וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב נשים וגיוס חרדים: הרמטכ"ל נועד עם רבנים מהציונות הדתית

איזנקוט הבהיר ל-12 הרבנים, בהם נציגי ישיבות הסדר גדולות, כי אין כל כוונה להדיר דתיים משירות בצה"ל. לדברי הרבנים, הם "ביטאו את המצוקה שהם שומעים מהחיילים הדתיים". הישיבה הסתיימה ללא מסקנות מעשיות

עריכה: ורד לידני

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט נפגש הערב (רביעי) בלשכתו עם 12 רבנים מהציונות הדתית, על רקע המשבר סביב שילוב נשים ביחידות קרביות ושירות חרדים בצה"ל. בפגישה נכחו הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר בעלי הרב אלי סדן, ונציגים נוספים מישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והמכינות. גם ראש האגף לכוח אדם (אכ"א) בצה"ל אלוף מוטי אלמוז והרב הצבאי הראשי תת-אלוף אייל קרים נכחו בפגישה.

איזנקוט הדגיש בדבריו לרבנים כי אין כל כוונה להדיר דתיים משירות בצה"ל, והוסיף, נוכח ההתנגדות הגורפת לפקודת השירות המשותף לנשים ולגברים, כי הצדדים יצטרכו לפעול ביחד ולמצוא פתרונות במקומות שבהם יש, להגדרתו, בעיות מהותיות. הרבנים מצדם העלו טענות על אופן שילוב החרדים בצבא, ועל כך שהשירות המשותף פוגע בסיכויי ההשתלבות שלהם בכלל המערכים בצבא.

עוד בוואלה! NEWS:
שימוע לראשי הישיבה בעלי: "להפסיק מיד את פעילות הרב לוינשטיין"
"בלי החינוך של הרב לוינשטיין, לא יכולנו לבקר את הדברים שלו"
הרב לוינשטיין תקף, אך המכינה דווקא ביקשה "לקרב חילונים לדתיים"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס מינוי הרב הצבאי הראשי אייל קרים, הקריה, תל אביב. דצמבר 2016. ספק 500
"פגישה טובה, אך מורכבת". איזנקוט וקרים/ספק 500

הרב יהודה גלעד, שנכח בפגישה, מסר מטעם הרבנים כי "הפגישה עם הרמטכ"ל הייתה טובה, אך מורכבת". לדבריו, "הרבנים המייצגים את שלל הגוונים בציונות הדתית ביטאו את המצוקה שהם שומעים מהחיילים הדתיים. הרבנים התרשמו לטובה מאד מרוח המפקד כפי שעלתה מדברי הרמטכ"ל".

הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, סיפר כי "הייתה פגישה טובה מאוד, שניכרה בה הקשבה רבה מצד הרמטכ"ל והצבא למצוקות שעלו מהשטח. הרגשנו שיש רצון גדול לצמצם את הפער בין רוח המפקד לנעשה בפועל, וכולי תקווה שכך יהיה".

הרב מאיר נהוראי, יו"ר ארגון רבני ורבניות בית הלל שהשתתף גם הוא בפגישה ציין כי "מצאתי רמטכ"ל קשוב ומשתף, שמבין את המורכבות והפערים שיש בין הפקודה לבין המציאות בשטח. הפגישה הזרימה אנרגיות נוספות לשיתוף פעולה והקשבה בעתיד".

עם זאת, הצדדים לא יצאו מהפגישה עם מסקנות פרקטיות. הרב גלעד הבהיר בשם הרבנים כי "תחושתם היא שיש פער בין רוח דבריו למציאות בשטח". הוא סיכם והוסיף כי עמיתיו והוא "מקווים שרוח דבריו תובא לידי ביטוי מעשי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מימין: הרב דוד ביגמן, הרב יהודה גלעד, הרב בנימין הולצמן, מעלה גלבוע. יוני 2016. ערן גילווארג
"מקווים שרוח דבריו תובא לידי ביטוי מעשי". הרב גלעד/ערן גילווארג

הפגישה מגיעה על רקע הזימון שהועבר היום לראש המכינה הקדם צבאית בעלי יגאל לוינשטיין, שהיה אחד מהקולות הבוטים ביותר בחילופי הדברים האחרונים. "ההשתלחויות הקשות, החוזרות והנשנות של הרב לוינשטיין נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים, פוגעת פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל ומדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל, בלכידות השורות ובפיקוד על המשרתים", הבהיר מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם.

ממכינת בני דוד בעלי נמסר בתגובה לכך כי "כמי שמחנכים את תלמידיהם על חשיבות חופש הביטוי, לא נשתף פעולה עם שום ניסיון לפגוע בחופש הביטוי של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד". מבלי להתייחס באופן מפורש או ישיר לטענות במכתב שנמסר מטעמו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, הובהר בתגובת המכינה כי "הרב לוינשטיין אינו מלמד בישיבת ההסדר".

(עדכון ראשון: 21:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully