וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה: הדפנו את מתקפת ארגוני המורדים במזרח דמשק

סוכנות הידיעות הממלכתית דיווחה כי "הושבה השליטה על כל האזורים שאליהם חדרו אתמול הטרוריסטים". עם זאת, בכלי תקשורת אחרים דווח כי נמשכת הלחימה העזה בבירה ובדרך האסטרטגית לחומס. רוסיה: מבנה השגרירות נפגע ממרגמה

צילום: רויטרס

כוחות צבא סוריה הדפו היום (שני) את מתקפת המורדים שהחלה אתמול בפרברי דמשק המזרחיים – כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית סאנ"א. על פי הדיווח הרשמי, "הושבה השליטה על כל האזורים שאליהם חדרו אתמול הטרוריסטים". בכלי תקשורת אחרים דווח כי נמשכת לחימה עזה בדרך הראשית המובילה בין דמשק לחומס, מצפון לבירה.

גורמים ביטחוניים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי בשעות הבוקר, חיל האוויר הסורי הפציץ יותר מ-20 יעדים במזרח דמשק. על פי הדיווח, כמה אזרחים נפגעו מהמתקפה האווירית, אולם טרם התברר מניין הנפגעים או היקף הנזק שנגרם. לדברי אותם גורמים, ארגוני האופוזיציה ממשיכים לשלוט על חלקים מהאזורים שאליהם חדרו אתמול.

עוד בוואלה! NEWS:
ביום השנה למלחמה בסוריה: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בדמשק
"נקמה באיראן": שלוחת אל-קאעדה קיבלה אחריות על הפיגוע בדמשק
דיווח: פעיל במיליציות אסד נהרג בתקיפות מל"ט ישראלי בסוריה

כוחות צבא אסד במזרח דמשק, 20 במרץ 2017. סאנ"א, צילום מסך
כוחות הצבא במזרח דמשק, היום/צילום מסך, סאנ"א

מתקפת הפתע של ארגוני האופוזיציה נחשבת לניסיון הנרחב ביותר עד כה של המורדים לתקוף את הבירה. לטענת הממשל, את המערכה הובילו לוחמי הארגון האסלאמיסטי ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, ודווח כי פלג נוסף, "פילק א-רחמן", השתתף גם הוא במתקפה. כמו כן, דווח כי מבנה השייך לשגרירות רוסיה בדמשק נפגע מירי מרגמה במהלך העימותים העזים ברובע ג'ובאר.

הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח כי לפחות 50 לוחמי צבא אסד וארגוני האופוזיציה נהרגו ביומה הראשון של המערכה בדמשק. בין ההרוגים, לפחות 26 אנשי צבא ולפחות 21 לוחמי המורדים. יתרה מכך, דווח על כמה עשרות מתקפות אוויריות ברבעים ג'ובאר וקאבון, ועל שיגור יותר מ-500 פצצות מרגמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צבא אסד במזרח דמשק, 20 במרץ 2017. סאנ"א, צילום מסך
לפחות 26 אנשי צבא נהרגו. הכוחות בדמשק, היום/צילום מסך, סאנ"א

ההסלמה בבירת סוריה, שדווחה על ידי כל הצדדים הפעילים בלחימה, מצביעה על ניסיון של המורדים להגביר את האחיזה הצבאית שלהם על האזורים שבהם שולטים במזרח העיר. עדי ראייה אמרו כי הצבא שיגר טנקים לכמה שכונות סמוכות וכי ראו חיילים מסיירים באזור. "הרחובות ריקים והצבא שיגר עשרות חיילים לרחובות ורואים את הטנקים נעים. קולות הפגזים מג'ובאר לא מפסיקים", סיפר תושב ברובע טיג'רה.

עם כיבושה מחדש של חאלב בדצמבר האחרון, חיזק צבאו של הנשיא אסד את שליטתו ברוב המדינה. מאז סוף השנה שעברה הוא מנסה לשבור את התנגדות המורדים בדמשק ולשלוט מחדש על הבירה אחרי שש שנות לחימה. זה חודשים שהצבא והמיליציות המסייעות לו פועלים במזרח רוטה, מעוז המורדים הגדול ביותר של המורדים ליד דמשק, בעודם צוברים ניצחונות מינוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully