וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השוטר שתועד מכה חייל ממוצא אתיופי לא יועמד לדין

לאחר דחיות רבות, עדכנה המדינה את בג"ץ כי לשוטר שתועד תוקף את החייל דמאס פיקדה הוצע הסדר ולפיו הוא יודה בעבירה וייענש, אך לא יועמד לדין פלילי. באי כוחו של השוטר: "לא הייתה גזענות, האירוע נעוץ בהתנהגותו הפסולה של פיקדה"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אמש (שני) לבג"ץ כי לשוטר שתועד תוקף את החייל ממוצא אתיופי דמאס פיקדה הוצע הסדר מותנה, שלפיו הוא יודה בתקיפה וייענש - אך לא יועמד לדין פלילי. על פי המסתמן, במסגרת הסדר בין השוטר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הוא יודה בתקיפה ובטויטת כתב אישום, אולם זו לא תוגש לבית המשפט והתיק הפלילי נגדו ייסגר. אם השוטר לא יודה בעבירה, ניתן יהיה להגיש נגדו כתב אישום. הליך "הסדר מותנה" מאפשר הודאה בעבירה מבלי להגיע להליכים פליליים.

בתחילת החודש מתח בג"ץ ביקורת על מנדלבליט בכך שהוא מתעכב בקבלת ההחלטה אם להעמיד לדין את השוטר או לא וזה ביקש 30 ימים נוספים כדי לקבל החלטה. חודש קודם לכן הודיע היועץ המשפטי בפנייה לבג"ץ שדן בעתירה בנושא כי הוא שוקל להעמיד לדין את השוטר בכפוף לשימוע שיערוך לו. כמה שבועות לאחר מכן נערך השימוע אך החלטה לא התקבלה.

משעברו 30 ימים הורה בג"ץ למנדלבליט לקבל החלטה, ואז הוא ביקש הארכה. סנגורו של פיקדה, אייל אבולפיה, התנגד לדחייה נוספת בטענה כי היועץ המשפטי "גורר רגליים" בחסות ההליך בבג"ץ. בעקבות כך, הבהיר בג"ץ ליועץ המשפטי לממשלה כי אם לא יקבל החלטה בסוגיה תוך זמן קצוב שנמסר לו, בג"ץ יהיה זה שיקבל אותה. בקביעה זו הביע בג"ץ את מורת רוחו מהשתהותו של היועץ המשפטי בפרשה זו.

עוד ידיעות בנושא:
בג"ץ הורה ליועמ"ש: קבל החלטה בעניין השוטר שתועד מכה חייל אתיופי
היועמ"ש ישקול פתיחת התיק נגד השוטר שתועד מכה חייל אתיופי
החייל שהותקף בידי שוטר לבג"ץ: הורו ליועמ"ש לקבל החלטה

החייל האתיופי דמאס פיקדה לאחר שיצא מפגישתו עם ראש הממשלה,ירושלים, 04.05.2015. טלי מאייר
הותקף מסיבה לא ברורה. פיקדה/טלי מאייר

המקרה, שהצית את מחאת יוצאי אתיופיה, התרחש בחודש אפריל 2015. בתיעוד האירוע נראה שוטר יס"מ שהוצב ברחוב פונה לחייל שרצה לחצות את הכביש עם אופניו, ומבקש ממנו לעזוב את המקום. בשלב זה, מסיבה לא ברורה, וללא כל אלימות מצדו של החייל, התנפל עליו השוטר והכה אותו. שוטר נוסף, מתנדב, הצטרף אליו והכה אף הוא את החייל. שוטר הסיור הודח משירות בידי המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ב-14 ביוני 2015 החליט היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, לסגור את התיק נגד השוטר. עורך דינו של פיקדה, פנה לווינשטיין בבקשה לעיון מחדש בהחלטה. כמה דיונים התקיימו בנושא במעמד צמרת הפרקליטות ומשרד המשפטים. משסיים וינשטיין את תפקידו ללא קבלת החלטה שונה, הועבר התיק למנדלבליט שנפגש עם סנגורו של פיקדה במרץ 2016. מאז לא התקבלה החלטה בנושא.

עורך הדין אייל אבולפיה, שמייצג את פיקדה, מסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה הנכונה שקובעת את אשמת השוטר בתקיפה. מדובר בהחלטה נכונה ואלמלא עתרנו לבג"ץ זה לא היה מתקבל. עם זאת, אנחנו מוחים על ההחלטה לתת הסדר מותנה לשוטר וסבורים שאזרחים לא מקבלים פריבלגיה שכזו בנסיבות דומות. נשקול המשך עתירה תוך התנגדות להסדר".

עורכות הדין אפרת נחמני בר ותהילה חדד, המייצגות את השוטר, מסרו: יש לפנינו מסע רדיפה הזוי ובעיקר תלוש מהמציאות של השוטר. כל מי שמכיר את פרטי האירוע, כולל היועץ המשפטי עצמו - יודע כמה דברים: א. אין כל קשר בין האירוע לגזענות. ב. האירוע כולו נעוץ בהתנהגות פסולה של המתלונן שסרב לציית לפקודה חוקית באירוע מבצעי של המשטרה. מקרים חמורים בהרבה נגמרו בהליכים משמעתיים בתוך המשטרה. הכניעה ללחצים פוליטיים במקרה זה היא תעודת עניות למערכת".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully