וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד, עבירות מין וסיכון הביטחון: 11 שנות מאסר לקצין במנהל האזרחי

23.3.2017 / 0:23

הקצין, ששמו נאסר לפרסום, הורשע בשורת עבירות, בהן עבירות מין והטרדה מינית. העונש שהוטל עליו כולל הדחה מצה"ל ושלילת דרגותיו. דובר צה"ל הבהיר כי "העונש שהוטל על הקצין מבטא את חומרת מעשיו, העומדים בניגוד גמור לערכי צה"ל"

בית הדין הצבאי ביפו. יולי 2016. יותם רונן
פרטי הפרשה נאסרו לפרסום. בית הדין הצבאי ביפו/יותם רונן

בית הדין הצבאי ביפו גזר אתמול (רביעי) 11 שנות מאסר בפועל על קצין מהמנהל האזרחי, שהורשע בשורת עבירות חמורות, בהן כמה עבירות מין, קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וחריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה. העונש כולל גם מאסר מותנה, פיצויים והדחה משורות הצבא, כולל שלילת דרגותיו של הקצין.

הקצין, שהורשע בין היתר בהטרדה מינית, נעצר לפני יותר משנה. שמו ופרטים נוספים לגבי הפרשה נאסרו לפרסום באופן גורף, בשל רגישות הנושא. מדובר צה"ל נמסר כי "העונש שהוטל על הקצין מבטא את חומרת מעשיו, העומדים בניגוד גמור לערכי צה"ל. צה"ל ימשיך למצות את הדין במלוא החומרה עם כל מי שיבצע עבירות מין או עבירות על טוהר המידות".

הפרשה נחשפה בחודש פברואר האחרון, לאחר שבית הדין התיר לפרסם את דבר קיומם של האישומים נגד הקצין שנעצר בסוף שנת 2015. כתב האישום נגד הקצין הוגש בחודש ינואר 2016, לאחר חקירה מאומצת של חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) והיחידה המרכזית של מג"ב. רק כחודש לאחר מכן הותר לפרסם כי בכתב האישום נכללו גם עבירות מין חמורות ביותר וכן עבירות שוחד. בשל חומרתן של העבירות, נעצר הקצין עד תום ההליכים נגדו.

(עדכון ראשון: 23:53)

עוד בוואלה! NEWS:
רימון הלם הושלך לבניין בו מתגורר השף אהרוני: "לא יודע למי כיוונו"
הותר לפרסום: בנו של השר חיים כץ נעצר בפרשת התעשייה האווירית
השוטר שהכה את החייל ממוצא אתיופי נגד החלטת היועמ"ש: "חרג מסמכותו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully