וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי קווי האויב: ארה"ב הצניחה מורדים בשטח "המדינה האסלאמית"

23.3.2017 / 8:03

"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" הוצנחו מעבר לקווי החזית בסמוך לסכר טבקה שבצפון סוריה, לא הרחק ממעוז הארגון במדינה. דובר מטעם הקואליציה אמר כי כוחות אמריקניים השתתפו גם הם במבצע

עריכה: ניב מעוז

(עשרות אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית על בית ספר בא-רקה, שלשום)

הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הצניחה לראשונה כוחות מורדים מעבר לקווי החזית, בסמוך לעיר טבקה שבצפון סוריה ופתחה חזית חדשה במערכה לכיבוש העיר א-רקה הסמוכה. הפנטגון מסר אתמול (רביעי) כי צבא ארצות הברית הנחית לוחמים מקואליציית הכוחות הסוריים הדמוקרטיים ליד טבקה, והעניק להם חיפוי אווירי, במטרה לכבוש סכר שנותר בידי דאעש. דובר מטעם הקואליציה אמר כי גם כוחות אמריקניים השתתפו במבצע, אך סירב לאשר או להכחיש אם הם נמצאים על הקרקע.

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הכוללים לוחמים כורדים וערבים, מסרו כי מטרת המבצע היא גם לחסום כל התקדמות של צבא סוריה לאזור מכיוון מערב. דאעש כבש את סכר טבקה, המוכר גם כסכר הפרת, ובסיס אווירי סמוך בתקופת התפשטות השיא שלו בסוריה ובעיראק ב-2014. הסכר ממוקם 40 ק"מ ממערב לעיר א-רקה. גורם מקומי המעורה בפעילות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים אמר כי המבצע התרחש ביום שלישי.

לקריאה נוספת:
סוריה: עשרות נהרגו בתקיפת בית ספר בידי הקואליציה האמריקנית
הכורדים בסוריה: רוסיה מקימה בסיס חדש לאימון כוחותינו
צבא סוריה: הדפנו את מתקפת ארגוני המורדים במזרח דמשק

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מודיעים על תחילת המבצע לשחרור א-רקה, סוריה, מדאעש, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
פועלים לחסום את התקדמות צבא אסד למערב המדינה. לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים/רויטרס

קואליציית המורדים, הכוללת גם את המיליציה הכורדית החזקה (YPG), פועלת לכיתור א-רקה בתמיכת הקואליציה הבינלאומית, הכוללת חיפוי אווירי וכוחות אמריקניים מיוחדים על הקרקע. דובר הקואליציה הוסיף כי במבצע היו מעורבים מסוקי אפאצ'י, כוחות ארטילריה של חיל הנחתים, כוחות מיוחדים ותקיפות אוויריות. לדבריו, רוב הכוח שהונחת היה מורכב מלוחמים ערבים, והיתר היו כורדים.

לדבריו, המבצע עשוי להימשך כמה שבועות והכוחות השתלטו על ארבעה כפרים קטנים ממערב לטבקה, וניתקו את הגישה לכביש מהיר המחבר בין מחוזות א-רקה, דיר א-זור וחאלב. הגורם המקומי המעורה בפרטי המבצע מסר כי מטרת המבצע היא להבטיח נקודת מעבר לכוחות המגיעים לאזור דרך סירות החוצות את נהר הפרת - הדרך היחידה לצאת או להיכנס לעיר שנחשבת לבירת "המדינה האסלאמית".

ראש ה-YPG אמר לרויטרס בשבוע שעבר כי השלב הסופי במתקפה לכיבוש א-רקה ייפתח בתחילת החודש הבא. עם זאת, בפנטגון טוענים כי החלטה כזאת טרם התקבלה. טורקיה, מנגד, מפעילה לחץ על ארצות הברית כדי להשתתף במערכה, מחשש שהכורדים יגדילו את השפעתם באזור. באנקרה מחשיבים את ה-YPG לזרוע של המחתרת הכורדית (PKK) המנהלת זה שלושה עשורים מאבק בכוחות הביטחון הטורקיים.

33 בני אדם נהרגו במתקפה אווירית על ביה"ס ליד העיר א-רקה. מערכת וואלה! NEWS
זירת תקיפה אווירית על בית ספר בא-רקה שיוחסה לכוחות הקואליציה שבה נהרגו 33 אזרחים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully