וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "יש רוב בכנסת לממשלה חלופית", ליברמן: אין אפשרות כזו

20.3.2017 / 15:35

יו"ר האופוזיציה אמר בישיבת סיעתו כי ישנם "יותר מ-61 ח"כים שישמחו להחליף את ראש הממשלה" כבר בכנסת הנוכחית, אך שר הביטחון הבהיר כי אין לכך היתכנות. השר בנט: "מבקש מנתניהו לקרוא את ליברמן לסדר בעניין המכינה בעלי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שלל היום (שני) את האפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית על רקע משבר תאגיד השידור הציבורי. "אן שום אופציה לשום ממשלה אלטרנטיבית", אמר ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו. "ראיתי שמישהו משתעשע בדיבורים אם אפשר להרכיב קואליציה אלטרנטיבית - אופציה כזו לא קיימת".

ליברמן רמז לדבריו של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג (המחנה הציוני), שטען בישיבת סיעתו כי ישנם יותר מ-61 ח"כים "שמאסו בנתניהו ויהיו שמחים לבנות קואליציה עם ראש ממשלה אחר בכנסת הזו". הרצוג הציע כבר בסוף השבוע לשר האוצר, משה כחלון, להקים ממשלה חדשה על רקע העימות הקואליציוני עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS:
מנכ"לי האוצר והתקשורת ייפגשו; ביטן: "עובדים מסביב לשעון לפתרון המשבר"
לפיד נגד לפיד: אתר "יש עתיד" מתגאה בהצעה שהיו"ר דוחה על הסף
לפיד: "כך לא מנהלים מדינה, נתניהו שינה דעתו חמש פעמים בארבעה ימים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן. אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אתר רשמי
שר הביטחון ליברמן/אתר רשמי, אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים

"אף אחד לא רוצה בחירות, אנחנו צריכים להתנהל על פי השכל הישר. אפשר להידרדר לבחירות שלא נחוצות למדינת ישראל. אני קורא לכל חבריי בממשלה לזכור שראש הממשלה הוא אכן ראשון בין שווים. לתביעה שלו יש בסיס מתוך ההסכמים הקואליציוניים, לכן צריך פה למצוא נוסחה", אמר ליברמן בישיבת סיעה.

לקראת שובו לארץ של נתניהו ביום חמישי, העריך ליברמן כי "במאמץ לא גדול ובהבנה שכולנו אנשים הגיוניים וצריך גם לשמור על כבודו של ראש הממשלה, אפשר למצוא פתרון - אם שואלים אותי לא יהיה משבר, נצליח למצוא פתרון יצירתי שכולם יוכלו לחיות איתו".

השר נפתלי בנט הוסיף בישיבת סיעת הבית היהודי: "מאז מוצ"ש נעשים ניסיונות לסיים את המשבר המיותר הזה. בשיחותיי אני יכול להעריך בזהירות שאם כולם ינהגו באחריות, המשבר הזה עומד על סף סיום. כל עוד ממשלת הימין תמשיך ליישם את מדיניות הימין - היא תמשיך בכהונתה. החלטנו כולנו לעשות הכל כדי לפשר במשבר הזה כי בחירות לא טובות לאף אחד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ח"כ יצחק הרצוג, הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"לבה רותחת מתחת לפני השטח". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

הרצוג אמר בישיבת המחנה הציוני כי הוא ממשיך לבדוק אפשרויות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "אני שוקד על בניית גוש ציוני, מרכזי, רציונלי, גדול שיחליף את נתניהו בבחירות או בתוך הכנסת הנוכחית. אני מציע לספקנים והציניקנים מבית ומחוץ להמתין ולראות. הבלתי צפוי בפוליטיקה הישראלית גדול מהצפוי.

"מתחת לפני השטח רוחשת לבה רותחת שכוללת הרבה גורמים. גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. ישנם יותר משישים ואחת חברות וחברי כנסת שמאסו בנתניהו ויהיו שמחים לבנות קואליציה עם ראש ממשלה אחר בכנסת הזו".

בסוף השבוע שוחח הרצוג עם כחלון ובדק עמו אפשרות להקמת ממשלה חדשה. המהלך נתקל בהתנגדות של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ושל המפלגות החרדיות. על כך אמר הרצוג: "יאיר לפיד שיזם את הרעיון של אי האמון הקונסטרוקטיבי וזה מופיע במצע שלו, צריך להחליט האם הוא פועל מתוך אינטרס אישי או מתוך אינטרס לאומי. הוא לא יוכל שלא להצטרף להצעת אי אמון כזו אם תגיע".

מוקדם יותר היום, פנה הרצוג ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמבקר המדינה יוסף שפירא בדרישה להגביל את העיסוק של נתניהו בתחום התקשורת, לנוכח "מעורבותו הבוטה והגסה של נתניהו בסוגיות השליטה והניהול של תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור", כהגדרת הרצוג.

בחודש שעבר מינה נתניהו את צחי הנגבי כממלא מקומו במשרד התקשורת, בעקבות עתירה לבג"ץ של יו"ר האופוזיציה. במכתב ששלח היום הרצוג, נכתב כי התנהלותו של ראש הממשלה בימים האחרונים בנושא תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור, "מעקרת מתוכן הודעת את התפטרותו מתפקיד שר התקשורת".

ליברמן: "לא ניתן לספוג את דברי הרב לוינשטיין"

שר הביטחון התייחס בדבריו גם לדרישה להדחתו של הרב יגאל לוינשטיין מהמכינה הקדם צבאית בעלי, שגררה עימות בינו לבין השר בנט. "לא ניתן לספוג את הדברים של הרב, זה לא ניתן להכלה. מי שמגבה אותו מקריב את המכינה הקדם צבאית החשובה שחינכה מאות חיילים טובים. יש בעיה עם בן אדם שפועל בניגוד לערכי צה"ל, אנחנו רוצים לשמור על המכינה הקדם צבאית וגם על הערכים של צהל".

על כך ענה בנט בישיבת סיעת הבית היהודי: "שר הביטחון מנסה לעשות פוליטיקה על הגב של חיילי צה"ל ופועל נגד הציונות הדתית, כדי לאתרג את עצמו ולקושש קולות. הוא גורם לפגיעה עמוקה במרקם של צה"ל. לא ניתן לזה יד. אני מבקש מראש הממשלה שיקרא אותו לסדר, שינהג באחריות בכל הנוגע למרקם העדין של החברה הישראלית ושל צה"ל, וילמד מהרמטכ"ל איך לנהוג באחריות בכל הנוגע למרקם העדין של מדינת ישראל ושל צה"ל. אין לנו צה"ל אחר, ולא כדאי לשחק עם הדבר הזה".

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully