וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצץ אחרי שניות: צפון קוריאה ערכה שיגור כושל בטיל

22.3.2017 / 13:05

צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית מסרו כי הם זיהו את השיגור, שבוצע מחופה המזרחי של המדינה המבודדת. לא ברור עוד איזה סוג טיל שיגרה פיונגיאנג, שממשיכה להתגרות בקהילה הבינלאומית

צלמים זמניים מורשים

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי כושל בטיל שהתפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו – כך הודיעו היום (רביעי) צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית, אחרי שזיהו את הניסוי האחרון שעורכת המדינה הקומוניסטית המבודדת למורת רוחה של הקהילה הבינלאומית. אתר השיגור היה בחופה המזרחי של קוריאה הצפונית, המקום שממנו היא שיגרה שורת טילים בליסטיים לטווח בינוני, כולם פרט לאחד נכשלו. לא ברור באיזה סוג של טיל מדובר. משרד ההגנה בסיאול אמר כי הוא בוחן את השיגור כדי לאסוף פרטים נוספים.

התדירות הגבוהה של ניסויי הטילים שעורכת לאחרונה קוריאה הצפונית הגבירה את המתיחות באזור וגרמה לארצות הברית ולבעלות בריתה לחשוב על גישה חדשה להתמודדות עם המדינה המבודדת והבלתי-צפויה. בתחילת החודש שיגרה פיונגיאנג ארבעה טילים בליסטיים מחופה המערבי והשבוע ערכה ניסוי במנוע טילים שאותו שיבח המנהיג קים ג'ונג און.

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
השיגור כשל. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

שלשום אמר גורם אמריקני בכיר כי ממשלו של דונלד טראמפ שוקל להטיל עיצומים חדשים על קוריאה הצפונית, כולל ניתוקה מהמערכת הבנקאית הבינלאומית במטרה להרתיע את משטרו של קים. שר החוץ רקס טילרסון הבהיר במהלך סוף השבוע האחרון בביקורו בשכנותיה של קוריאה הצפונית כי מדיניות הסבלנות תמה.

למרות האיומים, סגן שגריר המדינה באו"ם צ'ו מיונג נאם אמר אתמול כי ארצו לא חוששת מהרחבת הסנקציות של ארצות הברית ותמשיך להאיץ את תכנית הגרעין והטילים שלה. לדבריו, פיונגיאנג תמשיך לפתח את "יכולת המכה המקדימה" שלה וטילים בליסטיים בין-יבשתיים. "אפילו ניתוק מהמערכת הפיננסית הבינלאומית לא יפחיד אותנו או יגרום לשינוי כלשהו". לטענתו, הסנקציות הקיימות הן "מרושעות ובלתי-אנושיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully