וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מתנגד לפוטין נפל מקומה רביעית; תומכיו: "הוא נדחף"

בא כוחו של סרגיי מגניצקי, עו"ד שמותו בכלא ב-2009 הצית משבר עם ארה"ב, נפל מחלון דירתו. בכלי התקשורת הרוסיים נטען כי מדובר בתאונה, בעוד מקורבו מתעקש שהוא הושלך בניסיון למנוע ממנו להתייצב לדיון נגד הרשויות

מצבת עורך הדין הרוסי סרגיי מגניצקי שמת במעצר לאחר שדיווח על פרשת שחיתות ברשות המס של המדינה. מוסקבה רוסיה. נובמבר 2012. AP
מותו עורר ביקורת על הפרת זכויות אדם ברוסיה. קברו של מגניצקי/AP

עורך דינו של סרגיי מגניצקי, עו"ד שמותו בכלא ב-2009 הצית משבר בין רוסיה למערב, נפצע קשה לאחר שנפל מהקומה הרביעית בבניין שבו מתגורר בעיר ליד מוסקבה. לפי כלי תקשורת במדינה, עורך הדין, ניקולאי גורקוב, נפל בשל תקלה בחבל שאליו היה קשור בעודו מנסה להעלות אמבטיה לדירתו. ואולם, ביל בראודר, איש עסקים בריטי שעבד עבור גורקוב, טען כי גורקוב הושלך מחלון הקומה הרביעית.

לדבריו של בראודר, גורקוב אמור היה להתייצב הבוקר (רביעי) בבית המשפט לערעורים במוסקבה לדיון בנוגע לסירובה של המדינה לחקור טענות לפשע מאורגן ברוסיה. בכלי התקשורת במדינה מתעקשים כי לא מדובר היה בניסיון למנוע ממנו להתייצב לדיון וכי על הקרקע בסמוך לבניין הדירות בעיר טרוצק נמצאה אמבטיה מרוסקת, עדות לכך שגוקרוב נפל במסגרת תאונה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
השופט שטראמפ מינה לעליון - יצא נגדו: "הוא פוגע במורל"
צפון קוריאה: לא מפחדים מארה"ב, נמשיך בפיתוח מואץ של תכנית הגרעין
ממשיך להסתבך: מועמד הימין בצרפת חשוד גם בהונאה ובזיוף

משפטו של סרגיי מגניצקי. AP
פעם ראשונה שבה הואשם אדם אחרי מותו. משפטו של מגניצקי/AP

גורקוב שימש עורך דינו של מגניצקי שנעצר ב-2008 לאחר שהאשים גורמים רשמיים ברוסיה בהונאות מס. זמן קצר לאחר אותן האשמות, מצא עצמו מגניצקי מואשם בהן אף הוא. ב-2009 הוא מת בכלא. בעוד שתומכיו טענו כי נמצאו על גופו סימני אלימות קשים, המסמכים הרשמיים מעידים כי הוא מת מדלקת בלבלב שהובילה לאי ספיקת לב.

מגניצקי הועמד לדין אחרי מותו ונמצא אשם בהונאת מס. זוהי ככל הנראה הפעם הראשונה בהיסטוריה של רוסיה שבה אדם נשפט ונאשם לאחר מותו. מגניצקי, שהיה מועסק כמבקר בקרן השקעות, חשף את מה שהוא תיאר כשחיתות ברשת האינטרנט שבה מעורבים פקידי מס רוסים. השחיתות כללה גניבה של יותר מ-200 מיליון דולרים. לאחר שדיווח על חשדותיו לרשויות, מצא את עצמו נחשד בעצמו בסיוע להעלמת 17.4 מיליון דולרים מרשות המיסים.

מותו של מגניצקי עורר סערה משתי סיבות. האחת, היא הטענות לשחיתות עמוקה בממשל ברוסיה והשנייה, היא הטענות לתנאי כליאה קשים והפרת זכויות אדם של חשודים בכלא הרוסי. שנתיים אחרי מותו של מגניצקי פרסם משרד החוץ האמריקני רשימה של מעורבים במותו והכריז כי אסור להם להיכנס לתחומי ארצות הברית. רוסיה הכינה רשימה דומה של אזרחים אמריקנים שעליהם נאסרת הכניסה לשטח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully