וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למידה לבגרויות ופסיכומטרי: נתוני הקרן לחיילים משוחררים נחשפים

21.3.2017 / 12:40

לראשונה מפרסמות האגף והקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון נתונים לגבי פעילותן. 60,143 חיילים משוחררים למדו ב-2016 במימון האגף והקרן בהיקף של כ-741 מיליון שקל. עוד עולה כי החיילים משכו בשנה החולפת כ-1.2 מיליארד שקל מכספי הפיקדונות

חיילים מגיעים לבסיס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
יותר מ-99.5% מכספי הפיקדונות מומשו. חיילים בתל השומר/ראובן קסטרו

60,143 חיילים משוחררים למדו בשנת 2016 במימון האגף והקרן לקליטת חיילים משוחררים בהיקף של כ-741 מיליון שקלים – כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (שלישי) לראשונה הקרן שבמשרד הביטחון. הנתונים המשקפים את כלל הלומדים במסלולים השונים, מקרב אוכלוסיית החיילים המשוחררים, על חשבון מקורות המימון של האגף והקרן.

לפי נתוני משרד הביטחון, המסלולים העיקריים שבהם בוחרים החיילים המשוחררים להוציא את כספי הפיקדון כוללים השלמת 12 שנות לימוד, השלמת בגרויות, קורסי פסיכומטרי והכנה לאקדמיה, לימודים אקדמיים, מסלולי לימוד להנדסאים וטכנאים, וכן קורסי הכשרה מקצועית.

בשנת 2016 משכו חיילים משוחררים כ-1.2 מיליארד שקלים מכספי הפיקדונות. מדובר במימוש של יותר מ-99.5% מכלל כספי הפיקדונות, נתון עקבי בשלוש השנים האחרונות. 46% מהמשוחררים משכו את הכספים לטובת לימודים, וכ-37% משכו את הכספים במזומן. כ-28 מלגות של הקרן הוענקו לחיילים משוחררים עבור מטרות שונות, בהם יותר מתשעה מיליון שקלים במענקי שכר דירה לחיילים בודדים.

עוד בוואלה! NEWS:
התכנית המהפכנית בצה"ל החלה: מימון לימודים לחיילים משוחררים
אחרי הפרסום: יוקפא השימוש בסעיף "התנהגות רעה" בשחרור מצה"ל

פעילות כוחות צה"ל במרחב חברון. 2 ביולי 2016. דובר צה"ל
כ-37% משכו את הכספים במזומן/דובר צה"ל

בנוסף לכך, קיבלו החיילים מהקרן ייעוץ תעסוקתי והכוונה לאחר השירות, וסיוע באיתור תעסוקה. חיילים בודדים קיבלו גם סל הטבות לקראת השחרור, הכולל פעילויות וסדנאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

במהלך 2017 צפויה הכנסת לאשר את תיקון חוק החיילים המשוחררים, שיזם משרד הביטחון, הכולל בין היתר העברה ישירה של כספי הפיקדונות לחשבון הבנק של החייל לאחר שחלפו שש שנים וחצי מהשחרור, במקום העברה ביוזמת החייל לאחר חמש שנים, שנהוגה כיום. "תנופת הפעילות שלנו לטובת אוכלוסיית החיילים המשוחררים הגיעה השנה לשיאה עם תיקון חוק חיילים משוחררים, אשר אושר כבר על ידי הממשלה ועבר בקריאה ראשונה בכנסת", אמרה חמדה מרק, מנהלת האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון.

"במסגרת התיקון ביוזמתנו, הצענו כי חיילים משוחררים שלא ניצלו את הפיקדון, יקבלו אותו ישירות לחשבון לאחר כ-6.5 שנים מיום השחרור, ובכך נוכל להימנע מחוסר מימוש הכספים. כמו כן, תחת צו שר הביטחון יתווספו מטרות נוספות למשיכת הפיקדון, דבר שירחיב את אופציות מימוש הכספים. כל זאת ועוד צפוי, ככל הנראה, להתממש כבר במהלך שנת 2017 ולהגדיל משמעותית את סל ההטבות לחיילים המשוחררים", הוסיפה.

תא"ל במיל' דבורה חסיד, יו"ר הקרן לקליטת חיילים משוחררים, ציינה כי "משמעות הנתונים שפורסמו היא שהקרן מהווה מנוע צמיחה חברתי וכלכלי אדיר למשק הישראלי כולו. אנו בקרן נותנים הזדמנות שווה לכל מי ששירת ותרם למדינת ישראל, בין שהוא חייל משוחרר או בין שהוא בן שירות לאומי ואזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully