וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הרשעתו בעבירות מין: אופק בוכריס הוזמן לטקס לצד צמרת צה"ל

20.3.2017 / 0:45

נוכחות הקצין הבכיר לשעבר בטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון למרות הרשעתו, עוררה זעם בקרב פעילות למען נפגעות תקיפה מינית. "זוהי התעלמות ממעשיו הנפשעים", קבעו. בוכריס: "הזמינו אותי, אז הגעתי"

צילום: מאיר וקנין

אופק בוכריס, שהורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות מין בפקודה שלו ופרש מצה"ל, הגיע אתמול (ראשון) לטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון. הטקס, שציין את כניסתו של האלוף יואל סטריק לתפקיד, נערך במעמד הרמטכ"ל גדי איזנקוט וקצינים בכירים בצמרת צה"ל. "הוזמנתי אז באתי. לא הייתי מגיע לכאן בלי הזמנה", אמר בוכריס, שכיהן בשורת תפקידים בפיקוד, לוואלה! NEWS ונוכחותו בטקס גררה אחריה תרעומת מצד פעילות למען נפגעות תקיפה מינית.

"קשה לי לתאר במילים כמה זה מקומם אותי. הזמנתו של בוכריס לאירוע מהווה מזעור של חומרת מעשיו", אמרה ד"ר אביגיל מור, ראש החוג למגדר במכללה האקדמית תל חי. "לו היו מייחסים למעשיו את החומרה הכי בסיסית, אז לא היו מזמינים אותו, ועוד לטקס ממלכתי של צה"ל".

ד"ר מור הדפה את הקריאה לסלחנות כלפי בוכריס, זמן קצר כל כך אחרי שהורשע. "הוא לא ישב דקה אחת בכלא, הוא הורד בדרגה אחת בלבד ונותר קצין בכיר מאוד מבלי שנשללו ממנו דרגות הקצונה. עצם העובדה שהוא הוזמן לטקס הצבאי המכובד שנערך היום, מראה שבראשם של רוב האנשים לא נחרט אפילו שמדובר פה באדם שפשע נגד חיילות ששרתו תחתיו. הוא עדיין נשאר קצין מאוד בכיר, גיבור ישראל שעשה מעשה לא אידיאלי, אבל לא כל כך נורא. אז ממשיכים בסדר היום כאילו שהוא לא פשע בכלל".

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל מתחייב: "נמשיך למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"
לפיד: "כך לא מנהלים מדינה, נתניהו שינה דעתו חמש פעמים בארבעה ימים"
גטאס: "עשו עליי סיבוב – למה את ראש הממשלה לא עוצרים?"

אופק בוכריס בטקס החלפת מפקד פיקוד הצפון, מפקדת הפיקוד בצפת. 19 במרץ 2017. עדי חשמונאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
"הזמנתו לאירוע מבזה". בוכריס בטקס, אתמול/עדי חשמונאי , עדי חשמונאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

יו"ר מרצ צפון, דריה ארבל, טענה גם היא כי הזמנת בוכריס לאירוע "מבזה". לדבריה, "הגישה הגנרלית המיליטנטית מכסה על יוצאי צבא ומתעלמת ממעשי העוולה שעשו ושישאירו פצעי צלקות לעד בנפשן של המתלוננות".

מנגד, אל"מ במיל' שאול כמיסה, שהכיר במהלך שירותו את אופק בוכריס ביקש להתייחס להזמנת בוכריס בצורה סלחנית יותר. "אני חושב שדווקא המערכת צריכה לעשות הפרדות בין העבירות שבהן הורשע לבין העבר והמעורבות והפעילות הצבאית המאוד עשירה שהייתה לאופק, בטח בפיקוד הצפון, שאליו הוא בא כדי להביע הערכה למפקדו", הסביר.

"אי אפשר גם לקחת מאופק את כל העבר העשיר מאוד בכל שורת התפקידים שהוא עשה בצבא. אלוף הפיקוד היוצא אביב כוכבי אף הודה בדברים שנשא לכל מפקדי האוגדות, ובכללם הוא אמר תודה גם לאופק. צריכים לדעת לשים את הדברים הלא נעימים בצד, להעריך אחד את השני, לאחל אחד לשני בהצלחה וזהו, להמשיך בחיים".

ביולי 2016 הוגש נגד בוכריס כתב אישום בגין עבירות של אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה והתנהגות שאינה הולמת בחיילת וקצינה ששירתו תחת פיקודו. אולם בדצמבר האחרון חתם בוכריס על הסדר טיעון שנוי במחלוקת, שבמסגרתו נמחק סעיף האונס מכתב האישום והומר בהתנהגות שאינה הולמת ובבעילה אסורה בהסכמה. בוכריס הורשע ונידון לתשעה חודשי מאסר על תנאי ולהורדה בדרגה אחת לאלוף משנה.

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully