וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ

20.3.2017 / 16:54

חרף הכחשות נשיא ארה"ב, ראש הבולשת אמר בשימוע בקונגרס כי החקירה תבדוק אם בוצעו גם עבירות פליליות. הוא דחה את הטענות שלפיהן אובמה צותת לטראמפ בזמן הבחירות. טראמפ: "זה פייק ניוז"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש הבולשת הפדרלית (FBI) של ארצות הברית ג'יימס קומי אישר היום (שני) כי מתנהלת חקירה סביב הקשרים בין רוסיה לצוות הקמפיין של דונלד טראמפ. הוא גם שלל את הטענות של הנשיא ולפיהן קודמו בתפקיד ברק אובמה צותת לו. במהלך השימוע, שבו משתתף גם ראש ה-NSA, טראמפ ציין בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי קומי סירב להכחיש שתדרך את אובמה על קשריו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין למוסקבה - בביקורת מרומזת על ראש ה-FBI.

קומי הסביר כי "אנחנו לא נוהגים לאשר קיום חקירות, אבל בנסיבות מיוחדות, כשיש בכך עניין ציבורי, אולי זה הדבר הנכון לעשות וזו אחת ההזדמנויות". ראש ה-FBI הוסיף כי "קיבלתי אישור מיוחד ממשרד המשפטים לומר שאחנו חוקרים את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 וזה כולל חקירת הקשרים בין בכירים בקמפיין לממשל הרוסי ואם היה תיאום ביניהם".

לדבריו, "החקירה תבדוק אם בוצעו גם עבירות פליליות. כיוון שזו חקירה מתמשכת, לא נוכל לומר יותר ולא אוכל להיכנס לפרטים. זה מתסכל עבור כמה אנשים, אבל כך זה צריך להיות. אנחנו מאוד זהירים לגבי האופן שבו אנחנו מנהלים תיקים ומידע. אל תסיקו דבר אם לא אוכל לענות על כמה מהדברים במהלך השימוע".

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת המודיעין בבית הנבחרים: אין קנוניה בין קמפיין טראמפ לרוסיה
"קשקוש מוחלט": בכיר ה-NSA מבטל את טענות טראמפ על האזנות
"הקומיסרים" של טראמפ: כך שולט הנשיא מקרוב במשרדי הממשלה

ראש ה-FBI ג'יימס קומי וראש ה-NSA מייק רוג'רס בשימוע בקונגרס, 20 במרץ 2017. רויטרס
החקירה נמשכת. ראש ה-FBI קומי וראש ה-NSA, היום/רויטרס

כשנשאל אם יש הוכחה לכך שצותתו לטראמפ, השיב: "אין לי מידע שתומך בציוצים האלה (של טראמפ) ובחנו זאת לעומק ב-FBI. משרד המשפטים ביקש ממני לשתף אתכם שאין לו מידע נוסף שתומך בציוצים הללו". ראש ה-NSA מייק רוג'רס נדרש גם לענות על הטענות שצצו בימים האחרונים מהבית הלבן, שרמזו על כך שהביון הבריטי היה זה שסייע לאובמה בציתות לטראמפ במגדליו בניו יורק. לדבריו, טענה זו "ללא ספק תסכלה בעלת ברית מרכזית שלנו".

ראש ה-FBI הוסיף כי הרוסים היו "מאוד רועשים" במהלך פריצתם למחשבי המפלגה הדמוקרטית. "זה היה כאילו שלא היה אכפת להם שנחשוף זאת", אמר קומי. הוא אמר כי ייתכן שהם רצו "לשגע אנשים" בארצות הברית אם אלו יגלו שמוסקבה התערבה בבחירות. "הם ישובו ב-2020, הם עלולים לשוב גם ב-2018", הזהיר קומי, כשהוא מזכיר את מערכות הבחירות הבאות.

לפני תחילת השימוע, כתב טראמפ בטוויטר כי "הדמוקרטים המציאו את הסיפור הרוסי והם מקדמים אותו כתירוץ לקמפיין הכושל שהיה להם. הסיפור הזה הוא 'פייק ניוז' וכולם יודעים את זה!".

(עדכון ראשון: 16:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת תמיכה בטנסי, 16 במרץ 2017. רויטרס
"אין כל ראיה לקנוניה". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully