וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בהסתדרות יצאו לחופשה – כדי לסייע לניסנקורן בבחירות

21.3.2017 / 13:34

לוואלה! NEWS נודע כי כמה מהעובדים הבכירים בארגון יצאו לחל"ת והחלו לעבוד במטה סיעת עוגנים בראשותו של ניסנקורן. כך למעשה, הם מבצעים פעילות פוליטית בארגון המשלם את שכרם. מהסיעה נמסר: "מקפידים על כללי ההסתדרות"

עריכת וידאו: נועה לוי

(בווידאו: אבי ניסנקורן בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון)

עובדים בהסתדרות יצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת), והחלו לעבוד במטה הבחירות של יו"ר הארגון אבי ניסנקורן. לוואלה! NEWS נודע כי עובדים בכירים כמו רפי סדן, מנכ"ל אגף מרחבים ומועצות פועלים, אבי יחזקאל, יו"ר אגף ארגון ומרחבים, דקלה כהן העובדת בלשכתו של ניסנקורן ועובדים נוספים יצאו לחל"ת מההסתדרות והחלו לעבוד במטה הבחירות של סיעת עוגנים בראשותו של ניסנקורן היושב ברחוב הברזל שבתל אביב. כך למעשה נוצר מצב שעובדים המקבלים שכר מארגון ההסתדרות עצמו, מבצעים פעילות פוליטית למען אחד המתמודדים לתפקיד העומד בראשו.

"כמה עובדים בהסתדרות לקחו חופשה ללא תשלום כדי שיוכלו לעבוד במטה הבחירות. מדובר בעובדים בתפקידים בכירים ומקצועיים", הסביר גורם בארגון. כמה מהם מונו על ידי ניסנקורן בעצמו או על ידי אנשיו. "מינוי יו"ר אגף ארגון מרחבים למשל מתקבל לאחר המלצת יו"ר ההסתדרות, ואמור להיות מאושר על ידי ההנהגה. גם המינוי של מנכ"ל האגף נעשה על ידו".

עוד בוואלה! NEWS:
נציג ההסתדרות שהגיע למפעל בנגב טוען כי הותקף על ידי העובדים
משבר רשות השידור: ההסתדרות מחריפה את העיצומים במגזר הציבורי
יחימוביץ' וכבל: יש להוציא את קלפיות ההסתדרות ממקומות העבודה

יו"ר ההסתדרות בראיון לוואלה !TALK: "דרושה אפס סובלנו כלפי האלימות". מערכת וואלה! NEWS
"עובדי הסתדרות הופכים לתועמלנים לטובת אבי ניסנקורן"/מערכת וואלה! NEWS

גורמים בהסתדרות הסבירו כי אנשים הנושאים בתפקידים אלו אחראים על גורלם של העובדים במרחבים השונים ואף עובד במרחב לא יעז לסרב לבקשה או לפנייה ממישהו מהם. לדברי הגורם, מדובר בכוח ובהשפעה פסולה. חנוך ליבנה, יו"ר ועדת הביקורת בהסתדרות ויו"ר ועד הבנק הבינלאומי אמר כי "זה יותר ממסריח, כי משמעות הדבר היא שעובדי הסתדרות שפרנסתם תלויה בהנהגת ההסתדרות יוצאים לפעולות תעמולה למען ההנהגה".

לדבריו, "אפילו יותר חמור הוא שעובדי הסתדרות שנמצאים בחיי היום יום בקשר מקצועי עם ועדי עובדים ועובדים הופכים לתועמלנים לטובת אבי ניסנקורן ויוצרים את התחושה אצל ועדים ואצל עובדים כי מוטב להם להצביע לו, כי יבוא יום אחרי הבחירות ואותם עובדים בדיוק יצטרכו שוב לטפל באותם ועדים ובאותם עובדים והפעם שוב תחת הכובע של עובד הסתדרות ולא תועמלן בשכר של אבי ניסנקורן".

ישיבת בינה של ההסתדרות, פברואר 2017. דנה ירקצי, ספק 500
אין מניעה משפטית למהלך. ישיבה של ההסתדרות, פברואר/ספק 500, דנה ירקצי

"במקרים האלו מדובר בדוגמה בולטת של בכיר בהסתדרות שמשחק משחק כפול, לוקח חופשה ללא תשלום כך שבמקרה וניסנקורן יבחר לתפקיד יו"ר ההסתדרות הוא יחזור מיד לתפקידו כיו"ר אגף מרחבים", הוסיף. "כך, יש ביכולתו לכאורה לבוא חשבון עם כל מי שבתחילת הבחירות לא ציית לתעמולה שלו".

אבי יחזקאל, אמר בתגובה כי "אני בתפקיד נבחר, תפקיד שהוא חלק מהנהגת הנבחרים של ההסתדרות ולכן אני יכול לעשות את זה מבחינה משפטית". מסיעת עוגנים נמסר כי היא "מקפידה על כללי ההסתדרות קלה כחמורה. העובדים שלקחו חל"ת והנבחרים פועלים בהתאם לכללים ולהנחיות היועץ המשפטי להסתדרות". מנגד, גורמים בסיעה הוסיפו כי "אזרחי ישראל משלמים את משכורתה של ח"כ יחימוביץ' (יריבתו של ניסנקורן בבחירות, ד.י) וצוות העוזרים בכדי שיעסקו בעניינים שלשמם הם נבחרו, ולא בכדי לממן להם סידור עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully