אתמול (חמישי). בשבועות האחרונים החל בארצות הברית גל של איומים על מרכזים יהודיים ואף התרעות על פצצות שהוטמנו במטוסי חברת "דלתא".

בחקירה הסמויה והמסועפת היו מעורבות יחידות סייבר מניו זילנד, אוסטרליה, ישראל וכמה מדינות באירופה. לפני כמה חודשים, הבינו החוקרים כי מדובר בשיחות במקורן בישראל, חרף החשד כי מדובר באיומים על רקע אנטישמי. לאחר שניטרו חוקרי הסייבר ביחידת להב 443 את כתובות ה-IP מהן בוצעו השיחות, עלה החשד כי הצעיר השתמש בכתובות של מחשבים אחרים בסביבתו.

עוד בוואלה! NEWS:
צעיר מהדרום חשוד באיומים טלפוניים על מוסדות יהודיים בעולם
המרכזים היהודיים בארה"ב: "מטריד שהחשוד באיומים הוא יהודי"
השוטר שתועד מכה פלסטיני לחוקריו: "טעיתי, אני מתבייש במעשיי"

החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
אסף מידע אודות מרכזים יהודיים וזמני טיסות של חברת דלתא. החשוד בבית המשפט, אתמול/אבי כהן

יחד עם חוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) של ארצות הברית, החלו השוטרים באיתור עקבות שהותיר החשוד ברשת. על פי החשד, העצור, בן 19, אסף מספרי טלפון של מרכזים יהודיים, מידע על אודות פעילותם וכן זמני טיסות של חברת דלתא ויעדיהן. לאחר הצלבת המידע שהתקבל מסוכנויות הביון במדינות השונות, הצליחו החוקרים לאתר את כותבת מגוריו של החשוד בישראל.

ההתפתחות הדרמטית בחקירה אירעה בינואר האחרון, אז התריע הצעיר, על פי החשד, על פצצה בבתי ספר באזור המרכז והוביל את החוקרים לאיתור כתובתו המדויקת. אתמול בבוקר, פרצו כוחות המשטרה לדירתו שבאשקלון ועצרו את הצעיר ואביו. במקום נמצאו חמישה מחשבים ועשרות כרטיסי רשת, שבאמצעותם הצליח לכאורה להטריד את רשויות החוק ברחבי העולם. מלבד זאת, נתפסה גם אנטנה ששימשה לשיגור ההודעות מכתובות IP שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביתו של החשוד באיום על מוסדות יהודיים בארה"ב, אשקלון. מרץ 2017. בני בן סימון
למשטרה עדיין אין תשובה לשאלת המניע. ביתו של החשוד/בני בן סימון

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבעה ימים את מעצרם של השניים. במהלך הדיון, סיפר חוקר המשטרה כי במהלך המעצר הצליח החשוד, השומר על זכות השתיקה, לחטוף אקדח משוטרת. עם זאת, למשטרה עדיין אין תשובה לשאלת המניעים של האב ובנו בביצוע המעשים, שהגיעו עד לשולחן הנשיא בבית הלבן.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully