וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע לראשי הישיבה בעלי: "להפסיק מיד את פעילות הרב לוינשטיין"

22.3.2017 / 16:38

ראש ישיבת ההסדר אלי סדן זומן ללשכת מנכ"ל משרד הביטחון, יחד עם ראש המכינה הקדם צבאית, שאמירותיו בגנות נשים ולהט"בים עוררו סערה. "ההשתלחויות הקשות, החוזרות והנשנות פוגעות פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו"

עריכה: ורד לידני

ראש ישיבת ההסדר בעלי אלי סדן וראש המכינה הקדם צבאית בהתנחלות יגאל לוינשטיין זומנו היום (רביעי) לשימוע בלשכתו של מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, שייערך בסוף השבוע הבא. במכתב הובהר כי שר הביטחון אביגדור ליברמן מתכוון "להסיר את ישיבת ההסדר בעלי מרשימת ישיבות ההסדר המוכרות, זאת אלא אם יימסר לשר הביטחון, כי פעילותו של הרב יגאל לוינשטיין בישיבת ההסדר, כרב, מורה ומחנך תופסק לאלתר".

"כפי שנמסר לכם, ההשתלחויות הקשות, החוזרות והנשנות של הרב יגאל לוינשטיין, נגד נשים המשרתות בצה"ל ונגד אוכלוסיות אחרות של משרתים, פוגעת פגיעה קשה בצה"ל ובאוכלוסיות המשרתות בו, בערכי צה"ל ומדינת ישראל וכן בסמכות מפקדי צה"ל, בלכידות השורות ובפיקוד על המשרתים", הבהיר אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
"בלי החינוך של הרב לוינשטיין, לא יכולנו לבקר את הדברים שלו"
הרב לוינשטיין תקף, אך המכינה דווקא ביקשה "לקרב חילונים לדתיים"
ראשי המכינות הקדם צבאיות: "קוראים לאפשר לכל החיילים לשרת בכבוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישיבת ההסדר אמורה לחנך לכיבוד כלל המשרתים". לוינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי "הכללתו של הרב לוינשטיין בסגל ישיבת ההסדר, מעלה חשש, כי חניכי הישיבה, שכידוע הינם חיילי צה"ל בשירות משולב, נחשפים לדעות האמורות הפוגמות במטרות הלימודים בישיבת ההסדר ובתכנית הלימודים שלה, אשר אמורה לחנך לשירות ערכי ומלא בצה"ל וכיבוד הפיקוד של צה"ל וכלל המשרתים בו".

דבריו של לוינשטיין, על פי המכתב, "אינם דברים ששר הביטחון ומערכת הביטחון סבורים כי על תלמידי ישיבת ההסדר ותלמידי המכינה הקדם צבאית לשמוע במסגרת לימודיהם, לא מבחינת תוכנם ולא מבחינת סגנונם". במכתב עוד צוין כי השר אביגדור ליברמן פנה לרב לוינשטיין לפני כשבוע בדרישה שיעזוב את תפקידו, אולם "עד כה, בחר הרב שלא לעשות כן".

מהישיבה נמסר בתגובה: "כמי שמחנכים את תלמידיהם על חשיבות חופש הביטוי לא נשתף פעולה עם שום נסיון לפגוע בחופש הביטוי של רבני, תלמידי ובוגרי בני דוד". עוד נמסר כי "הרב לוינשטיין אינו מלמד בישיבת ההסדר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהועבר היום לסדן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שהועבר היום לסדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון, התייחס ליברמן לסערת המכינה בעלי במהלך ביקור בבסיס קליטה ומיון (בקו"ם) בתל השומר. "אנחנו לא מחפשים עימות עם הרב לוינשטיין, אנחנו רוצים לשמור על המכינה הקדם צבאית בעלי", הבהיר. "ההשתלחות בבנות ישראל – אין לה מקום". הוא ציין כבר בתחילת השבוע כי מכתב השימוע יועבר ללוינשטיין.

רק בשבוע שעבר הבהיר סדן כי הרב לוינשטיין לא יעזוב את המכינה הקדם צבאית, בניגוד לדרישת שר הביטחון. "לא נשתף פעולה עם דיקטטורה", אמר סדן בעקבות הפנייה ממשרד הביטחון. דרישת השר ליברמן עוררה עימות עם שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, שזלג גם לישיבת הממשלה. בנט האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בזניחת הציונות הדתית "ברגע האמת".

בוועד המכינות הקדם צבאיות קראו שלא להתערב בפעילות מוסדות חינוכיים בשל עמדות של איש חינוך בהן, וכינו כל ניסיון כזה "מדרון חלקלק". במכתב שפרסמו ראשי הוועד - דני זמיר, יוסי ברוך והרב משה הגר - נכתב כי "ביטויים פוגעניים אינם יכולים להיות חלק משיח חינוכי", וכי יש לאפשר לכלל החיילים לשרת "בכבוד ובהתאם להשקפת עולמם, על פי כללי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully