וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים פתחו במתקפת פתע בדמשק: קרבות עזים בבירת סוריה

20.3.2017 / 7:15

עשרות בני אדם נהרגו עד כה בעיקר בפרבריה המזרחיים של העיר, לאחר שהמורדים פוצצו שתי מכוניות תופת כדי לפרוץ את קווי ההגנה של כוחות אסד. תושב הבירה סיפר: "הטנקים ברחובות, קולות הפגזים לא מפסיקים"

צילום: רויטרס

לחימה עזה מתנהלת ביממה האחרונה בין כוחות המורדים הסורים לכוחותיו של הנשיא בשאר אסד בבירה דמשק ובפרבריה. זאת, לאחר מתקפת פתע של המורדים שהצליחה לקדם אותם ללב העיר העתיקה של דמשק. בתגובה לכך, השיבו כוחות משטר בשאר אסד בהפצצות עזות על אזורים שבשליטת המורדים. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 20 בני אדם נהרגו עד כה בלחימה.

קואליציית ארגוני האופוזיציה "צבא סוריה החופשי" וארגוני ג'יהאד אחרים היו מעורבים יחד במתקפה על הרובעים ג'ובאר ועבאסיין, כשני קילומטרים מזרחית לחומות העיר העתיקה. הטלוויזיה הרשמית של סוריה דיווחה כי הצבא הצליח לסכל ניסיונות חדירה של החמושים והפגיז אותם באמצעות ארטילריה, שגרמה לאבדות רבות בקרבם.

לקריאה נוספת:
דיווח: פעיל במיליציות אסד נהרג בתקיפות מל"ט ישראלי בסוריה
עשרות נהרגו בהפצצת מסגד בסוריה: "ארצות הברית אחראית"
ביום השנה למלחמה בסוריה: עשרות הרוגים בסדרת פיגועים בדמשק

עשן מיתמר בשמי דמשק, סוריה. 13 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
ההפצצות בדמשק, היום/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, נציגי האופוזיציה טענו כי הצליחו לכבוש שטחים נרחבים במזרח העיר. ההסלמה בבירת סוריה, שדווחה על ידי כל הצדדים הפעילים בלחימה, מצביעה על ניסיון של המורדים להגביר את האחיזה הצבאית שלהם על האזורים שבהם שולטים במזרח העיר.

עדי ראייה אמרו כי הצבא שיגר טנקים לכמה שכונות סמוכות ושראו חיילים מסיירים באזור. "הרחובות ריקים והצבא שיגר עשרות חיילים לרחובות ורואים את הטנקים נעים. קולות הפגזים מג'ובאר לא מפסיקים", סיפר תושב ברובע טיג'רה. עד ראייה אחר סיפר כי מרבית החנויות באזורים הקרובים ללחימה נסגרו, ושאזרחים נראו בורחים מהעימותים.

פיצוצים עזים אירעו גם ברקע של שידורי הטלוויזיה הרשמית של סוריה מכיכר עבאסיין, שבדרך כלל עמוסה, הייתה נראית היום נטושה וריקה מעוברי אורח. על פי כלי התקשורת הערביים, רשתות הטלפוניה והאינטרנט בדמשק הוחשכו, והמשמר הנשיאותי הכריז על עוצר ברחבי העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מטרת מתקפת הפתע: לחבר בין שני רובעי מורדים בדמשק

עם כיבושה מחדש של חאלב בדצמבר האחרון, חיזק צבאו של הנשיא אסד את שליטתו ברוב המדינה. מאז סוף השנה שעברה הוא מנסה לשבור את התנגדות המורדים בדמשק ולשלוט מחדש על הבירה אחרי שש שנות לחימה. זה חודשים שהצבא והמיליציות המסייעות לו פועלים במזרח רוטה, מעוז המורדים הגדול ביותר של המורדים ליד דמשק, בעודם צוברים ניצחונות מינוריים.

עשן מיתמר בשמי דמשק, סוריה. 13 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
דמשק מופגזת/צילום מסך, טוויטר

גורמים בקרב המורדים אמרו כי המתקפה בג'ובאר, הרובע שעליו שלטו במשך תקופה ב-2013, באה בתגובה להפסדם ברובעים קאבון וברזה, שמצפון לג'ובאר. "זה נועד בשביל להקל את הלחץ על המורדים, בזמן שהמשטר לא עוצר את הפצצותיו והפגזותיו על אנשינו", אמר אבו עבדו, מפקד בארגון המורדים א-רחמן, והוסיף כי מטרת המתקפה היא לחבר בין ג'ובאר לקאבון. הוא ציין כי מבצע המורדים כלל שני פיגועי תופת שביצעה "תחריר א-שאם", קואליציית ארגוני הג'יהאד.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי המורדים השתלטו על כמה אזורי תעשייה ועל בניינים במזרח הבירה, בטרם פתחו במתקפת הפתע. בארגון ציינו כי המורדים הפציצו כמה רובעים, ושבתגובה הלמו מטוסי אסד ברובע ג'ובאר.

מורד סורי הסביר כי הצבא מתקדם לעבר הדרך המרכזית המקשרת בין קאבון לברזה. כיבוש דרך זו יפגע בקשר שבין שני הרובעים הכבושים בידי המורדים, שם חיים עשרות אלפי בני אדם. "כיבוש הדרך תבודד את ברזה וקאבון לגמרי ותוביל לכיתורן", אמר אבו עבדאללה, לוחם נוסף מא-רחמן.

(עדכון ראשון: 23:07)

עימותים קשים בין כוחות משטר אסד למורדים במזרח דמשק. רויטרס
עשן כבד מיתמר מעל העיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully