וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון עקץ את התאגיד: במקרה אתמול החליטו למנות את גאולה אבן

21.3.2017 / 9:49

ברקע המשבר הנוכחי בקואליציה סביב נושא תאגיד השידור הציבורי נשאל שר האוצר על הנושא. "אין לי ספק שראשי התאגיד ישבו כמה חודשים, הפכו, בדקו, בחנו והגיעו למסקנה שאתמול צריך למנות אותה", אמר בציניות. על המשבר אמר: "הכול ספינים"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר משה כחלון התראיין היום (שלישי) בוועידת הפיננסים של "דה מרקר", המתקיימת במלון דייוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. כחלון נשאל על ההודעה אתמול על מינוי העיתונאית גאולה אבן להגשת המהדורה המרכזית של תאגיד השידור הציבורי החדש. שר האוצר השיב בציניות: "אין לי ספק שראשי התאגיד ישבו כמה חודשים, הפכו, בדקו, בחנו והגיעו למסקנה שאתמול צריך למנות אותה. החלטה מקצועית לחלוטין, אני לא יכול להתערב".

באשר לחזרתו של נתניהו מההסכמות על התאגיד, אמר כחלון כי "הסיכום האחרון שהיה לנו על התאגיד, היה שהוא נפתח ויהיה חוק תקשורת והקואליציה תתמוך בו. מאז הכול הכול ספינים, לא אמתי ולא רציני. מקורבים? יש לי יותר מקורבים מבוחרים. די נו, אפשר להתייחס לכל שטות?". הוא אף הכחיש את קיומם של פשרה או מתווה.

נתניהו וכחלון סיכמו בשבוע שעבר על הקמת התאגיד לצד כינון מועצה מפקחת אחת לכלל השידורים בישראל, הנתונה לשליטת הדרג הפוליטי, אך ראש הממשלה חזר בו מהסיכום. לטענתו, דעתו השתנתה עקב פגישה שקיים עם עובדי רשות השידור שיפוטרו עם סגירתה. הוא אמר כי הוא אף מוכן ללכת לבחירות בנושא התאגיד.

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון על משבר התאגיד: "אני לא צריך הטפות מוסר וחמלה"
נתניהו חזר בו מההסכמות עם כחלון: "בשביל מה צריך את התאגיד?"
נתניהו מקשיח עמדות: "עד שלא ייפגש עם כחלון משבר התאגיד לא יסתיים"

שר האוצר משה כחלון בוועידת דה-מרקר, תל אביב 21 במרץ 2017. ראובן קסטרו
ראש הממשלה חזר בו מהמתווה שסוכם עמו. כחלון/ראובן קסטרו

בין הפתרונות המוצעים כעת הוא מיזוג התאגיד לתוך רשות השידור, או קליטה של עובדי רשות השידור בתאגיד. מקורבי נתניהו הבהירו אתמול כי בשלב זה ראש הממשלה אינו מסכים לפשרה ועדיין מתנגד להקמת התאגיד – כך שגם שאלת שמו של גוף השידור המאוחד על השולחן. כמו כן, על הפרק עומדת הדחתם של מנהלי התאגיד אלדד קובלנץ וגיל עומר והגברה משמעותית של פיקוח הממשלה על גוף השידור החדש, כולל תקציבים ומינויים.

במשרדי האוצר והתקשורת בוחנים את יישומן של החלופות שעל השולחן מבחינה משפטית ומבחינת לוחות הזמנים, שכן התאגיד אמור לעלות לשידור כבר ב-30 באפריל, בזמן שהכנסת יוצאת לפגרת הפסח. מהלך חקיקה דרמטי יהיה כמעט בלתי אפשרי עד מועד זה. "קשה מאוד לסיים את זה עד ה-30 באפריל. ככל שהחלופה שתיבחר כוללת שינויים צרים יותר כך הסיכוי להשלים את החקיקה עד ה-30 באפריל גבוהים יותר", אמר גורם המעורה במגעים לוואלה! NEWS.

שר האוצר נשאל אם יתמוך בהדחת ראשי התאגיד, והשיב כי הוא לא ממנה ולא מפטר. לדבריו, לא עלתה דרישה כזו ולכן הוא לא מתייחס אליה. בנוגע לקווים האדומים שלו בסוגיית התאגיד, הצהיר כחלון כי הם קשורים אך ורק בתקציב. "הכסף הציבורי, אמרתי את זה מהיום הראשון. תקצבו כמו שתקצבו – לא מתכנן לחרוג באגורה. אם זה יעלה יותר כסף, לא נהיה שם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 16 במרץ 2017. רויטרס
מקורביו טענו כי לא הסכים לשום מתווה בנושא התאגיד. נתניהו/רויטרס

באשר לעובדי רשות השידור, שצפויים להפגין היום במחאה על פיטוריהם, אמר כי "הם לא אשמים במה שקרה, ולכן תפקידנו זה לעבוד עם ההסתדרות ולסייע ולעזור לאנשים האלה. הם יקבלו טיפול אישי, אינטנסיבי כי הם לא אשמים. אני הייתי מתייחס לזה אותו דבר גם אם זה היה מפעל בצפון. לא דיברתי עם ראשי התאגיד כדי לקלוט עובדים. אבל אנחנו נעשה סידור כדי לתת מענה לאנשים שנקלעו לבעיה והייתי עושה אותו דבר למפעל תמרוקים בירוחם או מפעל בפתח תקווה".

מקורבי נתניהו, השוהה בסין, הדגישו אתמול כי הוא אינו מראה נכונות להתגמש וכי הוא "לא הסכים לשום מתווה בנושא התאגיד". אמנם איום הבחירות שהושמע בסוף השבוע לא חזר אתמול בדבריהם של אנשי נתניהו, אך הידיעה על מינויה של אבן למגישת מהדורת החדשות המרכזית בערוץ לא תרמה לאווירת הגישור, שכן היא נשואה לאחד מאויביו הפוליטיים המושבעים של נתניהו, השר לשעבר גדעון סער.

פעמיים חומוס: נתניהו וכחלון יצאו לחגוג "שנה כלכלית מוצלחת" בארוחה משותפת בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
"יש לנו כבוד, מי שמזמין משלם". נתניהו וכחלון אוכלים חומוס/מערכת וואלה! NEWS

"ראש הממשלה שהזמין אותך לחומוס ושילם מכיסו 149 שקלים, מצטער עכשיו כי רצה שתצטרף לליכוד?", שאל המראיין צבי זרחיה, "אני רוצה להגיד לך שהיה אחלה חומוס, הכול טוב וגם הקפה היה טוב. הוא הזמין, אם אני הייתי מזמין, הייתי משלם, יש לנו כבוד מי שמזמין ישלם", השיב כחלון. "אני נערך לבחירות, אני יציר כפיה של הפוליטיקה, מבין אותה טוב. מי שלא נערך ליום שאחרי הבחירות לא יצליח. לא משקיע בזה אישית, אבל אם יש בחירות לוחצים על כפתור".

כחלון נשאל הוא נמצא בקשר עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט. "המערכת הפוליטית מתואמת, אם אני אגיד לך שאני לא מדבר עם בנט אשקר לך. כולם מדברים, אנחנו מדברים, מקבלים משכורת כדי לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully