וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: בידי ה-FBI מידע על קשרים בין אנשי טראמפ לרוסיה

גורמים רשמיים מסרו לרשת CNN כי חקירת ה-FBI עליה הצהיר ראש הארגון ג'יימס קומי מתבססת על מידע קיים, שלפיו תואמו הדלפות מידע נגד הילרי קלינטון בזמן קמפיין הבחירות. לטענתם, מדובר בהקלטות של שיחות ומודיעין אנושי שהגיע לידי הבולשת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לבולשת הפדרלית (FBI) יש מידע המצביע על כך שמקורביו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היו בקשר עם גורמים רוסיים לתיאום הדלפות מידע נגד הילרי קלינטון בזמן הבחירות לנשיאות ב-2016 - כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים רשמיים לרשת CNN. לטענתם, המידע קשור בהודעת ראש הארגון ג'יימס קומי ביום שני, אז הכריז כי הוא בודק את קשרי טראמפ ורוסיה בזמן הקמפיין.

לדברי הגורמים, ה-FBI בוחן את המידע, הכולל בין היתר מודיעין אנושי והקלטות טלפון, והעלה חשדות כי נערכו תיאומים בין צוותו של טראמפ בקמפיין הבחירות לבין הרוסים בנוגע לפרסום מידע נגד קלינטון. עם זאת, ציינו כי אמינות המידע טרם נקבעה והחקירה בנושא עדיין נמשכת.

עוד הבהירו כי התקשורת בין מקורבי טראמפ לבין הרוסים חדלה בחודשים האחרונים, לאור ההתמקדות הציבורית בקשרים אלו לכאורה. לטענתם, הרוסים אף שינו את שיטות התקשורת שלהם, דבר שהקשה על ניטור השיחות, אותו ה-FBI עדיין לא יכול להוכיח.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ
דיווח: "מנהל הקמפיין של טראמפ קידם בחשאי את עסקיו של פוטין"
מבוכה לטראמפ: 25 רפובליקנים נסוגו מתמיכה ברפורמת הבריאות

מנהל ה-FBI מאשר את קיומה של חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב. רויטרס
"הצהרתו על חקירה מתבססת על מידע שנמצא בידי ה-FBI". קומי/רויטרס

קומי אישר השבוע את דבר ניהול החקירה ושלל את הטענות של הנשיא ולפיהן קודמו בתפקיד ברק אובמה צותת לו. במהלך השימוע, שבו השתתף גם ראש ה-NSA, טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי קומי סירב להכחיש שתדרך את אובמה על קשריו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין למוסקבה.

"אנחנו לא נוהגים לאשר קיום חקירות, אבל בנסיבות מיוחדות, כשיש בכך עניין ציבורי, אולי זה הדבר הנכון לעשות וזו אחת ההזדמנויות", הסביר קומי. ראש ה-FBI הוסיף כי "קיבלתי אישור מיוחד ממשרד המשפטים לומר שאנחנו חוקרים את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 וזה כולל חקירת הקשרים בין בכירים בקמפיין לממשל הרוסי ואם היה תיאום ביניהם". מנגד, הכחיש דובר הבית הלבן שון ספייסר לאחר הצהרת קומי את קיום המידע והבהיר כי "חקירה וראיות הן דברים שונים לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טראמפ נחוש לקדם את רפורמת הבריאות שלו: "זה הולך לעבוד מעולה". רויטרס
מכחיש כל קשר. טראמפ/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully