וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עומס במעבדת המשטרה: חשודים בסחר בסמים משוחררים ממאסר

21.3.2017 / 18:27

בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר חשודה שהסתירה באיבר מינה הרואין וקוקאין - רק משום שהמשטרה לא הציגה תוצאות בדיקת סם עבורה. עשרות חשודים נוספים שוחררו בימים האחרונים מסיבה דומה

ניידת סיירת לביטחון עירוני, תל אביב. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אזור התחנה המרכזית בתל אביב/מגד גוזני

בית משפט השלום בתל אביב שחרר הבוקר (שלישי) חשודה בסחר בעשרות מנות הרואין וקוקאין – רק משום שהמשטרה לא הציגה בדיקות מעבדת סם עבורה. עשרות חשודים נוספים בסחר בסמים משוחררים בימים האחרונים ממעצר מסיבה דומה, זאת מאחר שבמשטרה מתקשים לערוך בדיקות סמים בשל עומס על מעבדת הסמים במטה הארצי. קצינים במחוז תל אביב טענו כי העניין הובא כמה פעמים בפני המפכ"ל רוני אלשיך, אך זה לא מצליח לקדם הקמת מעבדה נוספת.

החשודה, לריסה שפרנסקי, שוחררה הבוקר בידי שופטת המעצרים חיותה כוחן עומר. היא נעצרה לפני כמה ימים על ידי בלשי מרחב יפתח בחשד לסחר בסמים במתחם התחנה המרכזית בתל אביב, ומעצרה הוארך פעמיים עד כה. בחיפוש על גופה נמצאו באיבר מינה 34 מנות סם, ועל פי נהלי המשטרה, החומרים הועברו מידית למטה הארצי בירושלים לבדיקת מעבדת הסמים. בבדיקה, אמורה המעבדה לקבוע אם מדובר בסם, ואם כן – מהו הסם ומה משקלו.

חוקר המשטרה רב-סמל בכיר משה פויסטרו ביקש להאריך ביממה נוספת את מעצרה של שפרנסקי, ואמר בדיון כי "אנחנו מנסים שתתקבל חוות דעת סם, שככל הנראה תתקבל מחר". עם זאת, יעל ניסן, הסנגורית המייצגת את שפרנסקי, טענה כי מדובר ברשלנות של המשטרה. "שוב נמצאים במצב של 'מסטיק'. לא צריך להגיע למצב שעצורים צריכים לחכות יום אחר יום כדי לקבל חוות דעת", אמרה.

כאמור, השופטת כהן החליטה לשחרר את החשודה, תוך נזיפה חמורה במשטרה. "בית המשפט נתן אין סוף החלטות באשר לעיכוב במתן חוות דעת זיהוי פלילי, שגורמת לא אחת לשחרור חשודים בעבירות סמים חמורות", אמרה. "למרבה הצער, המשטרה אינה לומדת את הלקח ומידפקת פעם אחר פעם על דלת בית המשפט על מנת שזה יאריך את המעצר. זאת, במקום לבוא בדברים עם הגורמים הרלוונטיים על מנת שחוות דעת יינתנו תוך פרק זמן סביר".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב עזה חשוד שהעביר לחמאס כסף מטורקיה שיועד לסיוע הומניטרי
"מביאים את הבשורה לכרמיאל": נחנך קו הרכבת בין מרכז הגליל לת"א
ראש המוסד לשעבר פרדו תוקף: הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא ייפתר מעצמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully