וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בלונדון: שמונה נעצרו בפשיטת המשטרה בעיר בירמינגהאם

גורמים המעורים בחקירת המתקפה, שבה נהרג שוטר ושני אזרחים, הבהירו כי זהותו של המחבל ידועה למשטרה וכעת נבדקת האפשרות שהוא פעל יחד עם גורמים נוספים. כוחות הביטחון ממשיכים לאבטח את זירת הפיגוע, ופרחים הונחו לזכר ההרוגים

צילום: סרטוני גולשים ו-CNN, עריכה: יוסי אלטר

עשרות שוטרים פשטו הלילה (חמישי) על בית בבירמינגהאם, וגורמים משטרתיים מסרו לרשת הבריטית "סקיי" כי הפשיטה קשורה לפיגוע שאירע אתמול מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון. ממשטרת לונדון נמסר כי שמונה חשודים נעצרו בשישה מוקדים שונים בבירמינגהאם ובחלקים אחרים של המדינה. בפיגוע הדריסה והדקירה בגשר ווסטמינסטר ובכיכר הפלרמנט נהרגו השוטר קית פאלמר, בן 48, ושני אזרחים נוספים, ונפצעו כ-30 בני אדם.

גורמים המעורים בפרטי החקירה הבהירו כי זהותו של המחבל, שנורה על ידי כוחות המשטרה בזירה ומאוחר יותר נקבע מותו, ידועה לגורמי המשטרה. עם זאת, לא פורסם עוד מידע בנוגע לזהותו או למניעים האפשריים לפיגוע. על פי ההערכות, הוא פעל לבד, אולם החוקרים פועלים כעת לבחון את קשריו לגורמים שונים בבריטניה ומחוץ לה.

עוד בוואלה! NEWS:
4 הרוגים בפיגוע בלונדון: "בפרלמנט חששו ממתקפה כזאת במשך שנים"
המחבל דוהר על הגשר ודורס עשרות: תיעוד מהפיגוע בלונדון
גיבור היום בלונדון: סגן שר החוץ הבריטי שחש לעזרת השוטר שנדקר

זירת הפיגוע בלונדון בוקר לאחר האירוע, 23 במרץ 2017. רויטרס
הכוננות מפני טרור נותרה "חמורה". כוחות משטרה באזור הפרלמנט בלונדון, הבוקר/רויטרס
זירת הפיגוע בלונדון בוקר לאחר האירוע, 23 במרץ 2017. רויטרס
"תושבי לונדון ימשיכו בחייהם כרגיל". זירת הפיגוע בלונדון, היום/רויטרס

במסגרת זו נערכה הפשיטה הלילה בבירמינגהאם, שארכה כשעתיים ובמסגרתה נחסם אזור דרך הייגלי לתנועת כלי רכב. על פי עדי ראייה, כוחות מיוחדים של המשטרה השתתפו בפשיטה, שבסיומה כמה בני אדם הוצאו מהבית המדובר על ידי השוטרים. בהודעה רשמית, משטרת ווסט מידלנדס אישרה כי נערך מבצע אולם "סירבה למסור פרטים נוספים מסיבות מבצעיות". ברשת BBC דווח כי המכונית ששימשה לדרישה הושכרה מסוכנות רכב בבירגמינהאם.

כמו בסמוך לזירה בלונדון, גם סביב למוקד הפשיטה בבירמינגהאם נותרו הבוקר שוטרים רבים, שמאבטחים את הזירות. במרכז לונדון, פרחים הונחו הלילה בזירת הפיגוע, שממנה פונתה המכונית ששימשה את התוקף לדרוס אזרחים בגשר המוביל למתחם הפרלמנט.

חברי הפרלמנט, שהתייצבו הבוקר לעבודתם כרגיל, ערכו דיון מיוחד בעקבות האירוע, במהלכו גם נושאת דברים ראשת הממשלה מיי. בפתח הדיון, ציינו המחוקקים דקת דומייה לזכר ההרוגים.

פרחים בגשר ווסטמיניסטר, לונדון, לזכר נפגעי הפיגוע, 22 במרץ 2017. רויטרס
"אנו עומדים יחד". פרחים שהונחו בזירת הדריסה בגשר ווסטמינסטר, הלילה/רויטרס

אמש הבהירה ראשת הממשלה תרזה מיי כי דרגת הכוננות של בריטניה מפני איומי טרור תישאר ברמתה הנוכחית, "התרעה חמורה". בנאום שנשאה בשעות הערב המאוחרות, כינתה מיי את המתקפה "חולנית ומעוותת", והבהירה כי "תושבי לונדון ימשיכו בחייהם כרגיל".

בכניסה למעונה הרשמי בדאונינג 10, הוסיפה מיי כי "המיקום של המתקפה הזאת לא היה מקרי. הטרוריסט בחר לפגוע בלב בירתנו, שבה אנשים מכל הלאומים, הדתות והתרבויות חוגגים יחד חירות, דמוקרטיה וחופש ביטוי". לדבריה, "כל ניסיון לפגוע בערכים האלה באמצעות אלימות נועד לכישלון. כוחות השנאה והרשע לא יפלגו אותנו".

ראש העירייה סדיק חאן הבהיר בהודעה מיוחדת כי לונדון "נותרה אחד מהמקומות הבטוחים ביותר בעולם". לדבריו, "אנו עומדים יחד, מול אלה שמבקשים לפגוע בנו ולהשמיד את אורח חיינו. תושבי לונדון לא יתנו לטרור להפחיד אותם".

גם מנהיגים מרחבי העולם שלחו מסרי תמיכה ללונדון. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר, לאחר ששוחח בטלפון עם מיי, כי וושינגטון מוכנה להציע "שיתוף פעולה מלא ותמיכה במסגרת התגובה למתקפה, והבאת האחראים לדין". שר החוץ האמריקני רקס טילרסון גינה את "מעשה האלימות המחריד".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו צייץ כי "הקנדים תמיד מאוחדים עם אזרחי בריטניה", ואילו נשיא צרפת פרנסואה הולנד הביא את "הסולידריות של צרפת נוכח האירוע הטראגי". מסרי תמיכה נוספים נמסרו מגופי משטרה במדינות אירופה וברחבי העולם, לאחר מותו של השוטר פאלמר במתקפה, ובניין עיריית תל אביב-יפו הואר בצבעי דגל בריטניה.

(עדכון ראשון: 9:05)

כוחות משטרה באזור הפרלמנט בלונדון, בריטניה, 22 במרץ 2017. AP
סירה משטרתית מסיירת בנהר התמזה, הלילה/AP
כוחות משטרה באזור הפרלמנט בלונדון, בריטניה, 22 במרץ 2017. AP
כוחות משטרה בזירת הפיגוע, אתמול/AP
פיגוע דריסה בקרבת הפרלמנט הבריטי בלונדון, 22 במרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
פיגוע דריסה בקרבת הפרלמנט הבריטי בלונדון, 22 במרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
פצועים בגשר ווסטמינסטר בלונדון לאחר שנחשד כי אדם ביצע פיגוע דריסה, 22 במרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
פצועים בגשר ווסטמינסטר בלונדון לאחר שנחשד כי אדם ביצע פיגוע דריסה, 22 במרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully