וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מהדרום חשוד באיומים טלפוניים על מוסדות יהודיים בעולם

23.3.2017 / 15:18

בן 19 נעצר בחשד שהתקשר לבתי ספר וגני ילדים בארה"ב, בניו זילנד ובכמה ממדינות באירופה, וטען כי הונחו מטעני חבלה במקום. הוא אף חשוד כי איים גם על בתי ספר בארץ. החשוד התקין אנטנה מאולתרת בחלון ביתו, שנועדה להקשות על איתורו. האזינו לאחת השיחות

צילום: מתוך דף הפייסבוק של JTA News, עריכה: ורד לידני

אזרח ישראלי, תושב דרום הארץ בן 19, נעצר בחשד לעבירות סחיטה באיומים ופרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה ברחבי העולם – כך הותר היום (חמישי) לפרסום, בדיון בהארכת מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בראשון לציון. על פי החשד, הוא ביצע איומים טלפוניים למוסדות יהודיים בארצות הברית, ניו זילנד ובכמה ממדינות אירופה. כמו כן, הוא חשוד כי איים על כמה בתי ספר בארץ.

אביו של החשוד נעצר גם כן, בחשד שלא מנע את המעשים המיוחסים לבנו ואף סייע לו בחלק מהמקרים. על פי החשד, הצעיר, שמחזיק גם באזרחות אמריקנית, התקשר למוסדות שונים, בהם בתי ספר וגני ילדים של הקהילה היהודית, וטען כי הונחו מטעני חבלה או כי מתוכננים פיגועים באותם המוסדות.

בחלק מהמקרים, השתמש החשוד בתוכנה להקראת הודעות כתובות, מה שהקשה על איתורו או זיהויו. יתרה מכך, החשוד התקין אנטנה מאולתרת בחלון ביתו, שנועדה לשבש את המאמצים לאיתורו באמצעות גישה לכתובות IP שונות. במקרים רבים, המוסדות פונו בעקבות שיחות האיומים. במקרה נוסף, החשוד ערך גם שיחת איומים לחברת התעופה האמריקנית "דלתא" וגרם לנחיתת חירום של אחד ממטוסיה.

עוד בוואלה! NEWS:
"השואה - היסטוריה מזויפת": כתובות נאצה רוססו בבית כנסת בארה"ב
דני דיין: "יהודי ארה"ב חווים אנטישמיות שקראו עליה רק בספרים"
ברקע קמפיין טראמפ: עלייה של כ-20% בכמות פשעי השנאה ב-2016

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האנטנה שהותקנה בביתו של החשוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
מרכז קהילתי יהודי בטריטאון במדינת ניו יורק, ארה"ב, פברואר 2017. AP
המוסדות פונו בעקבות האיומים. מוסד קהילתי יהודי בטריטאון, ניו יורק/AP

במסגרת חקירת המקרים, שמכונה פרשת 801, בהשתתפות יחידת הסייבר של משטרת ישראל, הבולשת הפדרלית האמריקנית FBI ויחידות משטרה מהמדינות שנפגעו, עלה החשד כי שיחות הטלפון יצאו מישראל. לבסוף, תוך השקעת מאמצים טכנולוגיים גדולים, אותר החשוד, שנעצר הבוקר בביתו. במהלך הפשיטה של יחידת הסייבר על בית החשוד, מצאו השוטרים מעבדת מחשבים ובה ציוד מתוחכם, מערכות הצפנה ושידור, ואנטנה רבת עוצמה.

בתחילת החודש נעצר על ידי ה-FBI האמריקני חואן תומפסון, בחשד שהוא אחראי לחלק משיחות האיומים שהתקבלו במוסדות יהודיים ברחבי ארצות הברית, בדבר הימצאותם של מטעני חבלה במוסדות. הרשויות הצליחו לקשור את תומפסון, בן 31, לשמונה מקרים. תומפסון, שנעצר בסנט לואיס, מיזורי, מואשם בכך שהתחזה לבת זוגו לשעבר ושלח בשמה איומים למרכזים יהודיים דרך האינטרנט, "כחלק ממסע שיטתי שנועד להטריד אותה".

החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
החשוד בבית המשפט, היום/אבי כהן

לפני כשבועיים פנו ראשי המרכזים הקהילתיים היהודיים בארצות הברית (JCC) לתובע הכללי האמריקני ג'ף סשנז, בדרישה להאיץ את חקירת האיומים התכופים על מוסדות הארגון. במכתב, שפורסם על רקע המשך איומי השווא על הטמנת פצצות במרכזים קהילתיים ובבתי ספר יהודיים ברחבי המדינה, הביעו 141 ראשי המרכזים "תסכול מההתקדמות בהבאת פתרון למצב".

עד כה התקבלו יותר ממאה איומים על מוסדות יהודיים, שזורעים בהלה בקרב הקהילות. במרבית המקרים, האיומים הביאו לפינוי המוסדות, ולא פעם נאלצו גם ילדים להתפנות בבהילות במהלך פעילויות חינוכיות. ראשי המרכזים היהודיים הפצירו בסשנז לנקוט פעולות נוספות שיקדמו את החקירה. "אנחנו עומדים על כך שכל ראשי הסוכנויות הפדרליות הרלוונטיות, כולל משרד המשפטים, יפנו את כל המשאבים הזמינים כדי למצוא את המבצעים, אשר זורעים חרדה ופחד בקהילות שלנו, ולהביאם לדין", כתבו.

(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully