וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטענים בדואר: הארגון האנרכיסטי שמטיל אימה על בכירים באירופה

בתקופה האחרונה נשלחו מיוון כמה מטענים לבכירי המערכת הכלכלית ביבשת, כשקבוצת מחתרת מקומית - "קונספירציית תאי האש" - היא החשודה המידית. ברקע המשבר הכלכלי, הארגון שם לעצמו מטרה: "להפיץ פחד בחצרות הבתים של האויב"

מחאה נגד הגדלת המיסוי ביוון, אתונה, 20 במרץ 2017. רויטרס
שלט מחאה נגד "הגזרות הכלכליות" באתונה/רויטרס

שמונה מטעני חבלה קטנים שהיו ממוענים לגורמים כלכליים בכירים בכמה מדינות אירופיות נתפסו השבוע באתונה, ככל הנראה כחלק מהאצת הפעילות של ארגון אנרכיסטי יווני המוחה על המשבר הכלכלי במדינה.

החבילות שאותרו ביום שני באתונה, ונרשמו כאילו נשלחו ממוסדות אקדמיים, מצטרפות למעטפות נפץ שנשלחו בימים האחרונים, בין היתר, למשרד הכלכלה בגרמניה ולמשרדי קרן המטבע הבינלאומית בפריז. מעטפת הנפץ במשרדי קרן המטבע התפוצצה, וגרמה לפציעתה של אישה אחת. ברשויות הבהירו כי לא יפרסמו מידע רשמי לגבי היעדים לחבילות, שמכילות כמות מועטה של חומרי נפץ.

על פי ההערכות, המחתרת היוונית "קונספירציית תאי האש", שקיבלה אחריות על שליחת מעטפות נפץ לשגרירויות זרות באתונה ולמנהיגים אירופים בשנת 2010, אחראית גם הפעם לפעולות. הארגון קיבל אחריות על החבילה הראשונה, שמוענה לשר הכלכלה הגרמני וולפגנג שויבלה ונתפסה על ידי הרשויות לפני כשבוע, טרם הגעתה ליעד.

עוד בוואלה! NEWS:
המתנגד של פוטין הפך לשרק: בכיר באופוזיציה הותקף ברחוב
זרק את השקית - והשתלט על החיילת: תיעוד ניסיון הפיגוע בפריז
הסקנדינביות בראש: אלו המדינות המאושרות ביותר בעולם

בשני המקרים האחרים, המעטפה שנשלחה לפריז והחבילות שנתפסו באתונה, חברי מפלגת האופוזיציה השמרנית ביוון, דמוקרטיה חדשה", נרשמו כשולחים. ארגון הגרילה הגביר את פעילותו, כולל באמצעים אלימים, בעיקר מאז שפרץ המשבר הכלכלי ביוון. על פי הכרזת הארגון מחודש נובמבר האחרון, מטרתו היא "להפיץ פחד בחצרות הבתים של האויב".

גורמים המקורבים לחקירת המקרים הבהירו כי המעטפות וחבילות הנפץ מוענו כולן לבכירים בארגונים כלכליים באיחוד האירופי. הגורמים הסבירו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מעטפת הנפץ שנשלחה לפריז כללה שתי חבילות של אבק שריפה ונצרה אלקטרונית. לדברי גורמים ביוון, החבילות שנמצאו אתמול "כוללות מנגנון דומה".

רבים ביוון מאשימים את גרמניה ואת קרן המטבע הבינלאומית בכך שהכריחו את אתונה להסכים לקיצוצים נרחבים במגזר הציבורי ולשינוי מדיניות, בתמורה לחבילות סיוע שנועדו להקל על החוב הגדול של הממשלה היוונית. "קונספירציית תאי האש" מתנגדת לקפיטליזם, לדיכוי משטרתי ולניצול עובדים.

מחאה נגד הגדלת המיסוי ביוון, אתונה, 20 במרץ 2017. רויטרס
גרמניה וקרן המטבע הואשמו במשבר היווני. גרפיטי מחאה ליד תיבת דואר באתונה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully