וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה עמדות של צבא סוריה ושל חיזבאללה

לפי כלי תקשורת מקומיים, חיל האוויר תקף בשטח סוריה בפעם השנייה ביממה, לאחר דיווחים כי ישראל חיסלה פעיל במיליציות של אסד, ואחרי ההתקפה לפני שלושה ימים. שגריר סוריה לאו"ם: "תגובתנו לתקיפה הישראלית הייתה הולמת"

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי ישראל תקפה עמדות של כוחות ההגנה האווירית של צבא סוריה ומטרות חיזבאללה בהרי קלמון שבגבול סוריה-לבנון. הדיווחים מתווספים לטענות כי ישראל חיסלה אתמול אחר הצהריים פעיל במיליציות אסד, ולאחר התקיפה בסוריה בלילה שבין חמישי לשישי.

אמש אמר שגריר סוריה לאו"ם בשאר ג'עפרי כי תגובת צבא סוריה – ירי טיל נגד מטוסי חיל האוויר הישראלי – תואמת את התקיפה הישראלית, כך דווח בערוץ "אל-מנאר" הלבנוני. הוא הוסיף כי ישראל התערבה במלחמה בסוריה בשל ההתקדמות של צבא בשאר אסד במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לקריאה נוספת:
ליברמן: "בפעם הבאה שסוריה תירה עלינו - נשמיד לה את מערכת הנ"מ"
דיווח: פעיל במיליציות אסד נהרג בתקיפות מל"ט ישראלי בסוריה
הרמטכ"ל מתחייב: "נמשיך למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"

שרידי טיל שנחת בשטח ירדן, 17 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
הטיל שנורה לעבר מטוסי חיל האוויר ונחת בירדן/צילום מסך, טוויטר

ג'עפרי התייחס בדבריו לתקיפה של מטוסי חיל האוויר הישראלי בלילה שבין חמישי לשישי בתדמור שבסוריה. מערך ההגנה האווירית של סוריה ירה בתגובה לתקיפה טיל נ"מ שיורט בידי מערכת ה"חץ", ואילץ את ישראל להודות בדבר התקיפה.

דבריו נאמרים ברקע תקיפה נוספת בסוריה, המיוחסת לישראל. מוקדם יותר אתמול תקף לכאורה מל"ט ישראלי מכונית שנסעה ליד חאן ארנבה בקוניטרה שבסוריה, וגרם למותו של הנהג, פעיל במיליציות התומכות במשטר בשאר אסד. לפי הדיווחים, יאסר א-סיד היה בדרכו במכוניתו מחאן ארנבה לדמשק. א-סיד, לפי כלי תקשורת לבנוניים, היה חבר ב"רגימנט הגולן", מיליציה בכוחות ההגנה הלאומית של סוריה.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הגיב לדבריו של ג'עפרי ואמר: "שיא הצביעות, שגריר המשטר שטובח באנשיו מעז להטיח האשמות בישראל". דנון הוסיף כי "ישראל תמשיך להגן על ביטחון אזרחיה ככל שידרש ותפעל נגד כל ניסיון לפגוע בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקיפה שאירעה בליל שישי תקף כוח של חיל האוויר כמה מטרות בשטח סוריה ונורה בידי טילים נגד מטוסים של צבא אסד. במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים. אחד הטילים יורט בידי מערך ההגנה האווירית, באמצעות מערכת "חץ".

התקרית החריגה חשפה את פעילות ישראל בסוריה באופן רשמי, ואילצה את ישראל להודות בקיומה. בעקבותיה זומן שלשום שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן לפגישה במשרד החוץ במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב.

ביום שישי הבטיח צבא סוריה בעקבות התקיפה להגיב על "התוקפנות הישראלית" בכל האמצעים הנדרשים. בהודעה רשמית של הצבא נטען כי מערכת ההגנה האווירית הצליחה להפיל מטוס אחד ולפגוע במטוס נוסף. משרד החוץ הסורי הודיע כי התקיפה הישראלית היא הפרה של החוק הבינלאומי, של הפרות האו"ם ושל הריבונות הסורית.

שר הביטחון אביגדור ליברמן נואם בפני נערים העומדים להתגייס לחיל השריון בלשכת הגיוס בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
איים להשמיד את מערך ההגנה של סוריה. ליברמן/מגד גוזני

שר הביטחון אביגדור ליברמן איים אתמול כי צה"ל יגיב בנחרצות במקרה של ירי מסוריה. "בפעם הבאה שההגנה האווירית של סוריה תירה עלינו, אנחנו נשמיד אותה (מערכת הנ"מ) בלי להסס פעמיים", אמר ליברמן במהלך ביקור בבסיס קליטה ומיון (בקו"ם) בתל השומר. "אנחנו לא בעד אסד ולא נגד אסד. אין לנו עניין להתחכך עם הרוסים. הבעיה המרכזית שלנו זה העברת נשק משמעותית מסוריה ללבנון. לכן, כל פעם שנזהה העברה כזו, נפעל לסכל נשק שובר שוויון. בנושא זה לא תהיה פשרה".

לדבריו הצטרף הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שאמר כי "חיזבאללה ממשיך במאמציו להצטייד בנשק קטלני יותר ומדוייק יותר. ההצהרות הנשמעות לאחרונה מביירות מבהירות כי במלחמה עתידית הכתובת ברורה - ארגוני הטרור פועלים ברשותה ובהסכמתה של לבנון". הוא הוסיף, במהלך טקס חילופי מפקדים בפיקוד צפון, כי "אנו שומרים על האינטרסים הביטחוניים למניעת העברת נשק לארגון חיזבאללה ונעשה כל מאמץ למנוע זאת גם בעתיד".

(עדכון ראשון: 23:28)

אלוף פיקוד צפון הנכנס האלוף יואל סטריק והרמט"ל רא"ל גדי איזנקוט בטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון, מפקדת הפיקוד בצפת. 19 במרץ 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"חיזבאללה ממשיך במאמציו להצטייד בנשק קטלני". איזנקוט/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully