וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקואליציה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: "אנטי ציונות בגימנסיה"

24.3.2017 / 0:52

ח"כים מהליכוד ומישראל ביתנו התרעמו על כך שתלמידי הגימנסיה הרצליה התבקשו להשתתף במיצג המדמה את המחסומים בגדה, ובמסגרתו חיקו התנהגות של חיילים ופלסטינים. ח"כ דיכטר: "בושה, מכשילים נוער ולא מכשירים אותו". ח"כ חזן על מנהל התיכון בת"א: "אחוז טירוף אנטי ציוני"

עריכה: יאיר דניאל

חברי כנסת מהקואליציה התרעמו אמש (חמישי) בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS ולפיו תלמידי הגימנסיה העברית הרצליה בתל אביב התבקשו להשתתף במיצג המדמה כביכול את פעילותם של חיילי צה"ל במחסומים בשטחים. "מאכזב שבגימנסיה אפילו את אמנות השקר לא מצליחים ללמד שם כנדרש. כך מכשילים נוער ולא מכשירים אותו. בושה", תקף יו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר מהליכוד.

לדבריו, מדובר בפעילות צבועה מצד המוסד החינוכי. "מעניין אם בגימנסיה קיימו מיצג לאחר גל הפיגועים בשנה האחרונה. האם תלמידים נדרשו להימלט במסדרונות בית הספר מפני מכונית מאיימת או מחבל עם סכין?".

בימים האחרונים רוססו ברחבי בית הספר כתובות גרפיטי, שלשונן "כמה זמן לוקח לך להגיע לבית החולים?" ו"כמה זמן לוקח לך להגיע לבית הספר?", ואילו שלשום הופתעו תלמידי כיתות י"א וי"ב לגלות את ה"מחסומים" שהוצבו בכניסה לקומה שלהם. בשתי הכניסות לקומה הוצבו שולחנות וביניהם סרט סימון אדום, ושלטים "מחסום". במחסום עמדו כמה תלמידים שדימו חיילים, ושאר תלמידי המגמה ליחסים בינלאומיים בשכבה י"א עמדו בתורות ארוכים לפני המחסומים, כדי להיכנס לשכבה. ה"חיילים" התעמרו ב"פלסטינים" ואף סירבו להכניס את חלקם. לדברי התלמידים, הם חויבו להשתתף במיצג על מנת לקבל ציון במגמה.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: המשטרה תמליץ לפתוח בחקירה נגד ח"כ ניסן סלומינסקי
מלחמת הקיצונים מחריפה: ממקדים המאבק בראש מדור חרדים בצה"ל
לאחר ארבעה חודשים בכלא: פטור משירות לסרבנית הגיוס תמר זאבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגימנסיה עסוקה בלימוד נרטיב שקרי". "מחסומים" שהוצבו בבית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין בפעילות המתוארת בכתבה לא משום ציונות, אזרחות ובוודאי אף לא חינוך", אמר ח"כ אורן חזן מהליכוד. "עצוב שמוסד חינוכי שהיווה אבן דרך בתולדות הציונות נפל שבי בידי מנהל האחוז בטירוף אנטי ציוני, אשר עלול להרעיל את מוחותיהם של התלמידים הנתונים למרותו".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) טען כי "אם היה נדמה שאג'נדות פוליטיות נכנסות רק לאקדמיה, אט אט אנו רואים מורים בבתי ספר תיכון הדואגים לעצב את ההשקפות הפוליטיות של תלמידיהם". לדבריו, "במקום ללמד את תלמידי התיכון ציונות מהי, עסוקה הגימנסיה בלימוד נרטיב שקרי הנשקף מבעד לעדשות ארגוני שמאל קיצוני. אני קורא לשר בנט לטפל בעניין זה מהר ובמלוא החומרה".

עמית דרי, יו"ר ארגון "מילואימניקים בחזית", אמר מוקדם יותר לוואלה! NEWS כי הפרקטיקה של הקמת מחסום מדומה לקוחה מיוזמות "שבוע האפרטהייד" באוניברסיטאות בארצות הברית. "הסיבה ברורה", הבהיר, "להציג את לוחמי צה"ל כקלגסים אכזריים שלא נותנים לאישה הרה לעבור במחסום". דרי אמר כי "אנחנו, חברי 'מילואימניקים בחזית', לוחמי ולוחמות המשרתים במילואים, מתביישים ב'דרך החינוכית' שבחרו במקרה הזה בגימנסיה. יש משרד חינוך ושר חינוך בישראל, אנחנו מקווים מאוד לשמוע מהם אמירה ברורה נוכח התמונות הללו".

מתנועת "אם תרצו" נמסר כי "לא יעלה על הדעת שתיכון במדינת ישראל יציג את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה. אנו מצפים ממשרד החינוך לפועל במיידית לבירור הנושא".

המיצג, שנועד "ללמוד את הנרטיב הפלסטיני ולחוות את מה שהפלסטינים חווים ביומיום", כפי שהסבירה אחת המורות לתלמידים, הוא חלק משיעורי יחסים בינלאומיים, שעליו אחראית המורה אדווה זלצר. זלצר היא היסטוריונית הפעילה בארגון השמאל "זוכרות", שמטרתו "קידום אחריות של הציבור היהודי בישראל לנכבה הפלסטינית ומימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים". במסגרת הפעילות, זלצר חילקה לתלמידים שדימו פלסטינים תעודות זהות ואישורי מעבר מנומקים, כמו למשל אב לחמישה ילדים שצריך להגיע ליום עבודתו או אדם מבוגר שזקוק לעבור לבית החולים בירושלים.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully