וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 שקל על נסיעה ברמזור אדום: הקנסות החדשים של משרד התחבורה

23.3.2017 / 12:02

צו חדש שייכנס לתוקף מחר יעלה את הסכום המקסימלי של קנסות על עבירות מסכנות חיים, ויבטל העמדה לדין בחלק מהעבירות. נסיעה מעל המהירות המותרת תגרור קנס של 1,500 שקל - במקום משפט. כץ: "נגביר את ההרתעה"

צילום: באדיבות "אור ירוק", עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: השר גלעד ארדן מתחייב לפני כשנה "נכפיל את מספר ניידות התנועה")

הקנסות על שורת עבירות תנועה יגדלו מחר (שישי), ויגיעו לרף מקסימלי של 1,500 שקל על עבירות המוגדרות מסכנות חיים. על פי הצו החדש שאישר שר התחבורה ישראל כץ, על חלק מהעבירות שגרר עד היום העמדה לדין יוטל קנס בלבד.

השר כץ מסר כי "כי החמרת הקנסות על עבירות חמורות וקביעת קנסות לעבירות שעד היום היו גררו הזמנה לדין תגביר את ההרתעה כנגד נהגים עבריינים ותאפשר ענישה מהירה, סמוך מאוד למועד ביצוע העבירה". לדבריו, "הגדלת הקנסות על עבירות חמורות הוא חלק ממהלך כולל של המשרד, שנועד לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות הדרכים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
הקנסות המקסימליים יגדלו/חטיבת דובר המשטרה

הקנס על אי ציות לרמזור אדום יגדל מאלף שקל ל-1,500 שקל, בעוד שהקנס בגין רכיבה על אופניים על מדרכה או רכיבה בכביש שלא בימין הדרך יגדל מממאה שקל ל-250 שקל. הקנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 או על אופניים לא תקניים יהיה אלף שקל, במקום העמדה לדין כיום.

נהג שייתפס נוסע מעל המהירות המותרת ייקנס ב-1,500 שקל, במקום העמדה לדין. רף הקנס הוא בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית, ובין 41 ל-50 קמ"ש בדרך בינעירונית. על אי מתן זכות קדימה להולך רגל שהתכוון לחצות במעבר חצייה, או כשרכב אחר נתן זכות קדימה, נקבע קנס של 250 שקל.

נסיעה ללא רישיון בתוקף תגרור קנס של אלף שקל, לעומת 750 שקל כיום, בתנאי שתוקף הרישיון פג עד חצי שנה קודם לכן. אם חלף זמן רב יותר, הנהג יועמד לדין. עבירה של הובלת משא בעומס יתר של 15%-25%, שבגינה ניתן קנס של 1,000 שקל, הומרה להעמדה לדין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שר התחבורה ישראל כץ, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. משה סלמן, הארץ, פול צלמים
"ענישה מהירה". השר כץ/פול צלמים, משה סלמן, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully