וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג ההסתדרות שהגיע למפעל בנגב טוען כי הותקף על ידי העובדים

20.3.2017 / 20:30

יו"ר האיגוד המקצועי במרחב נגב סיפר כי הגיע ללוות עובד לשימוע במפעל "סודה סטרים" בלהבים והותקף על ידי עובדים זועמים. זאת, ברקע סכסוך בין העובדים התומכים בעיצומים ומתנגדיהם. הנהלת החברה: "התנהגות אותנטית של העובדים, לא הייתה אלימות פיזית"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: העובדים מתעמתים עם יו"ר הוועד במפעל)

יו"ר האיגוד המקצועי במרחב נגב של ההסתדרות עוזי שדה טוען כי הותקף אתמול (ראשון) על ידי עובדי מפעל "סודה סטרים" באזור התעשייה שבלהבים-רהט. הנהלת המפעל טוענת, מנגד, כי לא התרחשה אלימות פיזית במקום. זאת, ברקע מחלוקת בין העובדים התומכים ביו"ר הוועד ובהסתדרות, שרוצים לנקוט בעיצומים במפעל, ובין שאר העובדים.

שדה תיאר בפני וואלה! NEWS את שחווה אתמול כשהגיע ללוות את אחד מעובדי המפעל לשימוע. "בצאתי מהשימוע שהתקיים במפעל החברה ראיתי התקהלות גדולה וצעקות. ניגשתי לראות, והבנתי כי מדובר בקבוצת עובדים שצועקים בצעקות אדירות על יו"ר ועד העובדים של המפעל", סיפר. לדבריו, משראה כי אין ביכולתי לעזור, הסתובב והחל להתרחק מהמקום.


עוד בוואלה! NEWS:
מפעיל מנוף נפצע בינוני מקריסת מנוף ברמת גן
צפו בתיעוד: ניסו לגנוב מהסופר ברמלה - וסיכנו את חיי התינוק

עוזי שדה, נציג ההסתדרות שהותקף במפעל סודה סטרים בנגב. באדיבות המצולמים
"הנהלת החברה ראתה הכול ולא עשתה דבר". שדה/באדיבות המצולמים

"ברגע זה הקבוצה זיהתה אותי, עזבה את יו"ר הוועד והחלה לתקוף אותי מילולית תוך זעקות שבר. מיד הבנתי שמדובר בהתארגנות מבוקרת ומסודרת וכי הנהלת החברה ראתה הכול ולא עשתה דבר כדי להרגיע את קבוצת הפורעים", אמר שדה. "החלטתי ללכת לרכבי שחנה בכניסה למפעל, במרחק של כ-200 מטרים. עם תחילת הליכתי החלו העובדים לתקוף אותי גם פיזית על ידי דחיפות, בעיטות וניסיונות לשבור לי את הטלפון, כשהכול מלווה בקללות וצרחות אימים שהזכירו לי מצבים מסויימים מהשירות הצבאי שלי", הוסיף.

"בכל האירוע הייתה נוכחת נציגה של מחלקת משאבי אנוש במפעל, וכן נציגים של אבטחת החברה שלא רק שלא עשו דבר, אלא אישרו לקבוצת הפורעים ללוות אותי לרכב, ולחבל בו על ידי בעיטות וקשקושי מרקרים". לדבריו, מדובר בקבוצת עובדים שזה כשבועיים מטילה אימה על עובדים שתומכם בהסתדרות ובוועד העובדים, והכול בחסות הנהלת החברה.

שדה סיפר כי בשיחה עם מנהל המפעל הוא דרש ממנו שימצה את הדין עם העובדים, אולם הוא מצדו טען שלא ניתן לדעת מי הם התוקפים מתוך 1,500 העובדים במקום. "בדרך מקרה נשלח אלי סרטון קצר שמראה את קבוצת העובדים כשהם צועקים על יו"ר הוועד. שלחתי אותו למנהל האתר עם דרישה למצות איתם את הדין, אולם הפעם הוא נעלם ואמר שעורכי הדין יחזירו מענה", הוסיף.

"סודה סטרים": "להנהלת החברה אין יד ורגל באירועים שהתרחשו"

מהנהלת "סודה סטרים" נמסר בתגובה: "במהלך ביקור של נציג ההסתדרות במפעל החברה בלהבים, קבוצה של עובדים הביעה באופן קולני את מחאתה נגד ההסתדרות וכוונתה להשבית את המפעל. בניגוד לנטען, האירוע הסתיים מבלי שננקטה אלימות כלשהי כלפי נציג ההסתדרות או בכלל.

"ברצוננו להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי להנהלת החברה, המצויה בימים אלה בארצות הברית לצרכים עסקיים, אין יד ורגל באירועים שהתרחשו. מדובר בהתנהגות אותנטית לחלוטין של חלק גדול מעובדי החברה שמתנגדים לנוכחותה של ההסתדרות. כל ניסיון להכתים את האירועים במעורבות של הנהלת החברה הינו ניסיון עקר ומשולל כל יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully