וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לי האוצר והתקשורת ייפגשו; ביטן: "עובדים מסביב לשעון לפתרון המשבר"

20.3.2017 / 9:00

מקורביהם של ראש הממשלה ושר האוצר ינסו לגבש מתווה לסיום המשבר הפוליטי. על הפרק: הדחת ראשי התאגיד, החמרת הפיקוח וקליטת עובדים נוספים מרשות השידור. ריבלין: "הקדמת בחירות על נושא כזה - מיותרת לחלוטין"

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ייפגש היום (שני) עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בניסיון לפתור את המשבר בקואליציה סביב עתידם של גופי השידור הציבורי. יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי הצדדים "עובדים מסביב לשעון בניסיון לפתור את המשבר".

לפי המתווה המסתמן לסיום העימות בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון, התאגיד יקלוט מספר גדול יותר של עובדים מהרשות הישנה, ובמקביל יוחמר משמעותית הפיקוח עליו במסגרת חוק התקשורת החדש המקודם בימים אלה. אפשרות נוספת שנבחנת היא הדחת ראשי התאגיד, היו"ר גיל עומר והמנכ"ל אלדד קובלנץ.

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר כי "אם כל מה שמביא הסיכום עם האוצר זה עריפת ראשים, אסור לליכוד לקבל אותו. מדובר בנושאים עקרוניים של שמירה על הסכמים קואליציוניים ומניעת פיטורים מיותרים ברשות השידור". לדבריו, "עושה רושם שאלף עובדים שנכנסים למעגל האבטלה אינם מהווים שיקול במסגרת הדיל שנרקם בנושא התאגיד. אני קורא לראש הממשלה להתעקש על מנת למנוע את פיטוריהם. ההסכמים הקואליציונים מאפשרים לנו למנוע את העוול הזה וכך עלינו לפעול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מאמץ מסביב לשעון למציאת פתרון. נתניהו וכחלון/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קרא הבוקר להימנע מפירוק הממשלה על רקע המחלוקות בנושא תאגיד השידור הציבורי. "הקדמת בחירות על נושא כמו התאגיד היא דבר מיותר לחלוטין", אמר ריבלין במהלך ביקור בווייטנאם, "נושאים את שם התקשורת לשווא במשבר הזה".

התבטאותו של ריבלין מצטרפת לניסיונות הגישור של בכירים בקואליציה במשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון: השר יריב לוין מהליכוד נועד אמש עם מנכ"ל האוצר באב"ד, ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר לערוץ 2 כי עם שובו של נתניהו מסין "נשב כל ראשי המפלגות בחדר אפילו שעות עד שנמצא פתרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
המפתח לפתרון המשבר? קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

השר נפתלי בנט הציע מתווה דומה לזה שיידון בין באב"ד לפילבר, שבמסגרתו התאגיד יקום כמתוכנן אך חוק התקשורת החדש יוחמר והפיקוח על התאגיד יוגבר. בנט קרא אתמול להימנע מפיזור הכנסת: "בואו לא נגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת. לא נלך לבחירות בגלל התאגיד, אנשים לא יודעים מה זה".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון הגיב גם הוא להתרחשויות ורמז שהתאגיד איננו הסיבה היחידה שבגינה שוקל נתניהו את צעדיו. "אובססיה לשלוט בתקשורת. חקירות. לחץ מהממשל. משנה הסיבה האמיתית למשבר? זו פוליטיקה הישרדותית צינית ודורסנית ולא מנהיגות. דרושה מנהיגות אחרת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

השר לשעבר אבי גברי אמר היום כי הפשרה שבמסגרתה יפוטרו ראשי התאגיד היא "בדיוק כמו לסגור אותו". הוא הוסיף כי "אם זו הפשרה, עדיף באמת לסגור את התאגיד ולהשאיר את רשות השידור. מאז שהחרב הונפה מעל צווארה, רשות השידור עושה עיתונות מצוינת. אין טעם להחליף אותה בתאגיד שמנהליו הם ניר חפץ ודומיו."

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה את הפשרה המסתמנת וכינתה אותה "התקפלות מבישה". לדבריה, "במסווה של פשרה מקבל נתניהו את הדבר היחיד שהוא רוצה - השתלטות פוליטית על תאגיד השידור הציבורי". היא הוסיפה כי במהלך כהונתה כשרת משפטים בממשלה הקודמת הציבה כתנאי לתמיכתה בחוק התאגיד את נושא ההפרדה בין ראשיו לבין הדרג הפוליטי. "הפשרה המסתמנת היא עריפת ראשים פוליטית ואסור לשתף עם זה פעולה ולקרוא לזה פשרה. מגיע לציבור בישראל שידור ציבורי עצמאי וחזק - ולא קומבינות פוליטיות על הגב שלהם", אמרה עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully