וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות דרמטית בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית: בנו של שר נעצר

22.3.2017 / 13:15

חוקרי יחידת להב 433 עצרו שני חשודים, שבבתיהם נערכו חיפושים, ועיכבה לחקירה עשרה נוספים. במשטרה חוקרים את החשד כי המעורבים קידמו או העניקו הטבות לעובדים בחברה בתמורה להתפקדותם לליכוד. עד כה נעצרו 14 בעלי תפקידים בתעשייה האווירית

צילום: אבי כהן

בן של שר בכיר נעצר הבוקר (רביעי) במסגרת פרשת השחיתות בתעשייה האווירית. יחידת להב 433 עצרה הבוקר שני חשודים, שבבתיהם נערכו חיפושים, ועיכבה עשרה נוספים לחקירה. במשטרה חוקרים אם המעורבים הנוספים בפרשה קידמו או העניקו הטבות לעובדים בחברה בתמורה להתפקדותם לליכוד. השניים יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

גל המעצרים הנוכחי התבצע הודות למעצרו של חבר ועד בכיר בתעשייה האווירית, אלי כהן. החוקרים רואים בו את האיש החזק ביותר בוועד בפרט ובחברה בכלל. מאז מעצרו הצליחו החוקרים לאסוף מאות עדויות של עובדים ונותני שירות לחברה, שלטענתם הצליחו למפות פעילות עבריינית בתעשייה האווירית. לטענת גורמים במשטרה, המעצרים הצליחו "לשבור את שלטון האימה של אנשי הוועד".

הפרשה הפכה לגלויה בשבוע שעבר. עד כה נעצרו 14 חשודים, בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית ובחברות פרטיות, שסיפקו או מספקות כיום שירותים לתעשייה האווירית, ובהם גם מקורב לשר הבכיר. בין העצורים: בכירים בתעשייה האווירית, חברי ועד, חברי דירקטוריון, מנהלים שאמורים לשמש שומרי סף, וכן יועצים, ספקים ונותני שירות לתעשייה האווירית. במסגרת הפרשה נחקרים חשדות לעבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור ומרמה והפרת אמונים.

אתמול נעצר איש עסקים ותעשיין בכיר בחשד למעורבות בפרשה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. העצור, תושב ירכא, חשוד שנתן שוחד לבכירים בתעשייה האווירית בתמורה להטיית מכרזים. הוא נעצר לאחר שחוקרים פשטו על ביתו.

לקריאה נוספת:
התא"ל הדרוזי הראשון ופעיל חברתי: הבכיר שנעצר בפרשת התעשייה האווירית
אישום: חברות ביטחוניות תיאמו מכרזים - בהיקף של מיליונים

מל"ט של התעשייה האווירית בתערוכה אווירית בהודו. פברואר 2017. תעשייה אווירית, מערכת וואלה! NEWS
התפתחות דרמטית בחקירה. התעשייה האווירית/מערכת וואלה! NEWS, תעשייה אווירית

במסגרת הפרשה, שמכונה פרשה 630, קיים גם החשד כי בעליה של חברת ניהול פרויקטים שיחדו את תת-אלוף (במיל') אמל אסעד, חבר דירקטוריון זה חמש שנים בתעשייה האווירית. לטענת המשטרה, ברשותה דוח סודי שמחזק את החשד נגד אסעד. בדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר אמרו החוקרים כי אסעד פעל לקידום אינטרסים של חברה שהיה בעל זיקה אליה, וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו.

אסעד, בן 56 הנחשב לדמות מוערכת במערכת הביטחון, קשר את עצמו לחשדות כבר בחקירתו הראשונית ביחידה הארצית לחקירות כלכליות, אך אמר כי לא קיבל כל שוחד וכי מאחורי מעשיו עמדו עקרונות חברתיים. "אני גאה במעשים שלי", אמר בחקירתו. אורי קינן, עורך דינו של הקצין הבכיר במיל', הכחיש את החשדות המיוחסים לו. "חבל שהמשטרה נקטה בהליך מעצר כשאפשר היה לחקור אותו בלי השימוש בהליך הזה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית העצור בחשד לעבירות מרמה, שחיתות והלבנת הון. בימ"ש השלום 15 במרץ 2017. יותם רונן
מכחיש את החשד לשוחד. אסעד בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/יותם רונן

מועצת העובדים של התעשייה האווירית מסרה לאחר פרסום הפרשה כי "מתוקף אחריותנו לעתיד החברה, לחוסנה ולאופייה הערכי, אנו קוראים לשלטונות החוק למצות את החקירה עד תום ונשתף פעולה בעניין זה ככל שיידרש".

מהתעשייה האווירית נמסר עם חשיפת הפרשה כי בתקופה האחרונה בדקה החברה בעצמה חשדות לאי סדרים "באפס סובלנות כלפי תופעות פסולות". לפי הודעת החברה, "בהמשך לבדיקות אלה הועברו הממצאים לגורמי האכיפה והביקורת המוסמכים. בהתאם לכך, עם היוודע דבר החקירה הנחה מנכ"ל החברה את כל הגורמים הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא, ככל שיידרש וללא סייגים עם משטרת ישראל ולפעול על פי הנחיותיה, במטרה למצות את החקירה ואת הדין עם כל גורם שעבר עבירה".

(עדכון ראשון: 07:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully