וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תנחה: בית דפוס שידפיס כרטיסי זנות יסתכן באישום פלילי

22.3.2017 / 9:00

לוואלה! NEWS נודע כי שרת המשפטים פנתה לפרקליט המדינה בבקשה שיפרסם הנחיה כי בית הדפוס ייחשב למסייע לפרסום מתן שירותי זנות, אך מתנגדת לחקיקה בנושא. לפי נתוני עיריית תל אביב, בשלוש השנים האחרונות הוגשו שישה כתבי אישום נגד מפיצי כרטיסים

כרטיסי ביקור של מסאז' על חלון מכונית חונה. רותם דרוב
56 פניות למוקד העירוני בתל אביב בשבעה חודשים/רותם דרוב

שרת המשפטים איילת שקד פנתה לפרקליט המדינה שי ניצן בבקשה שיוציא הנחיה כי בית דפוס שייקח חלק בפרסום מתן שירותי זנות ייחשב למסייע וניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, על רקע פגישה שהתקיימה החודש בעניין פסילת חוק התיקון לפרסום שירותי מין, שלפיו הענישה תכלול גם את מכין הפרסום למתן שירותי מין – גרפיקאי, מעצב ובית הדפוס.

על פי נתוני עיריית תל אביב-יפו, שישה כתבי אישום הוגשו בשלוש השנים האחרונות נגד מפיצי כרטיסי ביקור לשירותי זונות. עוד עולה מהנתונים כי 25 דוחות ניתנו בתקופה האמורה למפיצים הכרטיסים בסכום כולל כ-8,000 שקלים, נוסף לכ-6,600 שקלים בגין כתבי האישום.

בחודש אוגוסט האחרון הודיעו בעיריית תל אביב-יפו כי הם בוחנים כיצד ניתן לייצר הרתעה בנושא. בין היתר, נבחנה האפשרות להגדיל את הקנס, שבאותם ימים עמד על 320 שקלים וכך נותר עד היום. באותה הודעה באוגוסט, נמסר מהעירייה כי במוקד העירוני התקבלו 56 פניות בנוגע לסוגיה מתחילת 2016. הסיירת לביטחון עירוני בתל אביב דיווחה על מעצרם של 13 בני אדם מתחילת 2016, שישה מהם על ידי הסיירת והיתר על ידי המשטרה.

לקריאה נוספת:
האיסור על צריכת זנות: השרה שקד תומכת בהפללה וקנסות ללקוחות
לא עוד צרכן או לקוח: הצעה למילה חדשה לתיאור תשלום עבור זנות
"אנו זקוקות לשיקום": הקירות מעבירים את מסריהן של נשים בזנות

שרת המשפטים אילת שקד, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
פועלת בנושא, אך מתנגדת לחקיקה. שקד/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

בדצמבר האחרון הגיש השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ערר למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ולפיו הצעת החוק תוחזר לדיון מחודש בפני ועדת השרים לענייני חקיקה. "בשל המצב המשפטי האמור לעיל, רק במקרים בודדים המליצה משטרת ישראל לפרקליטות על העמדה לדין על המכין לפרסום, וזאת על דרך של מתן פרשנות רחבה למונח 'פרסום', פרשנות שאין הכרח שתתקבל בכל מצב", כתב ארדן.

בדיון שהתקיים החודש השתתפו נציגי המשטרה, נציגי המשרד לביטחון הפנים, ח"כ עאידה תומא סולימאן (הרשימה המשותפת), הפרקליטות ושרת המשפטים שקד. נציגי המשטרה הביעו את תמיכתם בהצעת החוק ואמרו כי זו תעזור במיגור תופעת כרטיסי הזנות שמציפים את הרחובות.

ואולם, לפי גורמים שנכחו בדיון, שקד השיבה כי חקיקה תגרום להסדר שלילי בשאר החוקים הנוגעים לבתי הדפוס, הן בהדפס של פרסום גזעני או טרור, ולכן היא מתנגדת לו ומעדיפה לתמוך בהוצאת הנחיה מאשר חקיקה רשמית. לפי שקד, אין צורך בחקיקת חוק חדש, כיוון שכבר כיום הדפסת כרטיסי ביקור לשירותי זנות נחשבת סיוע לדבר עבירה וכבר היום יש פסק דין תקדימי, שבמסגרתו הוגשו כתבי אישום נגד מדפיסי הכרטיסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתבה של יעל געתון של זונות בדרום תל אביב. יותם רונן
שישה כתבי אישום נגד מפיצי כרטיסים לשירותי זנות בתוך שלוש שנים/יותם רונן

בשבוע שעבר הצהירה שקד כי היא תומכת במדיניות של הפללת לקוחות זנות. "הגישה בארץ כיום בנושא היא סנגוריאלית, לא להפוך עשרות אלפי אנשים לפושעים, אבל החקיקה השבדית של הפללה ומתן קנסות גבוהים היא אפקטיבית, ולכן זה כיוון שיש לבדוק אותו וללכת אליו", אמרה שקד בדיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות.

שקד עדכנה בדיון בוועדה, בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), על התקדמות עבודת הצוות הבינמשרדי שהקימה בשנה שעברה לבחינת הטיפול בזנות, בראשות מנכ"לית משרדה אמי פלמור. "נקבל את המסקנות אחרי פסח, והן יועברו לדיון מהיר לגיבוש עמדה עם השרים הרלוונטים – שר האוצר, השר לביטחון הפנים, שר הרווחה ואני. המסקנות יובאו לדיון בממשלה, וגם לכנסת יהיה תפקיד משמעותי בנושא, כי בסופו של דבר זו החלטה ערכית שנציגי הציבור צריכים לקבל".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: טענתה של שקד מופרכת

ח"כ תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי ויוזמת הצעת החוק, מסרה בתגובה: "שוב מסתכלים על זהות מעלה הצעת החוק ולא על התוכן של ההצעה". לדבריה, "הצעת החוק שלי מבקשת להעניש את מכין הפרסום בדבר שירותי זנות ומטרתה למגר את התופעה הנפשעת הזו. לאור חשיבותה, הצעת חוק זו קיבלה את תמיכת המשטרה והשר לביטחון הפנים, ותהווה מסר לחברה בכלל ולבתי הדפוס בפרט".

היא הוסיפה כי "הטענות שמעלה משרד המשפטים מופרכות. הרי כשחוקק חוק המאבק בטרור לא שמענו שהשרה וועדת השרים לענייני חקיקה מתנגדים להענשת בתי הדפוס האחראים על הכנת הפרסומים. עכשיו כשהמטרה היא להרחיק את הפרסומים מידי הילדים שלנו, ולמגר את תופעת הזנות כולה, הטענה הזו עולה. אני לא מצליחה להבין איך במשרד המשפטים מצהירים שנאבקים איתנו על הפללת לקוחות זנות, אך מתנגדים להצעת חוק כזו".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "פרסום והצעת שירותי מין היא עבירה שעל אכיפתה אמונה משטרת ישראל בלבד, ולרשות מקומית אין סמכות חוקית לפעול בנושא. עם זאת, ולמרות הקושי לתפוס בשעת מעשה את העבריינים, עיריית תל-אביב-יפו מגישה קנסות וכתבי אישום בגין לכלוך רשות הרבים כאשר פקחי העירייה תופסים את המשליכים בשעת מעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully