וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: לא מפחדים מארה"ב, נמשיך בפיתוח מואץ של תכנית הגרעין

22.3.2017 / 0:20

סגן שגריר המדינה הקומוניסטית באו"ם אמר כי האפשרות שוושינגטון תרחיב את הסנקציות לא תרתיע אותה. "מחזקים את יכולות המכה המקדימה שלנו, והגרעין במרכז". ממשל טראמפ שוקל לנתק את פיונגיאנג מהמערכת הבנקאית העולמית

צלמים זמניים מורשים

קוריאה הצפונית לא חוששת מהרחבת הסנקציות של ארצות הברית ותמשיך להאיץ את תכנית הגרעין והטילים שלה – כך אמר אתמול (שלישי) סגן שגריר המדינה הקומוניסטית המבודדת לאו"ם. לדברי צ'ו מיונג נאם, פיונגיאנג תמשיך לפתח את "יכולת המכה המקדימה" שלה וטילים בליסטיים בין-יבשתיים.

שלשום אמר גורם אמריקני בכיר כי ממשלו של דונלד טראמפ שוקל להטיל עיצומים חדשים על קוריאה הצפונית, כולל ניתוקה מהמערכת הבנקאית הבינלאומית במטרה להרתיע את משטרו של קים ג'ונג נאם. פיונגיאנג ערכה בחודשים האחרונים שורת ניסויים בטילים בליסטיים וניסוי גרעיני, ושר החוץ רקס טילרסון הבהיר במהלך סוף השבוע האחרון בביקורו בשכנותיה של קוריאה הצפונית כי מדיניות הסבלנות תמה.

"אני חושב שזה נובע מהביקור שערך שר החוץ ביפן, בקוריאה הדרומית ובסין", אמר הבכיר הדיפלומטי. "אנחנו כמובן לא חוששים מפעולה כזאת. "אפילו ניתוק מהמערכת הפיננסית הבינלאומית לא יפחיד אותנו או יגרום לשינוי כלשהו". לטענתו, הסנקציות הקיימות הן "מרושעות ובלתי-אנושיות".

לקריאה נוספת:
ראש סבא"א מזהיר: "הגרעין הצפון קוריאני נכנס לשלב חדש ומסוכן"
ברקע האיומים של ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי במנוע טילים
ארה"ב מחריפה את הטון: תמה אסטרטגיית הסבלנות כלפי צפון קוריאה

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
ממשיך להתגרות בעולם. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

צ'ו הוסיף כי ארצו נתונה במשך חצי המאה האחרונה תחת עיצומים, אולם היא שורדת בזכות סיפוק עצמי של צרכיה. הוא הוסיף כי פיונגיאנג רוצה להקים פורום שיבחן "את חוקיות והלגיטימיות של משטר הסנקציות". הוא גינה את התרגיל הצבאי המשותף של ארצות הברית ושל קוריאה הדרומית המתקיים בימים אלו וביקר את דבריו של טילרסון.

"כל מה שהוא דיבר עליו היה פעולות צבאית שתנקוט ארצות הברית נגד הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה", אמר סגן השגריר באו"ם, שדחה את הטענות כי התרגיל הצבאי הוא למטרות הגנה. לדבריו, הוא כולל גם מפציצים גרעיניים וצוללת גרעינית שעברה לאחרונה בנמליה של קוריאה הדרומית.

"בשל מעורבותו של כוח צבאי כה עצום בתרגיל, אין לנו ברירה אחרת פרט להמשך האצת תכנית הגרעין והטילים שלנו", אמר. "אנחנו מחזקים את יכולות ההגנה שלו כמו גם את יכולות המכה המקדימה שלנו כשהגרעין נמצא במרכז". הוא סירב לתת פרטים על הניסוי שערכה פיונגיאנג בראשון במנוע טילים, שעשוי לשמש לטיל בליסטי בין יבשתי.

מומחים סבורים כי קוריאה הצפונית צפויה להשלים את הידע הטכנולוגי הדרוש לשיגור טיל בליסטי בין יבשתי ולהפגין זאת בקרוב, אולם היא עדיין רחוקה מהשגת היכולת לפגוע בשטחה של ארצות הברית. ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יוקיה אמאנו הזהיר כי פיונגיאנג עברה לשלב חדש ומסוכן בתכנית הגרעין שלה, שאותה הרחיבה בשנים האחרונות.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully