וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הביקור בוושינגטון: אבו מאזן נועד עם נשיא מצרים א-סיסי

שני המנהיגים נפגשו בקהיר ודנו בדרכים לעורר מחדש את התמיכה הערבית לפתרון שתי המדינות. הפגישה משלימה את שיקום היחסים בין רמאללה לקהיר, שנפגמו בשל התמיכה המצרית בדחלאן, יריבו של יו"ר הרשות

צילום: לע"מ

(בווידאו: פגישת גרינבלט-נתניהו, בשבוע שעבר)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שני) בקהיר עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא", הפגישה התמקדה במגעים הבינלאומיים האחרונים בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובעיקר בהכנות לוועידת הליגה הערבית בסוף החודש. כמו כן, השניים דנו בדרכים להשיג תמיכה ערבית מחודשת לקידום פתרון שתי המדינות, ואבו מאזן שיבח את א-סיסי על תמיכתו בעם הפלסטיני ובאחדותו הלאומית.

בפגישה, על פי "ספא", נכחו גם הבכיר הפלסטיני הממונה על המשא ומתן ברשות, סאיב עריקאת, חבר הוועדה המרכזית של פתח וחבר הפרלמנט עזאם אל-אחמד, ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג' והשגריר הפלסטיני בקהיר ובליגה הערבית ג'מאל א-שובכי. בצד המצרי, השתתפו בפגישה שר החוץ סאמח שוכרי, כמה בכירים ביטחוניים ודובר הממשלה עלאא יוסוף.

עוד בוואלה! NEWS:
בנייה בהתנחלויות ותפילה משותפת: שליח טראמפ ונתניהו נפגשו שוב
שליח טראמפ נועד עם ריבלין ומלך ירדן: "השלום יועיל לאזור כולו"
שליח טראמפ לאבו מאזן: "הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא, אלא רק תואט"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, מאי 2016. AP
קהיר רוצה להיות מעורבת במו"מ עתידי. אבו מאזן וא-סיסי/AP

פגישתם של שני המנהיגים מגיעה לאחר הפיוס ביניהם, וכעת, על פי כלי התקשורת במצרים, קהיר פועלת לתפוס חלק פעיל בכל משא ומתן עתידי בין ישראל לפלסטינים. הנשיא א-סיסי ביקש לשקם את היחסים עם אבו מאזן, בעקבות המשבר הקשה שהיה בין רמאללה לקהיר, בעקבות התמיכה המצרית במוחמד דחלאן, יריבו המושבע של יו"ר הרשות.

על פי העיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, ביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית בקהיר תוכנן במפתיע, בדרישה להתייעץ על מהלכים מדיניים. בהמשך החודש יגיע אבו מאזן לפסגה הערבית בעמאן, בירת ירדן, ובאמצע החודש הבא יבקר בוושינגטון.

בשבוע שעבר נועד אבו מאזן עם שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתהליך השלום, ג'ייסון גרינבלט. גורם פלסטיני מסר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" כי אבו מאזן הציג במהלך הפגישה את שלושת תנאיו המקדימים למשא ומתן ישיר - שחרור "האסירים הוותיקים", אלה שנעצרו לפני הסכמי אוסלו בשנת 1993; הקפאת הבנייה והסכמת ישראל לפתרון שתי המדינות במסגרת זמן מוגדרת מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully