וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהותקף בידי שוטר לוואלה! NEWS: "פחדתי שהוא יירה בי"

מאזן שוויקי, נהג משאית מראס אל-עמוד, סיפר כי פגע במכוניתו של השוטר לפני יומיים, וזה היה ככל הנראה הרקע לתקיפה שתועדה. "הוא לא אמר לי כלום, רק התחיל לתת לי מכות". השוטר שוחרר למעצר בית עד יום שני

עריכה: ורד לידני

מאזן שוויקי, נהג המשאית שתועד הבוקר (חמישי) מותקף בידי שוטר יס"מ בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים, שחזר את האירוע בשיחה עם וואלה! NEWS. "איך שירדתי מהמשאית, הוא לא אמר לי כלום, רק התחיל לתת לי מכות", סיפר, "אני בן 50, בחיים לא עשיתי לו כלום". השוטר שוחרר למעצר בית עד ליום שני.

"הוא שם יד על הנשק שלו, פחדתי שהוא יירה בי", הוסיף שוויקי, אב לחמישה משכונת ראס אל-עמוד, עובד בנמל אשדוד. הוא סיפר כי ביום שלישי בשעות אחר הצהריים הוא החנה את המשאית שלו במגרש החנייה הסמוך למשרד הפנים בוואדי ג'וז, ובמהלך החנייה "לא שמתי לב ופגעתי בטמבון של רכב שהיה במקום".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: נער פלסטיני בן 16 נהרג בעימותים עם כוח צה"ל בחברון
חצי שנה אחרי האירוע: חקירה נפתחה נגד 3 חיילים שתועדו מכים פלסטיני
דוח האו"ם: ישראל מפעילה משטר אפרטהייד נגד הפלסטינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמרתי לו, 'חביבי, איך אני אברח, המשאית שלי פה". התקרית בוואדי ג'וז, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הסביר: "חיכיתי יותר משעה ליד האוטו, עד שיבוא מישהו, לתת פרטים. לא בא. אמרתי חלאס, יש פה מצלמות, יש פה הכול, המשאית שלי עומדת. השארתי את המשאית והלכתי הביתה". הבוקר, כששב למגרש החנייה לאחר יומיים, הוא התכונן לצאת לנסיעה לחיפה. "ראיתי אם המכונית שנפגעה עומדת, היא לא הייתה שם", הבהיר.

מיד לאחר מכן, השוטר שהמכונית הפרטית שנפגעה שייכת לו ככל הנראה, "בא מולי, לא שמתי לב מי זה". שוויקי שחזר: "הוא אומר לי, 'יא בן זונה, רד מהאוטו'. לה הבנתי מה קרה". לדבריו, הוא ניסה להסביר לשוטר כי השאיר את המשאית במקום ולא ניסה לברוח מהזירה לאחר שפגע ברכב. "מה עשיתי לך?", טען, "אני בן 50, קצת כבוד לאדם בגילי. אמרתי לו, 'חביבי, איך אני אברח, המשאית שלי פה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נהג המשאית הפלסטיני שהוכה על ידי שוטר יס"מ בחניון משרד הפנים בוואדי ג'וז בירושלים, 23 במרץ 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה!
"אני בן 50, בחיים לא עשיתי משהו לשוטר". הנהג בוואדי ג'וז, היום/מערכת וואלה!, אמרי סדן

"נבהלתי, לא הבנתי למה קורה דבר כזה", הוסיף שוויקי. "הוא לא נתן לי אפילו להסביר לו. עברתי תאונה לא מזמן, קשה לי להזיז את היד וקשה לי לנשום. לא הגנתי על עצמי". לדבריו, "אחרי שבא עוד בן אדם שהתערב, הוא גם קילל אותו ונתן מכות לעוד בן אדם. אמרתי לו, 'לא הרגתי אף אחד, מה זה המכות האלה, בשביל אוטו? סך הכול הטמבון הלך, לא משהו רציני אפילו'".

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת המקרה. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראה שוטר היס"מ תוקף את שוויקי באלימות, וקורא לעברו: "מה אתה אומר, אני אשלם על זה? את אימא שלך אני אזיין". בהמשך הסרטון, שאורכו פחות משתי דקות, נראה השוטר קורא לעבר חבריו של שוויקי, "עופו מפה!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטר הוצא לחופשה כפויה. האירוע בוואדי ג'וז, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי "מדובר בהתנהגות חמורה וחריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה משוטרים במחוז". על פי ההודעה, "עם קבלת הסרטון, השוטר הוצא לחופשה כפויה באופן מיידי ובהמשך יוזמן לשימוע לבחינת המשך שירותו במשטרה. במקביל החומר הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולשר הפנים , בדרישה "לעצור מיד את איש האבטחה ולהעמיד אותו ואת שני חבריו, שהצטרפו לחינגת המכות נגד הנהגים, לדין". טיבי שוחח עם הנהג שתיעד את האירוע, וטען כי "זו התנהגות ברוטלית של אנשי מאפיה וכנופיות, ולא של אנשים האמורים לשמור על חוק וסדר".

חניון משרד הפנים בו שוטר יס"מ היכה נהג פלסטיני בוואדי ג'וז, מרץ 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה!
"התנהגות ברוטלית של אנשי מאפיה וכנופיות". מתחם משרד הפנים בוואדי ג'וז, היום/מערכת וואלה!, אמרי סדן

ח"כ יוסף ג'בארין קרא "לפטר מיד את השוטרים המעורבים". לדבריו, "הנה עוד עדות לברוטאליות של השוטרים וליחס הגזעני והבריוני כלפי התושבים הערבים. השוטרים בשטח מפנימים את המסרים המסיתים של הדרגים הפוליטיים, לפיהם התושבים הערבים הם תושבים סוג ב' או ג', ונתינים חסרי זכויות".

השר ארדן טען כי "התנהגות שוטר היס"מ שצולם תוקף באלימות תושב מזרח ירושלים היא חמורה ביותר וראויה לכל גנאי". לדבריו, "התנהגות כזו פוגעת במשטרה כולה ונכון פעלה המשטרה כאשר השעתה מיידית את השוטר. אין מקום להתנהגות כזו של שוטרים, ואני מקווה שמח"ש תמצה עימו את מלוא חומרת הדין בשל התנהגותו הפסולה".

ממח"ש אישרו את פרטי האירוע ומסרו כי "בתום החקירה שוחרר החשוד למעצר בית. התיק הועבר לבחינת פרקליט לקראת קבלת החלטה בעניינו. התיק נחקר על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים". צו איסור פרסום הוטל על שמו של השוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully