וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשול לארגוני השמאל, החמרה עם סרבני גט: החוקים שאושרו לפני הפגרה

23.3.2017 / 0:02

מושב החורף של הכנסת הסתיים באישור שורת חוקים: ארגונים הנשענים על מימון זר יידרשו לקבל אישור לתקנים למתנדבי השירות הלאומי ועברייני מין לא יורשו לגור ליד מקום העבודה, המגורים או הלימודים של הקורבנות

צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

הכנסת יצאה הערב (רביעי) לפגרה, אך לא לפני שאישרה שורה של הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית. המרכזי שבחוקים הוא חוק השירות הלאומי, שבקידומו היה מעורב ארגון "אם תרצו" ואחד מסעיפיו יקשה על ארגוני שמאל לקבל תקנים לפעילות צעירים בשירות הלאומי. לפיו, ארגונים שעיקר מימונם מגיע מממשלות זרות יחויבו לפנות לשר הממונה על השירות הלאומי – שכיום הוא אורי אריאל (הבית היהודי).

הצעת החוק הממשלתית, שאליה מוזגה הצעה פרטית של ח"כ אמיר אוחנה, נתמכה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע בשנה שעברה כי יפעל לשלילת תקן השירות הלאומי מארגון "בצלם", בעקבות השתתפות נציגיו בדיון מועצת הביטחון של האו"ם על ההתנחלויות. ח"כ אוחנה אמר: "הגיע הזמן שבחזה זקוף ובראש מורם, בלי שמץ התנצלות או אי נעימות, נפעל נגד כל מי שפועל נגד מדינת ישראל – בארץ ומחוצה לה". לבצלם היה עד כה תקן אחד לשירות לאומי, שלא היה מאויש.

החוק, קובע כי השירות הלאומי יארך בין שנה לשנתיים, ומוסיף לרשימת המקומות שניתן להתנדב בהם ארגוני צער בעלי חיים, כולל גני חיות, את גנזך המדינה ואת ההסברה ממשלתית בעניין זכויות ומענה לפניות ציבור. בנוסף, נקבע כי מתנדבים לא ימלאו את מקומם או את תפקידם של עובדים קבועים, ויהיו זכאים לדמי כיס לתשלום הוצאות אישיות ובחלק מהמקרים אף למגורים.

חבר הכנסת אמיר אוחנה נואם במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"נפעל נגד כל מי שפועל נגד מדינת ישראל". ח"כ אוחנה/נועם מושקוביץ

החמרת הסנקציות על סרבני גט

חוק נוסף שאושר היום במליאת הכנסת עוסק בהחמרת הסנקציות על סרבני גט שנשלחים לכלא, שיזמה ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי). לפי ההצעה שזכתה לתמיכת בתי הדין הרבניים והרב הראשי לישראל דוד לאו, הסרבנים ילבשו מדי אסיר, בניגוד למצב כיום, לא תינתן להם האפשרות ללמוד או לקבל מזון בכשרות מהדרין, והם לא יורשו לשהות באגף התורני של הכלא. בנוסף, אם הם יוחזקו בבידוד ייאסר עליהם להחזיק ברשותם אמצעי כתיבה או חומר קריאה וליצור קשר טלפוני עם אנשים מחוץ לכלא.

ח"כ מועלם רפאלי אמרה כי "אדם שמעגן את אשתו ואינו מוכן לקבל את הוראת הדיינים לחדול מלהתעלל בה, הוא לא באמת אדם שחשובה לו ההלכה וקיום אורח חיים דתי. הוא רומס את העיקרון היסודי שביהדות 'ואהבת לרעך כמוך' רק כדי למרר את חיה של אשתו. לפיכך, הוא לא ראוי ליהנות משלל הפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאסירים".

מוצרים על המשקל

הצעת חוק נוספת שאושרה קובעת כי רשתות שיווק יחויבו להציב משקל במקומות שבהם נמכרים מוצרים לפי משקל. ההצעה של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני וארי מקלב (יהדות התורה), קובעת כי "כדי להקל על הצרכן בבואו לכלכל את צעדיו כשהוא רוכש טובין לפי משקל, מוצע לחייב את בתי העסק להציב מכשיר שקילה בסמוך לטובין שמוצעים למכירה לפי משקל".

כמו כן, שר הכלכלה יהיה רשאי לפטור עסקים מהחובה הזו. ח"כ אשר אמר כי "זה צעד קטן וחשוב לצרכנות נבונה, לאי הוצאה מיותרת, המשקל הזה הוא לא דבר שיכריע אף רשת גדולה, ויעניק עזרה לצרכנים".

סל קניות. מערכת וואלה!
שר הכלכלה יוכל להעניק פטור. מוצרים בסופר/מערכת וואלה!

הגנה על נפגעי עבירות מין

בנוסף, אושר גם חוק של האופוזיציה לפי ההצעה של ח"כ יעל גרמן (יש עתיד). מגבלות יוטלו על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה. החוק קובע כי בית המשפט יהיה רשאי להטיל גם איסור על מגורים, עבודה או לימודים של עבריין המין, בקרבת מוסד החינוך של קורבן העבירה, מעבר לחוק כיום הקובע מגבלות על מגורים או עבודה של עברין מין בקרבת מקום המגורים או העבודה של קרבן העבירה. גרמן אמרה כי החוק שקידמה נועד "למנוע את חזרת הטראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully