וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לטראמפ: 25 רפובליקנים נסוגו מתמיכה ברפורמת הבריאות

23.3.2017 / 1:22

למרות מאמצים רבים שנעשו מצד הנשיא לקיים את הבטחת הקמפיין שלו ולהחליף את רפורמת הבריאות "אובמה-קר", פניית פרסה של הרגע האחרון מצד חברי מפלגתו עשויה לסכל את המהלך, שעורר ביקורת מצד מחוקקים משתי המפלגות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יממה לפני ההצבעה על רפורמת הבריאות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 25 רפובליקנים הודיעו אמש (רביעי) כי לא יצביעו בעד המהלך. אם לא יחול שינוי בעמדתם, הדבר עשוי להביא לכך שמאמצי הרפובליקנים לאשר את החקיקה ינחלו כישלון, ויישלחו את יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין חזרה לשולחן השרטוטים.

כדי לאשר את החוק בבית הנבחרים ולהעבירו לסנאט, נדרשים 216 קולות. כיוון שלרפובליקנים ישנם 237 נציגים בבית הנבחרים, ואיש מהדמוקרטים לא צפוי לתמוך ביוזמה, יכולים הרפובליקנים להרשות לעצמם לאבד 21 קולות לכל היותר. אולם הודעת הנסיגה מההצבעה טרפה את הקלפים, והגיעה לאחר מאמצים רבים מצד הנשיא בעצמו לשכנע אותם לתמוך בכך. אתמול, הגיע טראמפ לגבעת הקפיטול בוושינגטון על מנת לנסות לגייס רוב לאחת מרפורמות הדגל שלו.

בקרב המפלגה הרפובליקנית קיימת התנגדות הן מצדה השמאלי של המפלגה, המעוניין לשפר את תכנית "אובמה-קר" שעברה בימי הנשיא ברק אובמה ואף להרחיב את הכיסוי למבוטחים, והן מצדה השמרני של המפלגה, הדורש לצמצם באופן משמעותי את ההשקעה הממשלתית ברפורמה. כך, למשל, צוטט חבר בית הנבחרים הרפובליקני מו ברוקס: "להנהגת הרפובליקנים אין את הרוב הדרוש להעביר את החוק המאוד ליברלי הזה, אלא אם כן יש חבורה של דמוקרטים שמתכוונים לתמוך בו". כמו כן כינה את הרפורמה "חוק הרווחה הגדול ביותר בהיסטוריה של המפלגה הרפובליקנית".

עוד בוואלה! NEWS:
"שמרני מדי" או "הכי ליברלי אי פעם"? טראמפ במאבק על חוק הבריאות
בכיר אמריקני: "מודיעין על אנשי הצוות של טראמפ נאסף לא במכוון"
דיווח: "מנהל הקמפיין של טראמפ קידם בחשאי את עסקיו של פוטין"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
"הפשיל שרוולים ועבד ללא מנוחה כי לממש את הבטחתו". טראמפ/רויטרס

רפורמת הבריאות של הנשיא לשעבר ספגה לא אחת ביקורות, בעיקר בשל העלויות הגבוהות של הפרמיות, שמחירן הלך והגדל בחלוף הזמן. מנגד, בשבועות האחרונים נאלצו רפובליקנים רבים להתמודד עם הפגנות סוערות במחוזות הבחירה שלהם בדרישה שלא לצמצם את היקף הביטוח הבריאותי הניתן לאמריקאים. אחד הסעיפים המעסיקים במיוחד את הציבור בארצות הברית הוא גובה פרמיית הביטוח לבעלי מצב רפואי קיים. ההפגנות התקיימו בעשרות מחוזות, ונציגים שהתחמקו מלפגוש את הבוחרים במחוז הבחירה שלהם מצאו לא פעם מחאות מול המשרדים שלהם, ואפילו בחנויות המכולת.

כך, למשל, הודבקו על קרטוני חלב מודעות "נעדר" לחברי קונגרס שסירבו לענות לשאלות בנושא. בנוסף, ניתוח של ועדה על מפלגתית בקונגרס העלה כי מחירי הפרמיות תחת הרפורמה החדשה יזנקו, באופן שיגרום למיליונים לאבד את הביטוח הרפואי שלהם. הלחץ המתמשך הזה הביא כמה נציגים רפובליקנים להודיע כי יידרשו פתרון לבעיות הקיימות בנוסח ההצעה הנוכחי, שהציג יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין.

בתחילת השבוע הציג ראיין גרסה חדשה לחוק, במטרה לשכנע את אותם ספקנים, והודיע: "החקיקה שלנו כוללת רעיונות של חברים רפובליקנים אשר מחויבים לשפר את רפורמת הבריאות לטובת החולים ובני משפחותיהם. אני משוכנע שהשינויים הללו יעברו בהצלחה בבית הנבחרים". לדבריו, "אנחנו מצפים לעבוד עם עמיתינו בסנאט כדי להעביר את החוק הזה ולשלוח אותו לנשיא במהירות האפשרית". עוד הוסיף ראיין כי "לנשיא טראמפ מגיע קרדיט רב על כך שהפשיל שרוולים ועבד ללא מנוחה כי לממש את הבטחתו לביטוח בריאות לעם האמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully