וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפיגוע דאעש - ואילו טיסות יסומנו: המדריך לאיסור המכשירים בטיסות

22.3.2017 / 11:45

ההגבלות שהטילה ארה"ב על נשיאת מכשירים אלקטרוניים בטיסות לשטחה, אליה הצטרפה גם בריטניה, יכנסו לתוקפן מחרתיים וימשכו לפחות עד אוקטובר. מדוע נקבעו האיסורים, על מי זה חל ואיך ניתן לעבור זאת בקלות בצ'ק-אין? המדריך המלא

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

מחרתיים (שישי) תיכנס לתוקף ההגבלות של המשרד להגנת המולדת בארצות הברית על נשיאת מכשירים אלקטרוניים לנוסעים מעשרה נמלי תעופה ממדינות מוסלמיות במזרח התיכון ובאפריקה. לפי דיווח היום ברשת ABC, הסיבה להגבלות היא תכנית של "המדינה האסלאמית" (דאעש) להבריח מכשירים אלקטרוניים ממולכדים למטוסים במטרה לפוצץ אותם. המגבלות יהיו בתוקף עד 14 באוקטובר, אולם תיתכן בהמשך בחינה מחודשת של לוח הזמנים, כמו גם הארכת המועד.

יממה לאחר פרסום המגבלה האמריקנית, פרסמה גם בריטניה תקנות חדשות בנוגע לנשיאת מכשירים אלקטרוניים בטיסות אליה עקב חשש ביטחוני. ההגבלות חלות על נוסעים משש מדינות מוסלמיות. "אנחנו חושבים שהצעדים הללו הכרחיים ומידתיים כדי לאפשר לנוסעים טיסה בטוחה", אמר דובר מטרם ראשת הממשלה תרזה מיי. אתמול הודיעה רשות שדות התעופה כי נוסעים בטיסות מעבר דרך טורקיה וירדן לא יוכלו לעלות לטיסות הנוחתות בארצות הברית עם מכשירים הגדולים מטלפון סלולרי. מכשירים מסוג זה ניתן להטיס בכבודה הנשלחת לבטן המטוס.

מהיכן הגיע האיסור להעלאת מכשירים אלקטרוניים לטיסות?
המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית הודיע אתמול כי תיאסר העלאת מכשירים אלקטרוניים לטיסות לארצות הברית מעשרה נמלי תעופה בשמונה מדינות מוסלמיות. בהמשך הצטרפה בריטניה, שהודיעה כי היא אוסרת העלאת מכשירים אלקטרוניים הגבוהים מ-16 סנטימטרים ורחבים מ-9.3 סנטימטרים, בטיסות ישירות לשטחה משש מדינות מוסלמיות. יוצא מן הכלל: מכשור רפואי, שהעלאתו למטוס תתאפשר ללא כל מגבלה.

עמדת בידוק בטחוני בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול, טורקיה. יוני 2016. AP
המגבלות יהיו בתוקף עד אוקטובר. נוסעים בשדה התעופה באיסטנבול/AP

ההבדל בין האיסור האמריקני לבריטי

מה הסיבה לכך?
ההודעה האמריקנית הבהירה שמדובר בצעד מונע נגד פעולות טרור בטיסות מסחריות. ואולם, בהודעה הובהר כי אין איום קונקרטי שהוביל להחלטה. ראש ממשלת בריטניה מיי היא זו שהנחתה להפעיל איסור דומה, בעקבות פגישה עם מומחים לביטחון אווירי בממלכה.

על מי חלים האיסורים ומאילו שדות תעופה?
האיסור האמריקני תקף לחברות תעופה זרות שמפעילות טיסות ישירות לשטח ארצות הברית משדות התעופה באיסטנבול בטורקיה, עמאן בירדן, קהיר במצרים, כווית סיטי בכווית, קזבלנקה במרוקו, דוחא בקטאר ודובאי באיחוד האמירויות. לעומתה, בריטניה אוסרת על העלאת המכשירים לטיסות נכנסות משש המדינות הבאות: טורקיה, לבנון, ירדן, מצרים, ערב הסעודית ותוניסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהן חברות התעופה שעליהן יחול האיסור?
בין החברות ש"סומנו" על ידי הרשויות: "טורקיש איירליינס" הטורקית ו"רויאל ג'ורדניאן" הירדנית, שמטיסות מדי שנה ישראלים רבים לארצות הברית. חברות נוספות ברשימה: אמירטס, סעודי איירליינס, כווית איירווייז, איג'פט אייר, איתיחאד איירווייז וקטאר איירווייז.

רכשתי כרטיס טיסה לארצות הברית עם עצירת ביניים באיסטנבול, מה עליי לעשות?
מכשירים אלקטרוניים שהאיסור חל עליהם לא יעלו אתכם למטוס כחלק מכבודת היד, לכן עליכם לארוז אותם במזוודה שאתם שולחים למטוס. בשל כך, מומלץ לבטח את המכשירים למקרה שייגרם למכשיר נזק במהלך הטיסה והעמסת המזוודות. אם הגעתם לצ'ק-אין ושכחתם את המחשב הנייד בתיק הגב שאתם מעלים אתכם למטוס, הצהירו על כך ובקשו להעביר את המחשב למזוודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully