וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמרני מדי" או "הכי ליברלי אי פעם"? טראמפ במאבק על חוק הבריאות

21.3.2017 / 10:25

ההצעה שהציג יו"ר בית הנבחרים ותעלה להצבעה בקונגרס מעוררת ביקורת מצד מחוקקים משתי המפלגות. הנשיא יצא לסבב פגישות עם בכירי המפלגה במטרה להבטיח את אישור אחת מהבטחות הקמפיין הגדולות שלו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יומיים לפני ההצבעה בבית הנבחרים האמריקני על הגרסה הרפובליקנית לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי, שנועד להחליף את "אובמה קר", הנשיא דונלד טראמפ יצא היום (שלישי) לסבב פגישות עם הנהגת המפלגה הרפובליקנית במטרה להבטיח רוב בהצבעה על אחת מהבטחות הקמפיין הגדולות ביותר שלו. במקביל, הרפובליקנים הציגו הלילה שיפורים ושינויים בהצעת החוק, בעקבות ביקורת במפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית על הרפורמה המתוכננת.

הנציגים הדמוקרטיים לא צפויים לתמוך בהצעה החדשה, שזכתה לכינוי "טראמפ קר", אולם גם במפלגה הרפובליקנית נשמעת התנגדות. האגף השמאלי במפלגה מעוניין לשפר את הרפורמה מימי הנשיא ברק אובמה ואף להרחיב את הכיסוי למבוטחים, ואילו באגף השמרני של המפלגה דורשים לצמצם באופן משמעותי את ההשקעה הממשלתית.

עוד בוואלה! NEWS:
"הקומיסרים" של טראמפ: כך שולט הנשיא מקרוב במשרדי הממשלה
מיליארדים לצבא, קיצוץ חד במחלקת המדינה: התקציב של טראמפ נחשף
לפני חשיפתם בתקשורת: הבית הלבן פרסם לראשונה נתוני מס של טראמפ

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין במסיבת עיתונאים, 15 במרץ 2017. AP
"השינויים יעברו בהצלחה". ראיין במסיבת עיתונאים על תכנית ביטוח הבריאות/AP

הרפובליקנים יכולים "לאבד" לכל היותר 21 קולות – ועדיין להבטיח רוב של 216 מחוקקים, שיעביר את הצעת החוק לפתחו של הסנאט. מו ברוקס, חבר רפובליקני בבית הנבחרים, טען הלילה כי "להנהגת הרפובליקנים אין את הרוב הדרוש להעביר את החוק המאוד ליברלי הזה, אלא אם כן יש חבורה של דמוקרטים שמתכוונים לתמוך בו". המחוקק השמרן גם כינה את הרפורמה "חוק הרווחה הגדול ביותר בהיסטוריה של המפלגה הרפובליקנית".

תכנית ביטוח הבריאות של הנשיא לשעבר ספגה ביקורות רבות, בעיקר בשל העלויות הגבוהות של הפרמיות, שמחירן הלך והאמיר. עם זאת, בשבועות האחרונים, נאלצו מחוקקים רפובליקנים רבים להתמודד עם הפגנות סוערות במחוזות הבחירה שלהם, בדרישה שלא לצמצם את היקף הביטוח הבריאותי הניתן לאמריקנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מחאה נגד ביטול "אובמה קר" בעצרת פוליטית של סקוט פרי, רד ליון, פנסילבניה, 18 במרץ 2017. AP
"לא מסכימים". מפגינים נגד ביטול "אובמה קר" במהלך עצרת פוליטית של מחוקק רפובליקני בפנסילבניה, השבוע/AP

ההפגנות נערכו בעשרות מחוזות, ונציגים שהתחמקו מלפגוש את הבוחרים במחוז הבחירה שלהם מצאו לא פעם מחאות מול המשרדים שלהם – ואפילו בחנויות המכולת. כך, למשל, הודבקו על קרטוני חלב מודעות "נעדר" לחברי קונגרס שסירבו לענות לשאלות בנושא. נוכח הלחץ הציבורי, עוד לא ברור אם להנהגה הרפובליקנית יש את הרוב הדרוש לאישור החוק.

"נוקטים צעדים שייטיבו עם מיליוני אמריקנים שנפגעו מ'אובמה קר'"

אחד הסעיפים שמעסיקים במיוחד את הציבור האמריקני הוא גובה פרמיית הביטוח לבעלי מצב רפואי קיים. ניתוח שהציגה ועדה על-מפלגתית בקונגרס העלתה כי מחירי הפרמיות תחת הרפורמה החדשה יזנקו, באופן שיגרום למיליונים לאבד את הביטוח הרפואי שלהם. הלחץ המתמשך הזה הביא כמה נציגים רפובליקנים להודיע כי ידרשו פתרון לבעיות הקיימות בנוסח ההצעה הנוכחי, שהציג יו"ר בית הנבחרים פול ראיין.

הנוסח המתוקן הגיע הלילה, כאשר ראיין הודיע שהוכנסו שיפורים בנוסח החוק. השינוי המשמעותי ביותר עליו בישר יו"ר בית הנבחרים הוא הקמת קרן שמשאביה יחולקו בין המדינות השונות בארצות הברית, כך שהן יוכלו לנתב אותן לסבסוד טיפול רפואי לפי קריטריונים שייקבעו מראש. התכנית החדשה אמורה גם להרחיב את הזיכוי ממס על ביטוח, וכך להרחיב את מעגל האמריקנים שיוכלו להיות מבוטחים בהשוואה לגרסה הראשונית של החוק. בנוסף לכך, ייקבע בחוק כי רפורמת הבריאות לא תממן הפלות.

"אנחנו נוקטים הלילה צעדים נוספים שייטיבו עם מיליוני אמריקנים שנפגעו מ'אובמה קר'", כתב ראיין בהצהרה רשמית. "החקיקה שלנו כוללת רעיונות של חברים רפובליקנים אשר מחויבים לשפר את רפורמת הבריאות לטובת החולים ובני משפחותיהם. אני משוכנע שהשינויים הללו יעברו בהצלחה, ואנחנו מצפים לשלוח אותו לנשיא במהירות האפשרית". עוד הוסיף ראיין כי "לנשיא טראמפ מגיע קרדיט רב על כך שהפשיל שרוולים ועבד ללא מנוחה כי לממש את הבטחתו לביטוח בריאות לעם האמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully