וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חזר חולה מסין - ההכרעה על עתיד התאגיד צפויה להידחות

23.3.2017 / 12:53

מרבית הלו"ז של ראש הממשלה בוטל לאחר ששב לארץ כשהוא אינו חש בטוב. הפגישה עם שר האוצר כחלון, שהייתה אמורה לעסוק בעתיד גופי השידור הציבורי, עשויה להידחות ולעכב את פתרון המשבר הקואליציוני. אם תושג הסכמה, תידרש ישיבת פגרה מיוחדת של הכנסת

צילום: לע"מ

(בווידאו: נתניהו יוצא נגד הקמת התאגיד ערב נסיעתו לסין)

ההכרעה על עתיד תאגיד השידור הציבורי עשויה להידחות, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב הבוקר (חמישי) חולה מהביקור בסין. נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, היו אמורים להיפגש עם חזרתו של נתניהו לארץ, אך מרבית הלו"ז של נתניהו להיום בוטל.

בקואליציה ממתינים לפגישה בין נתניהו לכחלון, על רקע המחלוקת שפרצה בשבוע שעבר סביב סגירת רשות השידור ועליית התאגיד לאוויר, המתוכננות ל-30 באפריל. ערב נסיעתו לסין במוצאי השבת שעברה, חזר בו ראש הממשלה מהסכמות שהשיג עם שר האוצר, והצית משבר קואליציוני. נתניהו עשוי לכנס את ראשי הקואליציה לדיון בסיום המשבר, אך עד כה הם לא זומנו לפגישה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
הפגישה תמתין. נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בזמן שהותו בת ארבעת הימים של נתניהו בסין, ניסו אנשיו להגיע להסכמות עם אנשי כחלון על עתיד התאגיד: מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נפגשו בניסיון להגיע למתווה מוסכם, כשמי שניסו לתווך היו שר התיירות יריב לוין – ששימש ממלא מקום ראש הממשלה בזמן שהות נתניהו בסין, ממלא מקום שר התקשורת, צחי הנגבי, ויו"ר הקואליציה, דוד ביטן.

בין היתר, נבחנה האפשרות של מיזוג חלקים מהתאגיד לתוך רשות השידור, והעסקה של שיעור גדול יותר מעובדי הרשות השידור בתאגיד. על הפרק עומדים גם שמו של הגוף הממוזג החדש, ועתידם של ראשי התאגיד – המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר. לטענת גורם המעורב במגעים, חלק גדול מהפתרונות נתקלים במכשולים משפטיים שיקשו על יישומם, ולכן המגעים הופסקו עד לשובו של נתניהו.

אם יימצא פתרון, המהלך יצריך הליך של חקיקת בזק שידרוש את כינוס הכנסת לישיבות פגרה מיוחדות. ביטן כבר החל להכין את הח"כים, שיצאו אמש לפגרה, לכינוס שכזה. לפי ההערכה בקואליציה, החקיקה תבקש לדחות את השידורים בחודש בלבד, כדי להגיע לפתרון מוסכם בזמן הזה.

בנימין נתניהו ורעייתו בביקור בחומה הסינית. לשכת העיתונות הממשלתית
ההכרעה תדחה. ראש הממשלה ורעייתו בביקור בחומה הסינית, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

במקביל, הפסיקו בסביבת ראש הממשלה להשתמש במילה "בחירות", שעלתה בשיא המשבר, לפני יציאתו לסין. נתניהו עצמו הבהיר בתדרוך לכתבים במהלך הביקור בסין שהוא עצמו לא השתמש במילה הזו. בקואליציה כולה, ובליכוד בפרט, נרשמה במהלך השבוע חזית התנגדות לבחירות מוקדמות.

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "לא מובילים מדינה לבחירות על התקשורת", ושרים נוספים הצטרפו אליו בהתנגדות זו, כמו גם ח"כים המשובצים בעשירייה השלישית וחוששים למקומם בבחירות הבאות. ח"כ אורן חזן אמר אתמול בראיון לתוכנית "שי ושרון" בערוץ 2 כי בליכוד ישנם תומכים אפילו בהקמת ממשלה חלופית במקרה של בחירות, ובשיחות סגורות בשבוע האחרון הבהירו ח"כים רבים כי הם מתכוונים להציב התנגדות נחרצת לבחירות מוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully