וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש מתכנן לפוצץ מטוסים עם מכשירים אלקטרוניים ממולכדים

ברשת ABC דווח כי בעקבות המידע המודיעני שהתקבל הטיל ממשל טראמפ את המגבלות על נשיאת מחשבים וטבלטים לטיסות היוצאות משמונה מדינות מוסלמיות. "איום חדש על המטוסים"

נוסעים יורדים מטיסה של חברת "סעודי איירליינס" מערב הסעודית. AP
אחת החברות שמושפעות מהתקנות החדשות. "סעודי איירליינס"/AP

ההחלטה להגביל הכנסת מכשירים אלקטרוניים לטיסות מהמזרח התיכון לארצות התקבלה מחשש שדאעש מתכנן להבריח חומרי נפץ למטוסים דרך הסתרתם באותם מכשירים – כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת ABC. אתמול הודיע המשרד לביטחון המולדת כי לא ניתן יהיה להעלות לטיסות של תשע חברות תעופה מעשרה נמלי תעופה בשמונה מדינות מחשבים ניידים וטאבלטים, אלא רק לארוז אותם במזוודות. בריטניה הטילה אתמול מגבלות דומות.

אריק סוולוול, חבר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אמר ל-ABC כי זהו "איום חדש על המטוסים". לדבריו, "אנחנו יודעים שהאויבים שלנו, ארגוני הטרור בארצות הברית ומחוצה לה, מנסים להפיל מטוסים. זאת אחת המטרות המועדפות ביותר עליהם, ואנחנו עושים הכול כדי למנוע מהם להגשים זאת".

חבר אחר בוועדה, הרפובליקני פיטר קינג, אמר לניו יורק טיימס כי הוא קיבל התרעה מראש על התקנות החדשות. "היא מבוססת על מידע מודיעיני שנאסף לאחרונה, מודיעין על משהו שככל הנראה נמצא בתכנון", אמר.

נמלי התעופה שעליהם הוטלו ההגבלות נמצאים בקהיר, מצרים; איסטנבול, טורקיה; כווית סיטי, כווית; דוחא, קטאר; קזבלנקה, מרוקו; עמאן, ירדן; ריאד וג'דה, ערב הסעודית; ודובאי ואבו דאבי באיחוד האמירויות הערביות. ההחלטה תשפיע על חברות התעופה הלאומיות של המדינות הללו, בהן "טורקיש איירליינס".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי ארה"ב: גם בריטניה מגבילה נשיאת מחשבים בטיסות מהמזה"ת
ארה"ב: נוסעים מנמלי תעופה במזה"ת לא יורשו לשאת מחשבים בטיסות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully