וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הח"כים התגייסו": ראש עיריית אילת חוגג את דחיית פינוי שדה דב

22.3.2017 / 22:19

מאיר יצחק הלוי שבע רצון מאישור החוק שעיכב את פינוי שדה התעופה בתל אביב: "ההצעה לסגור אותו הייתה פוגעת באילת, זה היה מאבק מול כוח, כסף, נדל"ן ולחצים. ניסו לקרוע את עורק התחבורה החשוב ביותר שלנו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הביע הערב (שני) שביעות רצון גדולה בעקבות ההחלטה לדחות את פינוי שדה התעופה שדה דב. "ההצעה לסגור אותו הייתה גורמת לפגיעה קשה בעיר אילת", אומר יצחק הלוי, "זה אחד המאבקים הקשים שניהלתי בחיי, וניהלתי הרבה".

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת חוק שדה דב בקריאה שניה ושלישית, המונעת את סגירת שדה התעופה האזרחי עד לפינוי שדה התעופה הצבאי מהמקום. ההצעה קודמה בניגוד לעמדת בעלי הקרקעות הפרטיות באזור, ויוזמיה, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואיציק שמולי (המחנה הציוני), הסבירו כי היא נועדה למנוע את הפגיעה הצפויה באילת.

שדה דב. יותם רונן
לא ייסגר עד פינוי השדה הצבאי. שדה דב/יותם רונן

יצחק הלוי הוסיף: "זה היה מאבק מול כוח, כסף, נדל"ן ולחצים רבים. המטרה שלהם הייתה להוציא את ראש העיר מהקרב. הם ראו פוטנציאל של כסף ואני ראיתי את טובת התושבים והעיר". לדבריו, התיירות בעירו הייתה נפגעת בצורה משמעותית אם השדה היה נסגר. "חולים, חיילים וסטודנטים היו סובלים מההחלטה, רופאים ומרצים באוניברסיטה לא היו מגיעים לכאן.

"ניסו ביד גסה לקרוע את עורק התחבורה החשוב ביותר שלנו, התחנה המרכזית שלנו. ראו את תושבי אילת כשקופים. הצלחנו כי יש צדק במאבק שלנו - כל חברי הכנסת התגייסו למען העיר, זה לא היה קל".

את טענת הנגד, שנמל התעופה בן גוריון מהווה חלופה סבירה, דחה ראש העירייה: "מי שאומר כך משקר. נתב"ג לא יודע לתת מענה כמו שדה דב, אין לו יכולת לתת 22 'פיקים' בשעות השיא בערב ובבוקר. הוא יעכב את האנשים שטסים, והם לא יגיעו לעיר. סגירה של שדה דב הייתה סגירה של אילת ופגיעה ביותר מ-40 אחוז מהתיירות לעיר".

מאיר יצחק הלוי - כנס אילת 2010. ברני ארדוב
"אחד המאבקים הקשים שניהלתי בחיי". מאיר יצחק הלוי/ברני ארדוב

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "על פי החלטת ממשלה מספר 2392 הפעילות הצבאית בשדה דב אמורה להיפסק בחודש ינואר 2019. נוכח זאת שעל אף החלטת הממשלה טרם קודמה הקמת שדה תעופה בעין שמר, אין מקום להקדים את הפסקת פעילות התעופה האזרחית בשדה דב לפני הפסקת הפעילות הצבאית".

"הבטחנו וקיימנו", אמר ח"כ סמוטריץ' לאחר אישור החוק. "על המדינה למצוא תחליף מספק לשדה התעופה שישאיר את נתיב האוויר פתוח ויהווה פתרון קבע עבור תושבי הפריפריה". ח"כ שמולי הוסיף: "הצלחנו ברגע האחרון לגייס את כל הכנסת כדי להוריד את החרב מהצוואר של אילת. לא ניתן לרסק את הפריפריה עבור מגדל פאר מול חוף הים בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully