וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: הדיווח על דרישת ארה"ב להגבלת הבנייה בהתנחלויות – שקר

23.3.2017 / 17:05

לפי הדיווח, הממשל האמריקני דרש להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות במהלך ביקורו של שליח הנשיא ג'ייסון גרינבלט. הגורם אמר כי "הטענות אינן נכונות, לא הייתה דרישה כזו מצד ארצות הברית"

צילום: לע"מ

גורם מדיני בכיר הכחיש היום (חמישי) את הדיווחים לפיהם ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דרש להגביל את הבנייה בהתנחלויות לגושים בלבד ולאסור על בנייה ביישובים המבודדים. "הדיווחים באשר לביקורו של השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט ולדרישות האמריקניות לכאורה מישראל – אינם נכונים", טען הגורם.

אמש דווח כי הממשל האמריקני דרש להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות, ולהגבילה על ידי מכסות שיקבעו את מספר הבתים שיבנו בכל שנה. לפי הדיווח, זו הנוסחה שהוצגה בשבוע שעבר בביקורו של שליח הנשיא טראמפ ג'ייסון גרינבלט, אך ישראל דחתה אותה ולכן שוגר ראש הסגל יואב הורביץ בראשות משלחת לשיחות עם אנשי הממשל.

עוד בוואלה! NEWS:
סמוטריץ' קרא לא להתגייס במחאה על שילוב נשים – ועורר סערה
חטף נשק משוטרת בפשיטה על ביתו: הוארך מעצר החשוד באיומים בארה"ב
יאיר לפיד: "המערכת הפוליטית מתעסקת רק בעצמה ובמשחקים פנימיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לישראל אחרי ביקור בסין, 21 במרת 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"התקדמות משמעותית בשיחות על הבנייה בהתנחלויות". נתניהו בעלייה למטוס, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

המשלחת הישראל בראשות הורוביץ צפויה להמשיך היום בשיחות בבית הלבן, במטרה להגיע להסכמות בנושא. לדברי הגורם, "הודעה בנוגע לשיחות הנמשכות בוושינגטון תצא מאוחר יותר". המשלחת המריאה ביום ראשון האחרון ובה חבר גם היועץ המדיני, יונתן שכטר. הורוביץ ושכטר נמצאים עדיין בוושינגטון והדיונים צפויים להימשך גם היום ומחר.

עם עלייתו למטוס בחזרה לארץ מביקורו בסין, אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשלחת הישראלית בארצות הברית "רשמה התקדמות משמעותית בשיחות על הבנייה בהתנחלויות". עם זאת, הבהיר נתניהו כי "השיחות לא הסתיימו, אבל יש התקדמות שעליה נשמע משליחי כשאגיע לארץ".

בשבוע שעבר, נפגש גרינבלט עם נתניהו פעמיים. בהודעה משותפת של לשכת ראש הממשלה והבית הלבן נמסר כי השיחה, שמצטרפת לפגישה נוספת שארכה כחמש שעות, הייתה "חיובית", ועסקה באינטרס המשותף של ארצות הברית ושל ישראל בקידום שלום בין ישראל לפלסטינים. כמו כן, השניים דנו בצעדים קונקרטיים שנועדו לסייע בקידום הכלכלה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully