וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' קרא לא להתגייס במחאה על שילוב נשים – ועורר סערה

23.3.2017 / 14:50

חבר הכנסת מהבית היהודי פרסם בעיתון הדתי "בשבע" מאמר שבו טען כי "צה"ל צריך להבין שלא יעבוד לו יותר לרמוס כל דבר שבקדושה". בנט: "אין לנו את הזכות 'ללמד את צה"ל' איך להתנהג". ח"כ שפיר קראה להדיח את סמוטריץ' מוועדת החוץ והביטחון

עריכה: ורד לידני

מאמר שפרסם היום (חמישי) חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בעיתון הדתי "בשבע", תחת הכותרת "מצילים את צה"ל – לא מתגייסים", עורר סערה לאחר שקרא לתלמידי הישיבות והמכינות הקדם צבאית שלא להתגייס למשך "כמה חודשים". זאת, בצל המשבר האחרון של נציגי הציונות הדתית עם צה"ל בעקבות פקודת השירות המשותף וקריאת הרבנים נגד שירות מעורב של גברים ונשים.

"צה"ל זקוק לשקט ולכוח אדם", כתב סמוטריץ'. "אם הוא יבין שמול החשש מהטרור שיפעילו נגדו ארגוני המגדר ותומכיהם, גם אנחנו יודעים לייצר לו בלגן וכאב ראש – תיווצר משוואה אחרת. יותר מזה, אם הישיבות והמכינות ישאירו את תלמידיהן עוד כמה חודשים כדי לחזק את לימוד התורה וידלגו על מחזור גיוס אחד, הצבא ישאל את עצמו מה עדיף לו – לוחמים איכותיים ובעלי מוטיבציה או שירותים משותפים בבה"ד 1".

עוד בוואלה! NEWS:
שילוב נשים וגיוס חרדים: הרמטכ"ל נועד עם רבנים מהציונות הדתית
שימוע לראשי הישיבה בעלי: "להפסיק מיד את פעילות הרב לוינשטיין"
הרב הצבאי הראשי לשעבר: "הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להציב לצה"ל קו אדום". שער "בשבע", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו תמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון". טורו של סמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי סמוטריץ', "נכון להיום, בגלל שאנחנו באמת אידיאליסטים שתמיד מתנדבים בלי לעשות חשבון, צה"ל לא עומד בפני הברירה הזו". הוא אף טען כי הצבא "יכול להרשות לעצמו לרמוס כל דבר שבקדושה ולדעת שהחבר'ה שלנו יתייצבו בבקו"ם בהמוניהם. הוא צריך להבין שזה לא יעבוד יותר".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב למאמרו של חבר מפלגתו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏צה"ל זה אנחנו, ואנחנו לא מאיימים על עצמנו". לדבריו, "לאף קבוצה, ובטח לא לציונות הדתית, אין את הזכות 'ללמד את צה"ל' איך להתנהג, ובטח לא לסרב או לעכב גיוס".

ח"כ נוסף מטעם הבית היהודי, מוטי יוגב, כינה את דבריו של סמוטריץ' "קשים", ואמר כי "צה"ל הוא כמו משפחה. כשם שגם בחילוקי דעות קשים במשפחה, לא ממהרים לשבור כלים, אלא מתאמצים בשימור התא המשפחתי וחוסנו, כך גם בצה"ל שהוא הארגון האמון על ביטחוננו, הוא גם מרכיב חשוב ביותר בלכידות אומתנו". יוגב הוסיף: "לא בהצבת קווים אדומים ואיומים נבנה חומה, לא מצד זה ולא מצד זה".

לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
"סמוטריץ' מטיף להדרת נשים מתמשכת". לוחמות צה"ל באימון/דובר צה"ל

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) קראה להדיח את סמוטריץ' מוועדת החוץ והביטחון. לדבריה, "נחשף הפרצוף האמיתי: הבית היהודי קוראים להשתמטות מצה"ל". שפיר הבהירה: "זה לא הרבנים, זו ההנהגה. את האיש הזה צריך להדיח מועדת חוץ וביטחון מיד".

חברת סיעתה, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, הוסיפה: "בימין 'מדלגים', אבל דילוג שווה לסרבנות בלתי נסבלת, והחמור מכל שהקריאה לסרבנות מגיעה מחבר כנסת, מחבר קואליציה שמנהל מאבק בצבא". לדבריה, "יש לי מעט ציפיות מסמוטריץ' לנהוג בממלכתיות, והמבחן הוא שוב הוא של ראשי הבית היהודי וראשי הקואליציה והממשלה – אם יסתפקו בגינוי רפה, או שינקטו בצעדים כנגד מי שקורא לסרבנות המונית. מהי הציונות, צבא העם, מגילת העצמאות הקוראת לשוויון, לעומת ההטפה של סמוטריץ' להדרת נשים מתמשכת?".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב גם הוא: ""דבריו של ח"כ סמוטריץ הם חציית קו אדום. אסור לנו להסכים לאמירות כאלו ועל המגזר הציוני דתי להתנער מהם ולגנותם בכל תוקף . קריאתו לציבור הרחב לסרב פקודה ולהמנע מגיוס לצה"ל מהווה סכנה חמורה לחברה הישראלית. נראה כי חלקים בציונות הדתית איבדו את הדרך והכיוון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully