וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות לזוג הסובל משיתוק מוחין: "הוכיחו כשירות שכלית להינשא"

23.3.2017 / 10:50

בני הזוג הגיעו למועצה הדתית ברמת גן, שם ביקש הרב מהגבר להציג הוכחה כי הוא "כשיר מבחינה קוגנטיבית". כעת, מאיימים השניים בתביעה על עוגמת נפש: "זה היה משפיל ומעליב"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של אלדר יוספוב

בני זוג הסובלים משיתוק מוחין שהחליטו להינשא טענו כי הושפלו במועצה הדתית ברמת גן בשל נכותם. הזוג, אלדר יוספוב בן ה-30 ודינה אלייאב בת ה-25, הגיעו ביום שלישי לרב במטרה לפתוח תיק נישואין. אולם לטענתם, הרב ביקש מיוספוב אישור רפואי לכך שהוא "כשיר להינשא מבחינה קוגנטיבית".

"זה היה משפיל. למה אני צריך להוכיח שאני כשיר שכלית?", תהה יוספוב, המתקשה בדיבור ובהליכה, בדומה לזוגתו. "זו בקשה מרגיזה. אני אדם משכיל, יש לי תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב. אני מתקשר באמצעות אייפד ולאחר שהרב ביקש ממני להציג אישור כתבתי לו 'אני נראה לך מפגר'"?, סיפר יוספוב, המעוניין לתבוע את המקום על עוגמת נפש.

עוד בוואלה! NEWS:
4 הרוגים בפיגוע בלונדון: "בפרלמנט חששו ממתקפה כזאת במשך שנים"
רימון הלם הושלך לבניין בו מתגורר השף אהרוני: "לא יודע למי כיוונו"
מכשול לארגוני השמאל, החמרה עם סרבני גט: החוקים שאושרו לפני הפגרה

אלדר יוספוב ודינה אלייאב זוג בעלי מוגבלויות החליטו להתחתן והרבנות השפילה אותם. באדיבות המצולמים
"גם בצעד הכי כיף בחיינו מעבירים אותנו קשיים". יוספוב ואלייאב/באדיבות המצולמים

ארוסתו דינה מחתה גם היא בטענה ש"זה מעצבן ומעליב. רואים בן אדם שלא מדבר וישר שופטים אותו. גם אני סובלת משיתוק מוחין וממני לא ביקשו אישור, זה היה נורא מעליב". אלייאב הדגישה כי "אנחנו לא ניתן שידרכו עלינו. כל החיים נלחמנו בסטיגמות. הסתכלתי על הרב בהלם. ממתי מבקשים כזה דבר?".

השניים הכירו באמצעות פוסט שפרסם אלדר בפייסבוק ביום האהבה אשתקד. "אפילו בצעד שאמור להיות הכי כיף, לאחד אותנו בברית הזוגיות, גם אז מעבירים אותנו קשיים", אמרה אלייאב.

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, מסרה בתגובה לכתבה כי המקרה "פשוט מעורר זעם. יש פה שני אנשים עם מוגבלות שאינה קוגנטיבית אך היה יותר פשוט לתייג אותם ככאלה, שני אנשים שכל מה שהם רוצים זה להיות ולחיות כחלק מהחברה ולבוא בברית הנישואים".

עוד מסרה אלהרר כי "לא ברורות לי הנסיבות שבגינן הרב דרש מסמך רפואי שכזה, הדבר מנציח סטיגמות ומהווה פגיעה לא ראויה בזוג. פניתי למשרד הדתות בנושא ולנציבות השיווין לאנשים עם מוגבלות לבדיקת הסוגיה ובכוונתי לוודא שלא ייעשה עוול נוסף לאף אחד אחר".

מהמועצה הדתית ברמת גן לא נמסרה תגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מהמשרד לשירותי דת נמסר כי "מבירור העניין, עולה כי אחד מבני הזוג עבר הליך גיור ומשכך, כחלק ממסמכי פתיחת תיק הנישואין, נתבקש אף לצרף אישור גיור, כמתחייב.
אכן, בשל נתוניו הפיסיולוגיים של המלין, נוצרה בעיית תקשורת מול רשם הנישואין ובעקבותיה, אף ספיקות האם משמעות ההתחייבות לנישואין לגביו הובנה כהלכה, בשלב זה, שלף בן הזוג מיוזמתו מסמך רפואי כלשהו שהיה ברשותו המופנה אל משרד השיכון". עוד נמסר כי "יש להבהיר כי הוכחת כשירות כנטען, אינה קיימת בהליך לרישום נישואין וכך גם במקרה זה. גרסה זו, עולה בקנה אחד עם העובדה כי האישור נדרש אך מבן זוג אחד ולא משניהם יחד, למרות הדמיון שבמצבם. מכל מקום, בני הזוג הועברו מיידית אל לשכתו של רב העיר, הרב יעקב אריאל, וזה חתם על אתר להמשך הליך. בני הזוג קיבלו את התנצלותו הכנה של רשם הנישואין מיד לאחר שחש כי בקשתו הובנה על ידם בצורה שונה. המשרד לשירותי דת ימשיך לחדד את הנהלים מול רשמי הנישואין כפי שנעשה עד כה וכראוי למשרד הצועד בראש בשירות לציבור, ומוסר את ברכתו ואיחוליו הלבביים לבני הזוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully