וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם לשיפור השכר בצה"ל: כעשרת אלפים משרתים יקבלו תוספת

20.3.2017 / 0:52

ההסכם, שעליו חתמו משרדי האוצר והביטחון, כולל תוספת שכר לקצינים ונגדים בראשית דרכם ומענק לנגדי יחידות מחסני חירום. בין היתר, אושרה הגדלת השכר למשרתים בתחום הסייבר כדי למנוע בריחת מוחות מהצבא

יום גיוס שריון בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
תוספת לקצינים ונגדים בראשית דרכם/מגד גוזני

משרד האוצר ומשרד הביטחון חתמו אתמול (שני) על הסכם לשיפור שכר משרתי הקבע הראשוני (תפקיד ראשון בשירות הקבע – א"ב). ההסכם כולל תוספת שכר לקצינים ונגדים בראשית דרכם, מענק לנגדי ימ"ח (יחידות מחסני חירום), הרחבה משמעותית של המענקים הסקטוריאליים לאוכלוסיות ייחודיות ומענקי התמדה לנגדים. בנוסף לכך, הוחלט גם על מענק לנגדים בקבע מובהק (בעל קביעות) המשרתים בימ"ח. בין היתר, אישר האוצר להגדיל את השכר למשרתים בתחום הסייבר כדי למנוע בריחת מוחות מהצבא.

בצה"ל אומרים כי הסכם זה ישפיע על כ-10,000 משרתים בקבע והוא חלק מהמהלכים שסוכמו ב"תר"ש (תכנית רב שנתית) גדעון", "למתן שכר הולם למשרתים לטובת חיזוק תחושת הגאווה והשייכות לארגון וכחלק מההוקרה לשירותם המשמעות ומתוך הצורך בשיפור כשירות הימ"חים ותגמול המשרתים בהם".

עוד בוואלה! NEW:
אסד: "לרוסיה יהיה תפקיד במניעת מתקפה מצד ישראל בעתיד"
מסתמן: השוטר שתועד מכה חייל ממוצא אתיופי לא יועמד לדין
לפני שנרצחה: התלוננה על בן הזוג לשעבר – ונקנסה על "דיווח שווא"

הרמטכ"ל היום באיו"ש במהלכו של התרגיל המטכ"לי.מרץ 2015. דובר צה"ל
"שכר הולם למשרתים". איזנקוט/דובר צה"ל

לפי ההסכם, רס"ל המשרת בתור נגד בימ"ח שקיבל עד כה משכורת של 5,900 שקלים, יקבל החל מהיום משכורת של 7,500 שקלים (כולל שכר בשיתוף מענקים שנתיים). השינוי בשכר יחל באחד במאי 2017, רטרואקטיבית החל ממרץ. כלל הקצינים הנכנסים לקבע ראשוני יקבלו שכר של יותר מ-6,000 שקלים. תוספת זו מבטלת למעשה את ההשלמה לשכר מינימום בצה"ל, שנדרשה לאלפי משרתים.

תר"ש גדעון היא תכנית כוללת של השינויים שחלים בצה"ל מ-2015 ועד 2020. גדעון היא תכנית רב שנתית לייעול, מיצוי והתחדשות של המשאבים בצה"ל. היא מבוססת ברובה על המלצות "ועדת לוקר" לבחינת תקציב הביטחון, שמונתה בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2014, בעקבות המלצתו של הקבינט המדיני-ביטחוני. בין היתר הוחלט במסגרת התכנית לצמצם את מספר משרתי הקבע ב-2,500 איש עד שנת 2017.

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully