וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מקשיח עמדות: "עד שלא ייפגש עם כחלון משבר התאגיד לא יסתיים"

21.3.2017 / 6:57

מינויה של העיתונאית גאולה אבן למגישת מהדורת החדשות המרכזית בערוץ לא תרם לאווירת הגישור בין אנשיו של נתניהו לנציגי כחלון, ובכירים בקואליציה מעריכים שכדי למצוא פתרון למשבר התאגיד השניים צריכים "לסגור ביניהם"

וידאו מתוך דף הטוויטר של קרש הממשלה, בנימין נתניהו

בקואליציה מעריכים כי משבר תאגיד השידור הציבורי לא יגיע לכדי פתרון עד שראש הממשלה בנימין נתניהו ישוב מביקורו בסין ביום חמישי השבוע. אתמול (שני) נמשכו מגעי הגישור בין אנשי נתניהו לאנשי שר האוצר משה כחלון, ואולם גורמים בכירים בקואליציה המעורים במגעים מעריכים כי עד שהשניים לא ייפגשו וידונו במתווים המוצעים לפתרון – המשבר לא יסתיים. "ראש הממשלה וכחלון נמצאים שניהם עדיין בעמדות המוצא - נתניהו מתעקש שלא יהיה תאגיד וכחלון מתעקש שהתאגיד יקום. עכשיו מנסים למצוא פתרונות שיקרבו אותם אחד לשני, אבל עד יום חמישי לא יקרה כלום כי בסוף נתניהו וכחלון צריכים לסגור ביניהם", אמר לוואלה! NEWS אחד הגורמים.

בינתיים, בעוד כחלון שומר על שתיקה, נתניהו הקשיח עמדות והבהיר באמצעות מקורביו כי לא יסכים לפשרה בנושא הקמת התאגיד. "זה משחק סכום אפס, אחד מהשניים - נתניהו או כחלון - יצטרכו בסוף להתקפל, או שבאמת נלך לבחירות", אמר שר בכיר לוואלה! NEWS.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורב לראש הממשלה: נתניהו לא הסכים לפשרת התאגיד
הרצוג: "יש רוב בכנסת לממשלה חלופית", ליברמן: אין אפשרות כזו
סערת התאגיד: הרצוג פנה ליועמ"ש בדרישה למנוע מנתניהו לעסוק בנושא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
אחד מהשניים - נתניהו או כחלון - יצטרכו בסוף להתקפל/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

שר התיירות יריב לוין, שמונה לממלא מקום ראש הממשלה בזמן נסיעתו, מנהל את הנושא מטעמו, ושוחח עם נתניהו מספר פעמים על הסוגיה. ביום ראשון בערב לוין נפגש עם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לפגישה שהוגדרה כחיובית, והוסכם כי באב"ד ייוועד עם מנכ"ל משרד התקשורת מומו פילבר בניסיון לפתור את המשבר. השניים נועדו אתמול, וצפויים להיפגש גם היום ולדון בחלופות המוצעות לפתרון המשבר.

בין היתר, נבחן מיזוג התאגיד לתוך רשות השידור, או לחלופין, קליטה של עובדי רשות השידור בתאגיד, אך הסוגיה טרם הוסכמה, כך לדברי גורם בכיר בקואליציה. מקורבי נתניהו הבהירו אתמול כי בשלב זה ראש הממשלה אינו מסכים לפשרה ועדיין מתנגד להקמת התאגיד – כך שגם שאלת שמו של גוף השידור המאוחד על השולחן. כמו כן, על הפרק עומדת הדחתם של מנהלי התאגיד אלדד קובלנץ וגיל עומר והגברה משמעותית של פיקוח הממשלה על גוף השידור החדש, כולל תקציבים ומינויים.

באב"ד ופילבר בוחנים כעת את ישימות החלופות שעל השולחן מבחינה משפטית ומבחינת לוחות הזמנים, שכן התאגיד אמור לעלות לשידור כבר ב-30 באפריל, בזמן שהכנסת יוצאת לפגרת הפסח. מהלך חקיקה דרמטי יהיה כמעט בלתי אפשרי עד מועד זה. "קשה מאוד לסיים את זה עד ה-30 באפריל. ככל שהחלופה שתיבחר כוללת שינויים צרים יותר כך הסיכוי להשלים את החקיקה עד ה-30 באפריל גבוהים יותר", אמר גורם המעורה במגעים לוואלה! NEWS.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנת עובדי רשות השידור מול בניין ההסתדרות בתל אביב, 19 במרץ 2017. מאצ'י הוף
נבחנת קליטת עובדי הרשות בתאגיד. הפגנת עובדי רשות השידור מול בניין ההסתדרות/מאצ'י הוף

בינתיים, בסין, נתניהו לא מראה נכונות להתגמש. אתמול הדגישו מקורביו כי הוא "לא הסכים לשום מתווה בנושא התאגיד". אמנם איום הבחירות שהושמע בסוף השבוע לא חזר אתמול בדבריהם של אנשי נתניהו, אך הידיעה על מינויה של העיתונאית גאולה אבן למגישת מהדורת החדשות המרכזית בערוץ לא תרמה לאווירת הגישור, שכן אבן נשואה לאחד מאויביו הפוליטיים המושבעים של נתניהו, השר לשעבר גדעון סער.

"נתניהו עשוי להקצין את המשבר עד כדי פיטוריו של כחלון"

הדעות בכנסת חלוקות לגבי משמעות ההקצנה של נתניהו. אם הוא אכן רציני בנוגע לבחירות, ומה עומד מאחורי כוונה זו, התאגיד או החקירות, או שהוא מתבצר בעמדתו כדי להשיג הישגים גבוהים יותר במו"מ מול כחלון ואכן נחוש למנוע את הקמת התאגיד. "אף אחד לא מבין מה נתניהו רוצה", אמר גורם בקואליציה. גורם פוליטי בכיר אחר העריך כי אם נתניהו יחליט ללכת לבחירות בכל מקרה, הוא לא יתגמש בנושא התאגיד "ויקצין את המשבר עד כדי פיטוריו של כחלון".

טקס קבלת פנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו עם ראש ממשלת סין, היכל העם, סין. מרץ 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לא מראה נכונות להתגמש. נתניהו בסין, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עם זאת, בקואליציה ובמפלגת הליכוד ישנה התנגדות נרחבת לבחירות מוקדמות. שר התחבורה ישראל כץ מוביל את ההתנגדות בסיעת הליכוד למהלך, והבהיר כי "לא מובילים מדינה לבחירות על התקשורת". שרים נוספים הצטרפו אליו, כמו יובל שטייניץ, אופיר אקוניס וגילה גמליאל וכן ח"כים בסיעה.

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, אמר אתמול בישיבת הסיעה השבועית כי להערכתו, אף אחד לא רוצה בחירות, כולל ראש הממשלה, וקרא למצוא פשרה "שתשמור על כבודו של נתניהו". יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, אמר כי "מבחינתי כמנהיג הימין הלאומי כל עוד ממשלת הימין תמשיך לנהל מדיניות ימין היא תמשיך בפעילותה. בחירות לא טובות לאזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully