וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצח בפיגוע לא עודכנה בגזר הדין; התביעה: "לא איתרנו אותה"

21.3.2017 / 0:38

שאדי ערפה מחברון נרצח בפיגוע ליד אלון שבות ב-2015, ואתמול נגזר דינו של המחבל שרצח אותו. בגזר הדין נכתב כי "בני המשפחה לא אותרו בידי התביעה הצבאית", אולם חלופת מסמכים בין עו"ד המשפחה לרשויות המשפט בישראל מעידה דווקא על הקשר בין הצדדים

צילום: בני בן סימון, TPS, הצלה יו"ש, רויטרס, עריכה: שי ענבל, עריכת וידאו: אביב אירגז, טל רזניק ומתן חדד

בני משפחתו של שאדי ערפה, שנהרג בפיגוע ירי ליד אלון שבות ב-2015, זעמו אתמול (שני) על כך שבגזר הדין שניתן השבוע למחבל שרצח אותו נכתב כי "בני משפחתו של ערפה לא אותרו על ידי התביעה הצבאית ולא הגיעו למעמד הטיעונים לעונש". ואולם, בני המשפחה טוענים כי "איש לא פנה אלינו ולא התקשר למרות שאנחנו פנינו כמה פעמים", ואמרו כי על גזר הדין הם שמעו מהתקשורת ולא מהתביעה הצבאית.

ביום ראשון גזר בית הדין הצבאי במחנה עופר ארבעה מאסרי עולם למחבל מחמד חרוב, שירה בנשק אוטומטי לעבר אזרחים, בציר שליד אלון שבות בגוש עציון בנובמבר 2015. הירי הוביל למותם של שלושה בני אדם, עזרא שוורץ, תלמיד ישיבה אמריקני בן 18 מבית שמש, יעקב דון, מתנחל תושב גוש עציון כבן 50 ושאדי ערפה, בן 27 מחברון.

"האחריות על מה שקרה היא של הצבא הישראלי, והם אחראים לערב אותנו בחקירה", אמר היום אחיו של ערפה, בהא. "עורכת הדין שלנו פנתה כמה פעמים וביקשנו חומרים שהיו חסרים בתיק כדי לחקור מה באמת גרם למותו של שאדי אבל זה לא קרה. להגיד שלא הצליחו ליצור איתנו קשר זה לא נכון, איש לא התקשר אלינו וניסה להשיג אותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
תבהלה בראשון לציון: גבר נראה עם חוטים מבצבצים מבגדיו - ונחשד כמחבל
פרסום ראשון: ראש אכ"א לשעבר שמחשבו נגנב ננזף - ולא יועמד לדין
אסד: "לרוסיה יהיה תפקיד במניעת מתקפה מצד ישראל בעתיד"

משפחת ערפה, משפחתו של שאדי ערפה שנהרג בפיגוע בנובמבר 2015. חברון. נועם מושקוביץ
"איש לא התקשר". משפחתו של שאדי ערפה/נועם מושקוביץ

מאז הפיגוע טוענת משפחת ערפה כי שאדי נורה בידי כוחות צה"ל שחשדו שהוא מחבל, ולא בידי המחבל חרוב. "הצבא יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל מה שהרג את שאדי אחינו, אלו יריות החיילים במקום", הדגישו היום בני משפחתו.

טענת התביעה, שלפיה לא איתרו את המשפחה, תמוהה לנוכח העובדה כי עורכת הדין של המשפחה פנתה לגורמים משפטיים בישראל ואף עודכנה כי מכתביה הועברו לתביעה הצבאית. מעידה על כך חלופת המכתבים בין עורכת הדין נאל עטייה לבין משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה וגורמים נוספים, שמתוארכים לדצמבר 2015, חודש אחרי הפיגוע.

עוד באותו נושא

שכול מעבר לגדר: המתנחלים והפלסטינים שאיבדו את יקיריהם באותו הפיגוע

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב שנשלח ממרחב חברון למשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסמך שנשלח לעו"ד עטייה במרץ 2016 אף נכתב לה במענה למכתבה כי הפנייה הועברה לתביעה הצבאית שמטפלת בתיק. במסמכים עלתה הדרישה לבדיקה מעמיקה יותר באשר לנסיבות מותו של שאדי ערפה. "המסמכים מראים שהיה קשר עם הגורמים המשפטיים. הייתה להם כתובת לפנות אל המשפחה. מה עוד שגופתו של שאדי הוחזרה לאחר האירוע למשפחתו לקבורה, כך שהיה אפשר ליצור קשר עם המשפחה בקלות והם ידעו איך לעשות זאת", טענה עו"ד עטייה.

לדבריה, "אנחנו יודעים את האמת אבל התביעה הצבאית לא מעוניינת כנראה באמת, ולכן הם לא חוזרים אליי עם מענה לבקשותינו בנוגע לחומרים חסרים בתיק וממשיכים למרות זאת ללכת עם האשמה שלהם כלפי חרוב בירי שהרג את שאדי. אנחנו ממשיכים בתביעתנו ולא נשתוק על קטילת חייו של שאדי שהותיר אחריו בן שנולד לאחר מותו. אנו נמשיך לתבוע שאת היד הקלה על ההדק צריך להפסיק ולא נפסיק עד שהאמת תצא לאור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב מלשכת היועץ המשפטי לממשלה שנשלח למשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון לוואלה! NEWS לפני כשנה אמר בהא כי "שאדי מת מירי מטווח אפס. איך הפלסטיני ירה בו מטווח אפס כשהוא במכונית? המשטרה הפלסטינית אמרה לנו שהכדורים שפגעו בו היו לא של עוזי, אלא של M16 ופגעו בו בצד השמאלי, אבל הפלסטיני ירה לצד הימני של הרכבים. צה"ל יכול להגיד מה שהוא רוצה אבל זה לא הגיוני, אין שום הוכחה שמה שהם אומרים זה נכון".

המשפחה הביעה כבר אז אכזבה מהיחס של הצבא כלפיהם. לדברי האחים, הם לא עודכנו בדבר ממהלך החקירה מאז הפיגוע. "האחריות על מה שקרה היא של הצבא הישראלי, והם אחראים לערב אותנו בחקירה. זה קרה בנובמבר ועכשיו אנחנו במאי ועדיין לא יודעים דבר", אמר.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully