וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58% מהציבור לא סומכים על הדרג המדיני בעימות הביטחוני הבא

21.3.2017 / 6:50

סקר שנחשף מצביע על נתונים מפתיעים על סוגיית הביטחון בראי הציבור הישראלי. עוד עולה מהסקר – רק 43% מהציבור מודאגים מביטחון המדינה, בעוד החשש המרכזי בקרבו הוא יוקר המחייה

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. AP
העם לא סומך על הדרג המדיני. תקיפת צה"ל בעזה במבצע "צוק איתן", 2014/AP

58% מהציבור הישראלי לא סומכים על הדרג המדיני בעימות הביטחוני הבא – כך עולה מסקר שייחשף היום (שלישי) לראשונה בכנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה. עוד עולה מהסקר, שבו השתתפו 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של החברה בישראל, כי 85% מהישראלים מאמינים כי הסכם הגרעין עם איראן לא טוב לישראל. זאת, על אף שביטחון המדינה מדאיג רק 43% מהציבור.

למרות העימותים הביטחוניים הרבים שפקדו את ישראל בשנים האחרונות, וזליגתם אל העורף, מהמדגם עולה כי הסוגיה המרכזית שמטרידה את אזרחי המדינה היא יוקר המחיה. 69% מהנשאלים העידו כי הם מודאגים מהנושא, ו-27% אמרו כי הם דואגים לביטחונם האישי. במקביל, עולה שוב התמיכה הישראלית בנשיא האמריקני החדש דונלד טראמפ, ו-68% מהנשאלים העידו כי הם "סומכים עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת הנרצח בפיגוע לא עודכנה בגזר הדין; התביעה: "לא איתרנו אותה"
צבא סוריה טוען: הפלנו מל"ט ישראלי באזור קוניטרה
פרסום ראשון: ראש אכ"א לשעבר שמחשבו נגנב ננזף - ולא יועמד לדין

מאיר דגן, עצרת בכיכר רבין. 7 במרץ 2015. ראובן קסטרו
כנס הביטחון - מחווה לזכרו. דגן/ראובן קסטרו

כנס הביטחון והאסטרטגיה לשנת 2014 יתקיים במכללה האקדמית נתניה ובמעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, ראש המוסד יוסי כהן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ובכירים נוספים במערכת הביטחון. בציון שנה למותו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, יזם המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה את הכנס לזכרו.

דוד אלטמן, סגן יו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי וסגן נשיא בכיר במכללה האקדמית נתניה, אמר כי "כמי שהכיר את מאיר דגן והיה קרוב אליו בימיו האחרונים, אני יכול לומר בפה מלא שעם ישראל אוהב גיבורים והוא היה אחד מגיבוריו". לדבריו, דגן נחשב לדמות מרכזית בחברה הישראלית, "כזו שתיחרט לאורך שנים בזיכרון העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully